Skocz do zawartości

[Koła] Lekkie koła DT SWISS 240s czy Novatec?


MACSTONE

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym kupić sobie nowe koła. Wybrałem BIKESTACJĘ ponieważ mają największy wybór, a także przystępne ceny. Zastanawiam się nad dwoma modelami:

 

- Novatec 711/712 / DT Swiss XR 400 / D-light / Sapim / 1538 gram / cena 1200 PLN

oraz

- DT 240s/ XR 400/ Sapim/ 1532g / cena 1999 PLN

 

Zdaję sobie sprawę z różnicy w cenie, ale jeśli warto za 240s tyle dopłacić to nie ma problemu.

Proszę o pomoc co w moim wypadku byłoby lepsze, chyba że macie inny pomysł co do zakupu lub modelu kół lub ich składu.

 

Chciałbym zmieścić się w 2000 PLN.

 

Co do sprzętu posiadanego to: rama GIANT XTC composite / amor: RS REBA / hamulce: tarcze 6 śr. AVID ULTIMATE

Moja waga: 80 kg

Preferencje: katowanie w górach pół-amatorsko.

Napisano

Piasta przednia prawie nigdy nie jest problemem, przynajmniej z tymi na maszynak ja takich nie miałem.

Tył to inna bajka, z mojego osobistego doświadczenia wynika że dt to pierwsza i jedyna piasta którą mam tak długo i jest zupełnie bezproblemowa. Minusy są dwa: cena piast luzem i ich mało efektowny design, dziś to też się liczy.

Napisano

Proszę o pomoc co w moim wypadku byłoby lepsze, chyba że macie inny pomysł co do zakupu lub modelu kół lub ich składu.

 

Przewrotnie powiem, że w tym przypadku lepsze jest to droższe :)

Można trochę taniej, np http://www.actionsports.de/Laufraeder/Laufrad-Specials/DT-Swiss-240S-Disc-XR-400-Laufradsatz-black::10782.html, a właściwie nie szukałem.

 

W przypadku piast wybór jest prosty - zdecydowanie 240tki i nie będziesz tego żałował.

 

A może właściwie: będziesz żałował, jeśli weźmiesz Novatec'i :)

Napisano

kosa23

miałeś w ogóle jakiekolwiek novateci ? Piszesz ze to sa najgorsze piasty jakie moga byc a ja chcialbym wiedziec jakie masz doswiadczenie w uzytkowaniu ich. I jak masz porownywac piasty za ponad 1000 zł do piast za niecale 500 zł ?

Napisano

DT na + ciężko je zajechać, lekkie, łatwy serwis.

DT na - BARDZO drogi bębenek, słabe uszczelnienie, bywały wersje z luzem fabrycznym, mimo legendarnej wytrzymałości lubiły pękać kołnierze.

 

Nov. na + lekkie, łatwy serwis, śmiesznie tanie części zamienne (bębenek 100zł), tanie

Nov. na - słabe uszczelnienie

Napisano

kosa23

miałeś w ogóle jakiekolwiek novateci ? Piszesz ze to sa najgorsze piasty jakie moga byc a ja chcialbym wiedziec jakie masz doswiadczenie w uzytkowaniu ich. I jak masz porownywac piasty za ponad 1000 zł do piast za niecale 500 zł ?

A gdzie kosa napisał że to najgorsze piasty jakie mogą być? Napisał że z tych dwóch wybór z jego strony pada na dt. Dla mnie 240tka to jedyna piasta jaką używam do działania której nie mam żadnych zastrzeżeń.

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedzi!

 

Co do wyglądu - to nie ma dla mnie znaczenia akurat w przypadku piast.

 

Zamówione DT.

Szczerze mówiąc utwierdziliście mnie w moim przekonaniu (ci co popierali DT).

 

Sam jeździłem na Novatecach i tak naprawdę nie mam im nic do zarzucenia, ale zawsze chciałem mieć 240s.

 

Przy okazji mam jeszcze pytanie o sztycę.

Do mojej ramy jest to średnica 30,9 i takową posiadam.

 

Pytanie dotyczy obejmy.

Jakiej średnicy musi być i jaką najlepiej kupić?

Problemem może być jej wysokość ponieważ kołnierz ramy ma aż 2 cm wysokości.

Czy jedynie oryginalna będzie pasowała od ramy czy ktoś może robi takie do kompozytowych ram?

W GIANCIE nie mają teraz takiej oryginalnej, więc zaraz będę miał wszystkie części by złożyć rower - oprócz głupiej obejmy i sobie nie pojeżdżę:(

Napisano

Obejma 34,9mm, a jaka dokładnie to zależy od twoich preferencji. Jak chcesz lekką, lepiej kup karbonową (np popularny smud-carbon) niż lekką aluminiową IMO, jeśli na wadze ci nie zależy - Thomson ma takie ładne snobistyczne ;)

 

O co chodzi z 2cm kołnierzem?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...