bialy1241 Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Witam. Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad wyborem amortyzatora.. Wybor padl na rebe;) Teraz tylko, ktora ?? Znalazlem na allegro obecnie intereseujace mnie reby i prosze wszystkich o doradzenie, ktora bedzie lepsza . nowa reba. uzywka u-turn uzywka team nie ukrywam ze najbardziej pasuje mi biala do roweru ale nie to jest najwazniejsze prosze o opinie jak najszybciej sie da. Z gory dziekuje . Pozdrawiam;) PS. Kwota ma amortyzator to 1100 zl wiec na te nowa bd musial dozbierac. Nie wiem czemu nie dzialaja odnosniki wiec dodam je tutaj: http://allegro.pl/rock-shox-reba-team-super-stan-i1802638589.html http://allegro.pl/rock-shox-reba-race-u-turn-90-120mm-jedyna-i1801051512.html http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1798468047.html sorry za bląd .
c4r0 Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Jest gdzieś na stronie rock shoxa napisane czym różne wersje się różnią? Bo coś nie mogę znaleźć...
faststek Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Tutaj masz temat o Rebach i różnicach między nimi. Na stronie SRAMa masz odnośnik do RockShox i tam szukaj wiedzy, ale tylko o najnowszych modelach. Ja sam posiadam Rebę Team 2010 Dual Air z pushlockiem i jestem zadowolony, szczególnie na podjazdach kiedy włączam sobie platformę i łatwo pokonuję górkę. Musisz się zastanowić nad tym czego chcesz od amortyzatora. Wszystkie Reby mają Motion Control więc praca jest na wysokim poziomie. Zastanów się czy będziesz ją serwisować samodzielnie(nie jest to trudne, na forum nawet jest poradnik, a wszystkie instrukcje są na stronie SRAMa) czy wolisz dać to fachowcom(zależy od wersji i rocznika, nawet 200 złotych za serwis). Wiadomo im prostszy model tym mniejsza cena. Jeżeli zależy Ci na gwarancji to nie kupuj nigdy amortyzatora wymontowanego z roweru( gwarancja obejmuje cały rower a nie poszczególne części). Warto poszukać na allegro/forach rowerowych jak najnowszej używanej w dobrym stanie technicznym, bo cena będzie dużo niższa. Powodzenia
c4r0 Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Ja mam wersję Race z 2007, próbowałem coś szukać ale nie mogę nawet znaleźć informacji jakie inne wersje wtedy były, nie mówiąc już o różnicach... Strona SRAM to pierwsze miejsce gdzie patrzyłem.
Mod Team Pixon Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 Ja mam wersję Race z 2007, próbowałem coś szukać ale nie mogę nawet znaleźć informacji jakie inne wersje wtedy były, nie mówiąc już o różnicach SL, Race, Team, World Cup. Tak to się wtedy kształtowało. SL miała regulacje fllotgate za pomocą imbusa, Race i Team już miały pokrętło miały również bardziej wycieniowaną rurę sterową. WC miało natomiast prawdopodobnie rurę sterową karbonową oraz inny tłumik Świetną lekturę podał Wam faststek
c4r0 Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Dzięki za opis, już wszystko jasne Pewnie miałem też gałkę do regulacji rebound-u ale pewnie poprzedniemu właścicielowi gdzieś uciekła i teraz muszę kręcić imbusem
Mod Team Pixon Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 No niestety ta część w Rebie lubiła ginąć, szczególnie jak ktoś za często to wyjmował i gniazdo się wyrobiło. @bialy1241,To zależy gdzie chcesz używać tej Reby. Twój fawory czyli biała Reba Race U-turn to świetna sprawa, ponieważ w każdej chwili bez rozbierania amortyzatora możesz sobie zmniejszyć/zwiększyć skok. Jest to tylko problematyczne, ponieważ są dodatkowe mechanizmy, które mogą się popsuć. Reba Team już jest trochę leciwa, nie mówiąc już o tym że ma krótką sterówkę 17,5 cm. Reba RL to odświeżona SL, bynajmniej odświeżenie skończyło się na zmianie literek na goleniach. W środku bebechy bez zmian. Mimo wszystko stawiałbym na RL z uwagi na to, że jest to nowy widelec z gwarancją.
bialy1241 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 Zawsze bajer , ktory moze sie spierniczyc. A ma ktos takiego u-turna ?? Moze cos o nim napisac czy jakos sie to psuje czy nie ? Jeszcze znalazlem cos takiego fajnego : http://allegro.pl/reba-race-2009-i1804270160.html Mysle ze za te cene kuszaca propozycja Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Mod Team Pixon Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 Tak jak w aukcji napisał sprzedający. Jest to sztuka raczej nieosiągalna w Polsce, więc posiadaczy tego rozwiązania nie ma zbyt wiele. Natomiast podobne systemy już były we wcześniejszych modelach Rock Shoxa chociażby w RS Psylo. Co do twoich linków, nikt tutaj nie wróży z kart i nie powie Ci jak bardzo zajeżdżony jest używany sprzęt. Jeżeli jest w dobrym stanie to brałbym tę Rebe race z 2009.
zbrozin Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Jeszcze znalazlem cos takiego fajnego : http://allegro.pl/reba-race-2009-i1804270160.html Mysle ze za te cene kuszaca propozycja Wg. mnie to nie jest model z 2009 roku. Z tego co wiem Reba od 2009 nie miała piwotów i była z czerwonymi naklejkami. Ta z aukcji to model z lat 2006-2008. Jeśli chodzi o u-turn jak dla mnie to zbędny ciężar i bajer. Ustawisz skok 1,2,5 razy, a później nawet nie ruszysz tego pokrętła i pewnie zostanie 100mm na stałe. Poszukaj sobie SL albo Race z rocznika od 2009, można w fajnej cenie wyrwać w dobrym stanie używki, a serwis jeśli zrobisz samemu to grosze Cię wyniesie (ze 1100 jeszcze Ci zostanie na pompkę do amora i lody czekoladowe
tobo Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Nie wiem jak można zepsuć u-turna: sprężyna zamocowana jest u góry do pokrętła, na dole sprężyny znajduje się ślimak, który przy obrocię pokrętłem wkręca się w dolne zwoje sprężyny. "Ale" co do systemu: 1. Skracanie skoku jest długie (w psylo to było bodajże 7 obrotów pokrętłem przy redukcji o 40mm) 2. Powrót do rozprostu jest możliwy przy jeździe ale trzeba sie odrobine nagimnastykować, ze wzlędu na opór pokrętła. 3. Kwestia dostępności sprężyn zamiennych - moja seryjna była za twarda, dostępnych zamienników nie było. Powiedziałbym że regulacja skoku to bardzo przydatny bajer, ale w jeździe turystycznej a nie ściganiu się, szczególnie system taki jak u-turn.
bialy1241 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 Dzieki za odpowiedzi... Wlasnie tez sie zastanawialem ze 2009 miala inne naklejki... Zobacze jak z cena ostateczna tego u-turna ... jezeli zatrzyma sie na tysiacu to wezme , jezeli nie poczekam na jakiegos fajnego teama lub racea.. Dzieki jeszcze Prosze o opinie innych forumowiczow. Dam znac co kupilem i jak sie sprawuje Pozdrawiam .
c4r0 Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Wlasnie tez sie zastanawialem ze 2009 miala inne naklejki... Moja z 2007 wygląda dokładnie tak samo, tylko nie ma piwotów.
zbrozin Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Zerknij na linki poniżej z zakończonych aukcji. Spokojnie można coś przyzwoitego (no może poza ostatnim z linków) upolować z niewielkim przebiegiem. Jeśli Ci się nie śpieszy (sezon się kończy), to spokojnie do przyszłego roku coś znajdziesz. http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-100mm-poplock-super-cena-i1796862053.html http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-dual-air-100mm-bcm-warszawa-i1776025310.html http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-poplock-100mm-dsc-okazja-i1751686876.html
bialy1241 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 http://www.forumrowerowe.org/topic/98864-amortyzator-rock-shox-reba-sl/ Dzisiaj napisal do mnie kolega z forum proponujac cos takiego.. Jak ocenicie ?? Troche lipa ze sl a nie race czy team
Mod Team Pixon Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 Chcesz Rebę Race/Team dla tej nazwy, czy rzeczywiście coś tam jest konkretnego? Bo między nimi, a SL nie ma żadnej różnicy w jakości zastosowanych materiałów i wybierania nierówności.
zbrozin Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Wygląda faktycznie jak nówka. SL będzie pracował tak samo jak wyższe modele, więc tym bym się nie martwił. Pogadaj z kolegą żeby Ci w przestawił w tej cenie skok na 100mm albo opuścił tyle ile to będzie kosztowało u Ciebie w serwisie i będziesz zadowolony.
chickenowa Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 IMHO nie wiem czy to jest tak dobry interes kupować amor za prawie 1000zl bez gwarancji. Dołożysz 300 i już ją masz... Kolega chyba troszkę z ceną przesadził
sivydym Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Nie wiem gdzie znalazłaś Reby za 1100 pln z polską gwarancją, ale zadzwoń najpierw do Harfy i dowiedz się ile takowy amor kosztuje nim zaczniesz pisać opowieści dziwnej treści... Taką pseudogwarancje jaką dają sklepy sprzedające cześci z rozbiórki to może dać każdy, kto ma "jakieś" pojęcie o serwisowaniu. Pomijąc Rebę 2008 z meeeega fabryczną usterką ( naprawa raptem kilkdziesiąt złotych - no katastrofa ) to jeszcze nie słyszałem o padajacych motion controlach a jest to jedyna rzecz która kosztuje w tym amorze. Gwarancja na czesci rowerowe to jak gwarancja na opony samochodowe - jest, ale generalnie na papierze... Wielokrotnie brak pierwszego serwisu po iluś tam, użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem ( czyli np skok z "kraweznika" przy zablokowanym amorze jest juz powodem odmowy jeśli np. wywali olej ), start w maratonie ( kolejna głupota ), zmiana geoemtrii ramy ( Giant i słynna już zmiana amortyzatora na inny ale o tym samym skoku... zonk ) itd powoduje jej utratę... Kilka lat już jeżdze i do tej pory korzystałem z gwaracji jedynie z powodu tzw. "stuck downa" w damperze foxa. Nie znaczy to, że nic w tym czasie nie zepsułem, ale wstyd mi byłoby iść z zużytą częścią do serwisu i domagać się wymiany - mam na takie zachowanie swoje określenie, ale raczej niecenzuralne. Kiedyś w serwisie spotkałem gościa, który kłocił się o zerwany łańcuch... im darł się głościej na cały sklep, tym bardziej byłem zażenowany, że obaj jesteśmy "rowerzystami".
chickenowa Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1798468047.html Dziękuje, dobranoc ;] Gwarancja działa... Znam przykład z życia wzięty, kiedy amor puszczał powietrze i był wysyłany na serwis parę razy po czym został wymieniony na inny (wyższy) model Sama chcę zmienić amor na rebę ale jeśli amor bez gwarancji to więcej niż 800 z wysyłka bym nie dała... Do Twojego wolałabym dołożyć 200zł i tą gwarancję mieć. Widzę, że Ci nadepnęłam na odcisk, wybacz... Po to jest forum by wyrażać własne zdanie
zbrozin Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1798468047.html Dziękuje, dobranoc ;] Amor na sztywną oś 20mm nie każdemu przypasuje, a z pewnością autor wątku takiego nie szuka... Serwis Reby z wymianą oringów to jakieś 20 pln. 900+20 =/= 1300
chickenowa Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Zdazyles mnie zacytowac zanim sie poprawilam. Wkleilam juz poprawny link do Reby, ktora jest z gwarancja
Mod Team Pixon Napisano 5 Września 2011 Mod Team Napisano 5 Września 2011 Serwis Reby z wymianą oringów to jakieś 20 pln. 900+20 =/= 1300 Chętnie zrobię ten serwis Reby za 20 zł tylko podaj namiary...
chickenowa Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 serwis Reby za 20 zł No 20zl to faktycznie mało, biorąc pod uwagę, że u mnie w Torze 318 chcieli 200zl za zmianę skoku w serwisie
zbrozin Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Oto namiary: http://picasaweb.google.com/101977155750520821072/WymianaOlejuWDolnychGoleniach?gsessionid=MZlCJqGt1T6GiTqtdDJA8w#5469179966357876962 http://all-mountain.vot.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html http://forums.mtbr.com/yeti/rs-reba-rev-pike-oil-change-some-yeti-content-431885.html Jeszcze seria filmów tego użytkownika (nie wklejam wszystkich):
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.