Skocz do zawartości

[smar] Zimowy smar


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam meride matts sport 300. Potrzebuje zmienić smar w łożyskach na taki który wytrzymuje niższe temperatury. Obecny zamarza przy -20. Czy moge bez obaw rozkręcić rower? Chodzi o to czy będe miał potem jakiś większy problem ze złożeniem piasty czy założeniem napędu. Czy wogóle jest to możliwe do wykonania za pomocą kluczy ampelowych i nasadowych?

Napisano

Sory, pisałem go na szybko przed wyjściem do pracy. Teraz niestety nie moge go wyedytować - czemu?

 

Co do smaru to masz racje, działają siły tarcia ale przy odpowiednio szybkim kręceniu pedałami - dlatego są 2 kłopoty. Smar nie smaruje gdy za wolno kręce podełami i nie moge szybko wystartować np. na ulicy gdy zapali się zielone światło .

 

Starszy pracuje w lotnictwie załatwił mi specjalny smar wytrzymujący do -80 stopni, który używany jest w silnikach odrzutowych :-P na razie niestety nie mogogłem go zamienić, bo nie miałem odpowiedniego ampela - i chyba dobrze się stało bo starszy przypomniał sobie że ma również środek konserwujący który wytrzymuje do -120 stopni i łączy się z już użytym smarem (można go wstrzyknąć strzykawką w żądane miejsce). Nie będe musiał dzięki temu nic rozkręcać.

Napisano

nawiazujac do lotnictwa... ja uzywam smaru do lozysk kol samolotow ;]

w piastach mam seryjny smar i nie zauwazylem, aby cos mi zamarzalo/pogarszala sie praca. no ale teraz nie jezdze zbyt dlugo po mrozie, raptem kilkanascie minut.

Napisano

Nie miałem czasu wcześniej, dlatego wziąłem się za zmiane smaru dopiero dziś. Okazało się że kluczem ampelowym odkręcam tylko zagłuszki, a pedał jak był przykręcony tak jest. Podoobno potrzebne jest do jego zdjęcia specjalne narzędzie, czy można je kupić w sklepie? Musze dostać się do tych łozysk

Gość majstermod
Napisano

Nie polecałbym smaru przeznaczonego do innych łożysk niż rowerowe.

Z sąsiadem przy składaniu całego roweru zaaplikowaliśmy smar od lokomotywy.

Jakościowo był świetny, ale niestety w rowerze nie było dobrze.

W zależności od gabarytów łożyska smar ma inną konsystencję trochę.

Ten od dużych łożysk (lokomotywa) nie wnikał dobrze w części rowerowe i piasta wyraźnie gorzej pracowała - był wyczuwalny większy opór.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...