Skocz do zawartości

[koło] tylne jakie pod kasetę MTB


pablitto1983

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem świeżo po pierwszym i własnoręcznym serwisie łożysk w piaście tylnego koła, i z jednej strony mam wyrobioną bieżnię, czyli piasta do wymiany..

Koła 26' pod kasetę 8 biegową, hamulce V-Brake. Koszt przeszprychowania taki, że w serwisie mi powiedzieli że taniej będzie całe nowe koło - sam tego nie zrobię (nie mieszkam w PL).

W tej chwili felgi są dość szerokie - nie powiem ile bo nie mierzyłem, ale u kolegi opony 1.95 wyglądają dużo wężej niż 1.95 u mnie , stąd myślałem wziąć węższe - jeżdżę po drogach asfaltowych, tylko pytanie czy to nie problem jak z tyłu będzie węższe koło niż z przodu?

Rower w terenie nie jeździ, użytkowanie całoroczne - w śniegu i mrozie musi jeździć :)

 

Do wyboru mam sklep pod nosem- ceny odpowiednie wyższe, lub e-bay i sklepy internetowe (UK)

Koło przełożyć z przekładką dętki i opony to już potrafię :)

 

ps. Koło przychodzi z ośką poskręcaną? Mam teraz nową ośkę, i nie bardzo chyba dobrze dokręciłem konusy, ale to wyjdzie w czasie, (brak odpowiednio płaskiego klucza)

Napisano

Napisałem jakie, ale się powtórzę

hamulce V-brake (aluminiowe) Tektro

kaseta 8 biegów SRAM

Chciałbym się zmieścić poniżej 60funtów, im mniej tym lepiej. Ponoć w okolicach 50Ł można już coś dostać ciekawego, jak mi w sklepie powiedziano..

Napisano

Czy jest ktoś kto mógłby się podzielić doświadczeniem i napisać mniej-więcej czego szukać, jakie marki, modele, na co zwracać uwagę, jakie obręcze są ok, jakie szerokości, ilość komór, na co zwracać uwagę przy piascie.. takie know-how dla laika...

  • Mod Team
Napisano

NO wiec tak, jeżeli chodzi o obrecze no jest tego sporo, Alexrims, sunrims, dartmoor, mavic, to sa najpopularniejsze marki kotrych produkty sa na odpowienim poziomie. Na co zwrocic uwage przy obreczy? no waga, ilość komor, 1,2 czy 3 czy nawet 5 lub wiecej ... szerokosć dostosowana do rozmiaru opony i stylu jazdy, czy bedzie pod V czy pod tarcze. Pod V ważne zeby brzeg był obrabiany CNC co zapewni optymalne hamownaie.

 

Piasta, tu wazne zeby była na łozyskach maszynowych to oszczedza czasu i zabawy ze smarowniaem regulowaniem etc, zeby była mozliwie jak najlżejsza no i dopoasowana do obreczy w kwestii otworów. Stadard 32 jak tylko asfalt i jestes nie za ciezki moze nawet 28. Producenci to np novatec, dartmoor, NS bikes, Shimano (ale one tylko kulkowe są) Sram, Chosen, albo np DT ale te już do tanich nie należą.

 

dajesz szprychy mowisz UK czyli nierwdzewne to podstawa, najlepiej DT jakis pośredni model, można Sapim, CN spoke dartmoor, byle nie jakieś bardziewie co zardzewieje. Dalje nyple najlepiej mosieżne jak bedziesz jeździł po sniegu.

 

i to chyba wsjo, ja opaske na obrecz stotjue zwykła taśme samoprzylepną bez barbną, 2 warstwy i jest ok. to tak w skrocie na temat podzespołów do koła.

Napisano

Do listy producentów obręczy dorzuciłbym jeszcze Weinmann (robi obręcze Accent i Dartmoor), Rigida, Ambrosio, Author, Ritchey, Mach1.

 

W kwestii piast mam nieco inne zdanie niż Puklus. Wcale priorytetem dla mnie nie są łożyska maszynowe. Priorytet to dobre uszczelnienie, co przy odpowiednich grupach piast na łożyskach kulkowych jest standardem. No i nie jest tak, że jak masz łożyska maszynowe to już nic z nimi nie musisz robić, bo nawet one wymagają co jakiś czas smarowania. Z tą lekkością piast też bym nie szalał, ponieważ negatywnie może się to odbić na ich żywotności. Na masę rotacyjną koła największy wpływ mają elementy najbardziej oddalone od osi obrotu, czyli w naszym przypadku opona z dętką, później obręcz itd. Kupując tylną piastę musisz też wiedzieć do jakiego roweru jej potrzebujesz, gdyż inny rozstaw tylnych widełek ma rama MTB, inny szosowa i w jeszcze inny wiele ram do DH. Do polecanych producentów piast dodam: Chris King, Hope, Ritchey.

 

W szprychach możesz zainwestować też w: Mach1, Pillar.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...