Skocz do zawartości

[suport przód] - luzy

plosaczek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem laikiem, mam nadzieję że dobrze nazwałem temat :)

Od dwóch dni mam dziwne uczucie jak by z przodu, przy pedałowaniu. Całość nie chodziła tak jak powinna. Ta śrubka co jest przy pedałach, najpierw ją trochę poluzowałem (żeby mieć pewność że ją dokręcam a nie odkręcam) następnie dokręciłem na maksa z obydwu stron-nie była luźna. Wciąż jest to samo.

Zauważyłem, że całość jest jakby krzywa. Jak przyłożę palec do przekładni? na przerzutce - do tego co prowadzi łańcuch. To odległość pomiędzy nim a ostatnią- największą zębatką, zwiększa się w zależności od tego w jakim położeniu znajdą się pedały. Reasumując jak kręcę nią to raz jest bliżej, raz dalej. Zrobiłem to samo na rowerze brata i... tam jest identycznie. Tylko on ma z marketu, więc wcale mnie to nie uspokoiło. To jest normalne ?

Jak bym odkręcił to wszystko z przodu, trudno jest to zamontować ? Powinienem na coś uważać ?

To jest kellys exquite 2010.

Nic nie odkręcałem, bo się boję, że potem nie zrobię tego tak jak powinienem :) Łańcuch tylko regularnie zdejmuję i czyszczę.

Jak bym zdjął przerzutkę z przodu, to potem trzeba od nowa ją wyregulować ?

Napisano

Jeśli przy kręceniu korbą - koronki bujają się na boki - to przyczyny mogą być 2 :

1. krzywa oś suportu korby

2. krzywa korba / krzywe koronki

gdy rower stoi kręć korbą do tyłu i obserwuj z góry co się dzieje - czy wszystkie 3 koronki bujają się tak samo ( czy jedne miejscami bardziej a inne np. nie )

generalnie obstawiam jednak krzywą oś suportu - z opisy wynika ze oś na kwadrat VP cartridge (110.5mm)

przerzutki nei trzeba zdejmować, ale jeśli ją kiedyś zdejmiesz ( rozpinanie łańcucha ) to jeśli ustawisz na tej samej wysokości ponownie i prosto - nic regulować nie będziesz musiał ( poza naciągiem linki )

Napisano

W jakim sensie buja ? To się nie rusza w żadna stronę, jak pociągnę za pedał to całość się nie odchyla.