Skocz do zawartości

[stery] Cane Creek VP-A41AC


maciejski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

Sprzedałem swój obecny amor, kupiłem nowy - zadowolony założyłem go ale stary sprzedałem z nabitą miską dolną na amortyzator. Dopiero teraz skumałem ten fakt, bo od wymiany amora mam lekkie luzy. Stery jak w temacie. Da rade kupić tą 'dolną miskę' (w zasadzie to taki plastikowy pierścień zakładany na amorek) czy muszę kupić całe VP-A41AC?

Dokładnie to chodzi o tą część (czerwona strzałka)

2s0k8b8.jpg

Napisano

Bieżnia mocowana na widelcu nie jest częścią plastikową, przynajmniej ja się z taką nie spotkałem. To co jest w zestawie z tymi sterami nie jest nawet bezpośrednio typową bieżnią, ponieważ nie poruszają się po niej kulki łożyska, są one zamknięte w "pakiecie" misek.

Ja raczej nie spotkałem się z częściami sterów sprzedawanymi luzem. Gdybam że mają takie rzeczy serwisy rowerowe, może tam zapytaj, bo warsztaty z prawdziwego zdarzenia gromadzą drobne części niedostępne w sprzedaży. Może jeszcze allegro, czy koledzy. Ta część nie ulega zużyciu - w przypadku sterów z łożyskami kardridżowymi ta część, nawet zardzewiała, nadaje się do użytku, ja wymieniając stery zostawiam ten element na widelcu.

Napisano

Wątpię, abyś dostał bieżnię sterów osobno. Skontaktuj się z nowym właścicielem amora i może uda Ci się odzyskać brakujący element.

W innym wypadku pozostaje zakup nowych sterów...

Napisano

Nie, tych sterów jako dawców nie kupuj, element który potrzebujesz nie jest kompatybilny.

W twoich sterach łożysko, wianek z kulkami, zamknięty jest pierścieniem który później styka się bezpośrednio z tym elementem który ci brakuje, powierzchnia styczna jest ukośna i płaska. W sterach które zaproponowałeś łożysko/wianek lezy bezpośrednio na elemencie nabitym na widelec, kulki poruszają się po jego półkolistej wklęsłej części.

Stery które masz to typ pośredni pomiędzy typowymi sterami z łożyskami kulkowymi, gdzie łożysko jest osobnym luźnym elementem, a sterami "maszynowymi", gdzie wianek z kulkami zamknięty jest w kardridżu, z zewnętrznym i wewnętrznym pierścieniem, zakryty dwoma uszczelkami, kardridż fabrycznie napełniony jest smarem. Łożyska w twoich sterach są podobne do maszynowych jednak nie posiadają uszczelnień.

Mam dokładnie takie same stery. Ich wadą jest brak uszczelnienia dolnego łożyska (górne osłonięte jest pokrywą sterów z uszczelką). Przed montażem proponowałbym rozebrać dolny kardridż i napchać tam smaru; składając rower i zakładając widelec również zmontowałbym to na dużą ilość smaru, tak by nadmiar wyszedł na zewnątrz. Zabieg ten trzeba dosyć często powtarzać przy intensywniejszej, szczególnie mokrej, eksploatacji roweru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...