sergiusz81 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Witam. Mam problem ze zdjęciem sterów, sztycy w starym rowerze sprowadzonym z Holandii. Oto one: http://zapodaj.net/438f1dfcf002.jpg.html http://zapodaj.net/d0037d7b426a.jpg.html Chcę oddać ramę do lakierowania proszkowego i muszę pozbyć się wszystkich elementów prócz jej samej. Mam problem ze sztycą bo nie wiem jak wyjąć ją z mostka. Odkręciłem wszystkie śruby ale wciąż nie chce zejść.
Schwefel Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Przy sterach klasycznych 1" odkręcasz imbusem długą śrubą klinującą mostek, wyjmujesz go, odkręcasz wielokątną nakrętkę trzymającą od góry widelec i wyjmujesz go. Tyle.
kosa23 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Na końcu rury wchodzącej w rurę (sterową) widelca jest rozporowy element (jak w Rometach ). Żeby go wypchnąć z tej rury, musisz wykręcić śrubę (skręcającą stery od góry, prawdopodobnie z łbem pod zwykły klucz płaski, o kilka obrotów, ale tak żeby nie wyszła całkowicie z gwintu. Potem uderzasz czymś w śrubę, "klin" wysunie się z rury. Wyciągasz rurę (z kierownicą) wchodzącą w rurę widelca. Tu jest to wszystko świetnie wyjaśnione, podobnie zresztą jak i inne kwestie dotyczące starych rowerów: http://mslonik.pl/rowery/technika/606-wsporniki-i-kierownice-starych-rowerow.html BTW, normalnego ujęcia nie łaska ? Aha, jeszcze jedno - jeśli masz niegwintowany suport, to bardzo komplikuje życie.
sergiusz81 Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Napisano 16 Sierpnia 2011 Dzięki "kosa23" ten artykuł okazał się bardzo pomocny. Udało mi się w końcu oddzielić te dwa elementy ale dopiero po użyciu specjalnego preparatu penetrującego do zapieczonych elementów (przydatna rzecz).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.