Skocz do zawartości

dzudzu9

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Białystok

Osiągnięcia użytkownika dzudzu9

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Ja przy wzroście 178 i nodze 81-82 (do pachwiny) jeżdżę na Lazaro 17" i nie wyobrażam sobie jazdy na większym. Jest bardzo wygodnie. Niektórzy są innego zdania, ja natomiast wolę mieć pewien margines bezpieczeństwa Poza tym i na 17" "czuć ramę", a jak jeszcze zechcesz przesunąć się do przodu stojąc nad rowerem, albo podnieść przednie koło to z 19" będziesz miał problemy.
  2. U mnie v3 po przejechaniu 330km (rower zakupiony na począku czerwca) wymaga regulacji: - łańcuch (albo coś innego) obciera przy przełożeniu 9 z tyłu (było od początku, ale że 9 z tyłu mało kiedy używam, więc nie przeszkadzało) - zmiana z 7 na 6 działa z wielkimi problemami / nie działa (pogarszało się z czasem) - hamulce - przedni piszczy (z tym akurat nic się nie zrobi), tył za słabo łapie (samemu nie chciało mi się regulować, bo to też nie problem) - możliwe że coś zaczęło trzeszczeć, ale tego nie potwierdzę, bo w zupełnej ciszy nie jeżdżę, a w zacisznym miejscu nie chciało mi się weryfikować Liczę też na to że wszystko inne zostanie sprawdzone / podokręcane. Natomiast 330km to chyba trochę mały przebieg jak na potrzebę regulacji?
  3. Sam zastanawiałem się czy warto dopłacać do v2 względem v3, radziłem się tu na forum. Szczerze: myślę, że na moje potrzeby w zupełności wystarczyłby v2, wybrałem jednak v3 i nie żałuję Nie zrobiłem tego dla szpanu (uważam, że mało ludzi zna się na osprzęcie, więc nie zauważyłoby różnicy pomiędzy v2 i v3 jeżeli byłyby takiego samego koloru ). Po prostu świadomość i chęć posiadania lepszego sprzętu, a także sugestie ludzi z forum zrobiły swoje Rowerem jeżdżę do pracy (3km w jedna stronę), a w wolnym czasie wycieczki takie jak Ty planujesz, tyle że staram się jednak mieć większe tempo. Nawierzchnia: chodniki, ścieżki rowerowe, jak nie ma innej opcji to ulica (asfalt). Po lesie i łące nie jeździłem, ale raz zdarzyło mi się wjechać w sypki piach i nie sądzę, żebyś pojeździł po piaskach nad morzem Jak to wszyscy piszą: jeżeli możesesz dopłacić to bierz v3, jeżeli nie możesz bądź nie chcecz, to v2 wystarczy - ludzie kupują i są zadowoleni. Takie moje prywatne zdanie
  4. Po zmierzeniu wyszło mi 2165mm (ciśnienie opon 4,5 bar, mierząc zablokowałem amor i trochę go docisnąłem). Endomondo pokazuje mi nieznacznie mniejsze przejeżdżane dystanse, ale licznikowi bardziej wierzę. Mi z kolei przy wzroście 178cm i nodze 81cm idealna jest 17". Zapas wcale nie jest duży, jest mniejszy niż 5cm, które wychodziły z obliczeń 81 (noga)-76(wysokość rury dla ramy 17"). Widać, że to kwestia bardzo indywidualna. Do kallak2: może uda Ci sie znaleźć u Siebie w mieście w jakimś rowerowym Kandsa i do niego przymierzyć, miałbyś wtedy porównanie - rama taka sama. Pytanie odnośnie przeglądu zerowego: w karcie gwarancyjnej jest napisane, że przegląd zerowy należy wykonać w przeciągu miesiąca od zakupienia roweru. Czy przejechane km w jakimś stopniu też należy uwzględnić? Rower zakupiony 1,5 tyg. temu, na liczniku 200km. I druga kwestia: przegląd musi zostać wykonany w określonym punkcie serwisowym (wskazanym przez sprzedającego), czy mogę go wykonać gdziekolwiek byle była pieczątka?
  5. Wczoraj przyszedł mój Integral v3 Skręcenie zajęło mi trochę więcej niż zakładałem, m.in. dlatego, że musiałem wszystko zrobić kluczem francuskim, który niestety okazał się za gruby w niektórych przypadkach oraz składanym zestawem kluczy Profex (imbusy, 3 płaskie, nasadkowe - takie małe wszystko w jednym). Przy prawym pedale trochę gwint zjechałem, ale potem poprawiłem i wkręciłem do końca już bez problemów. Po skręceniu wybrałem się na stację żeby napompować koła - było 1.3, napompowałem do 4.5. Następnie przyszedł czas na przejażdżkę 22km, bardzo fajnie, przyjemnie się jedzie, przerzytki działają sprawnie (nie mam porównania, ale nie żałuję że wybrałem v3 zamiast v2). Rama 17" jak dla mnie idealna (178cm wzrostu, noga ~81cm), większa byłaby na pewno za duża. Sam rower do małych nie należy Do podregulowania są tylne hamulce (wczoraj nie miałem już na to czasu) - nie dociskają wystarczająco mocno. Ciśnienie w oponach raczej będę musiał trochę zmniejszyć - chodniki nie są zbyt równe i to czuć :/ Siodełko wczoraj wydawało się wygodne, dzisiaj jak jechałem do pracy to czułem trochę 4 litery Może kwestia przyzwyczajenia...
  6. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i sugestie. Zdecydowałem się na v3 na ramie 17" - zakupiony wczoraj, fajnie byłoby jakby przed weekendem dotarł Czy mógłby ktoś podlinkować jakiś niedrogi zestaw kluczy, jakich będę potrzebował do skręcenia roweru oraz bezprzewodowy licznik (również niedrogi:))? Będę bardzo wdzięczny.
  7. Dzięki za odpowiedź. W teren nieutwardzony nie będę zjeżdżał, ale bardziej komfortowa pozycja za kierownicą i bezpieczeństwo moich klejnotów to argumenty, które do mnie przemawiają Pozostaje kwestia potrzeby blokady amortyzatora. Jazda byłaby rekreacyjna, bez deptania po pedałach i wyścigów, chociaż jakbym nabrał trochę formy pewnie zależałoby mi też na poprawie czasów przejeżdżanych tras. Czy jest może tu na forum posiadacz Lazaro Integral (lub jakiegoś bliźniaka ) na ramie 17" z Białegostoku, który mógłby udostępnić na chwilę rower żeby się do niego przymierzyć? Proszę o info na priv.
  8. Witam wszystkich. Mam 2 pytania odnosnie Lazaro Integral: 1) jaki rozmiar ramy? Wzrost ~178cm, noga ~80cm. W sklepie stacjonarnym udało mi się znaleźć i przymierzyć do Kands Maestro 2014 19" - było na styk, tj. ~0,5-1cm luzu. Sprzedawca mówił że jest ok, że w rowerze crossowym tak jest dobrze, ale naczytałem się o ~5 cm luzu więc nie jestem przekonany do tego "na styk" i wg opisu i sugestii na stronie allegro użytkownika bf_bike powinienem wziąć 17". 2) przeczytane tutaj wypowiedzi, że różnica pomiędzy zablokowanym / odblokowanym amorem jest bardzo mała, czasami wręcz niezauważalna... Zastanawiam się pomiędzy Integralem v2 a v3. Zdaję sobie sprawę, że v3 jest na lepszym osprzęcie, ale na moje potrzeby osprzęt w v2 byłby wystarczający, a ku v3 pcha mnie głównie możliwość blokady amortyzatora. Jak to w końcu jest? Czy ktos się orientuje czy byłaby duża różnica w jeździe pomiędzy v2 a v3? Wykorzystanie roweru to głównie ścieżki rowerowe, chodniki (wiadomo - nie zawsze równe), jakieś utwardzone ścieżki (park, może ścieżka leśna - minimalnie). Dojazd do pracy: 3km w jedną stronę - ścieżka rowerowa+chodnik+ulica. 2-3 razy w tygodniu: przejażdżki ~15-25km (tak sobie zakładam) - ścieżka rowerowa+chodnik+ulica. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  9. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat roweru Remiro Viper: http://allegro.pl/remiro-viper-cross-line-full-alivio-men-nex-2015-i5347704276.html Udało mi się znaleźć jedynie szczątkowe informacje: - rama ta sama co Lazaro / Kands - składa ta sama firma co powyższe - osprzęt jaki jest każdy widzi, jak dla mnie niewiele gorsze od Lazaro v3 (Lazaro v2 > Remiro (= Kands Maestro 2014?) > Lazaro v3) - cena wypada korzystnie w porównaniu do Lazaro v3
  10. Nie chodziło o noname. Wydźwięk jego odpowiedzi był taki, że nie znana na rynku, mniej znana niż obecne od dłuższego czasu marki (Merida, Kross, itp) i być może mniej wytrzymała (nawiązanie do MTB), natomiast sam rower chwalił i polecał jako bardzo dobry rower (na najlepszym osprzęcie) w tym przedziale cenowym (z rowerów jakie miał na sklepie). A w przypadku jakiej dopłaty miałoby to sens? Do Integrala v3 dopłata 300zł (100zł mniej niż do Kands Maestro). Szukam po prostu złotego środka Żeby nie brak blokady w v2 pewnie bym się nie zastanawiał (oczywiście wiem - również osprzęt klasę wyższy), a tak siedzę i marnuję ładną pogodę :/
  11. Dzisiaj zajeżdżając do jednego sklepu rowerowego spotkała mnie miła niespodzianka - był Kands Maestro, niestety z 2014r. w cenie 1499. Sam sprzedający mi go pokazał po przedstawieniu wcześniej moich oczekiwań i wg niego w tej cenie to jest naprawdę bardzo dobra propozycja (pokazał mi jeszcze Meridę i jeszcze coś, wybaczcie, modeli nie pamiętam). Powtórzę za nim - rama nie firmowa, natomiast w przypadku rowerów crossowych nie ma to takiego znaczenia jak w przypadku MTB. Była jedna sztuka - rama 19" - przymierzyłem się - dosłownie minimalny luz, ale wg sprzedawcy wystarczający. Rama w porównaniu z innymi rowerami inna, jakaś taka dłuższa, ale pozycja wbrew obawom wygodna. Po przejechaniu się kawałek - rower płynie, biegi wchodzą dobrze, blokada amortyzatora przydatna (zastanawiałem się również nad Lazaro Integral v2 bez blokady, po tej przejażdżce mimo iż wyższej klasy osprzętu nie potrzebuję, to jednak z powodu braku blokady będę zmuszony chyba jednak go skreślić). Niestety w sklepie nie było modelu na rok 2015 i sprzedający nie potrafił mi odpowiedzieć czy i kiedy będzie. Pytanie, a właściwie 2: 1) czy w Lazaro Integral v3 jest taka sama rama o takich samych wymiarach, istotny zwłaszcza przekrok? Myślałem nad 17" ale widać 19" mi pasuje. 2) czy jest duża różnica pomiędzy Lazaro Integral v2 a Kands Maestro 2014 warta dopłaty 400zł?
  12. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat roweru Onill Camber 28" -> http://www.onill.pl/rower.php?id=60 Byłem dzisiaj w dwóch salonach w rowerowych - w jednym nie było nic, w drugim polecono mi właśnie ten rower w przedziale do ~1,5k. Osprzęt trochę słabszy niż w Lazaro Integral V3, a przy tym trochę droższy (150zł), ale mam go obok siebie. Ew. jakie jeszcze inne rowery na podobnej klasy osprzęcie w tym przedziale cenowym można znaleźć w sklepach stacjonarnych? Jak nic ciekawego nie znajdę to wezmę pewnie Integrala V3, ale chciałbym chociaż trochę najpierw się rozejrzeć, żeby mieć jako takie porównanie.
  13. Witam wszystkich. Zrobiło się ciepło i zachciało mi się kupić rower. Przejrzałem ten wątek i parę innych z propozycjami rowerów z przedziału do ~1,5k i byłem (jestem?) prawie zdecydowany na Lazaro Integral v3 na Alivio (od dzisiaj znowu są dostępne na Allegro). O mnie: 32 lata, 180cm, 78kg, noga do krocza ~80cm - z tego wynika, że najodpowiedniejsza byłaby rama 17". Doświadczenie z rowerami: najpierw BMX, potem górski Romet (miał przerzutki Shimano:D) i tyle. Obecnie, po 5-6 latach przerwy od roweru sporadycznie korzystam z Bikera. Mam plan wykorzystywać rower do dojeżdżania do pracy (3km w jedną stronę) + od czasu do czasu wieczorami jak czas pozwoli, ew. w weekendy trochę pośmigać po mieście - realnie patrząc ~10-20km 2-3 razy w tygodniu (poza dojazdami do pracy). Jazda w 95% po mieście - drogi / ścieżki rowerowe, pozostałe 5% - nigdy nie wiadomo, może kiedyś wjadę do lasu Wiem, że Integral v3 jest bardzo dobrą propozycją w tym przedziale cenowym, ale... i tu lilka pytań 1) Być może na moje potrzeby wystarczyłby v2? Niby 300zł niewiele, ale zawsze byłoby na coś innego. Z tego co wyczytałem w innych wątkach, to przy sporadycznym / rekreacyjnym korzystaniu różnica pomiędzy Acera a Alivio byłaby niezauważalna. 2) Obawiam się trochę zakupu bez przymiarki - rozmiar ramy i pozycja za kierownicą. Czy jest tu na forum może ktoś z Białegostoku kto byłby tak dobry i udostępnił rower na przymiarkę? Rama 17" / 19"..Byłbym niezmiernie wdzięczny. 3) I mimo wszystko: jakie jeszcze inne ciekawe propozycje w kwocie do 1,5k? Mile widziane takie, do których mógłbym przymierzyć się u siebie w mieście. Najbardziej zależy mi na odpowiedziach na pytanie 1 i 2. Z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...