MACSTONE Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Chciałbym kupić sobie nowe koła. Wybrałem BIKESTACJĘ ponieważ mają największy wybór, a także przystępne ceny. Zastanawiam się nad dwoma modelami: - Novatec 711/712 / DT Swiss XR 400 / D-light / Sapim / 1538 gram / cena 1200 PLN oraz - DT 240s/ XR 400/ Sapim/ 1532g / cena 1999 PLN Zdaję sobie sprawę z różnicy w cenie, ale jeśli warto za 240s tyle dopłacić to nie ma problemu. Proszę o pomoc co w moim wypadku byłoby lepsze, chyba że macie inny pomysł co do zakupu lub modelu kół lub ich składu. Chciałbym zmieścić się w 2000 PLN. Co do sprzętu posiadanego to: rama GIANT XTC composite / amor: RS REBA / hamulce: tarcze 6 śr. AVID ULTIMATE Moja waga: 80 kg Preferencje: katowanie w górach pół-amatorsko.
pawelsystem Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 co lepsze oczywiscie odpowiedz jest tylko jedna dt do jakiej kwoty chesz te koła bo moze pomysl nad obreczami ztr
tobo Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Piasta przednia prawie nigdy nie jest problemem, przynajmniej z tymi na maszynak ja takich nie miałem. Tył to inna bajka, z mojego osobistego doświadczenia wynika że dt to pierwsza i jedyna piasta którą mam tak długo i jest zupełnie bezproblemowa. Minusy są dwa: cena piast luzem i ich mało efektowny design, dziś to też się liczy.
pawelsystem Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 przednia dt tez za######iaszczo jest uszczelniona
kosa23 Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Proszę o pomoc co w moim wypadku byłoby lepsze, chyba że macie inny pomysł co do zakupu lub modelu kół lub ich składu. Przewrotnie powiem, że w tym przypadku lepsze jest to droższe Można trochę taniej, np http://www.actionsports.de/Laufraeder/Laufrad-Specials/DT-Swiss-240S-Disc-XR-400-Laufradsatz-black::10782.html, a właściwie nie szukałem. W przypadku piast wybór jest prosty - zdecydowanie 240tki i nie będziesz tego żałował. A może właściwie: będziesz żałował, jeśli weźmiesz Novatec'i
Qamal Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 kosa23 miałeś w ogóle jakiekolwiek novateci ? Piszesz ze to sa najgorsze piasty jakie moga byc a ja chcialbym wiedziec jakie masz doswiadczenie w uzytkowaniu ich. I jak masz porownywac piasty za ponad 1000 zł do piast za niecale 500 zł ?
ukaniex Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 DT na + ciężko je zajechać, lekkie, łatwy serwis. DT na - BARDZO drogi bębenek, słabe uszczelnienie, bywały wersje z luzem fabrycznym, mimo legendarnej wytrzymałości lubiły pękać kołnierze. Nov. na + lekkie, łatwy serwis, śmiesznie tanie części zamienne (bębenek 100zł), tanie Nov. na - słabe uszczelnienie
tobo Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 kosa23 miałeś w ogóle jakiekolwiek novateci ? Piszesz ze to sa najgorsze piasty jakie moga byc a ja chcialbym wiedziec jakie masz doswiadczenie w uzytkowaniu ich. I jak masz porownywac piasty za ponad 1000 zł do piast za niecale 500 zł ? A gdzie kosa napisał że to najgorsze piasty jakie mogą być? Napisał że z tych dwóch wybór z jego strony pada na dt. Dla mnie 240tka to jedyna piasta jaką używam do działania której nie mam żadnych zastrzeżeń.
MACSTONE Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Napisano 1 Sierpnia 2011 Wielkie dzięki za odpowiedzi! Co do wyglądu - to nie ma dla mnie znaczenia akurat w przypadku piast. Zamówione DT. Szczerze mówiąc utwierdziliście mnie w moim przekonaniu (ci co popierali DT). Sam jeździłem na Novatecach i tak naprawdę nie mam im nic do zarzucenia, ale zawsze chciałem mieć 240s. Przy okazji mam jeszcze pytanie o sztycę. Do mojej ramy jest to średnica 30,9 i takową posiadam. Pytanie dotyczy obejmy. Jakiej średnicy musi być i jaką najlepiej kupić? Problemem może być jej wysokość ponieważ kołnierz ramy ma aż 2 cm wysokości. Czy jedynie oryginalna będzie pasowała od ramy czy ktoś może robi takie do kompozytowych ram? W GIANCIE nie mają teraz takiej oryginalnej, więc zaraz będę miał wszystkie części by złożyć rower - oprócz głupiej obejmy i sobie nie pojeżdżę
kosa23 Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Obejma 34,9mm, a jaka dokładnie to zależy od twoich preferencji. Jak chcesz lekką, lepiej kup karbonową (np popularny smud-carbon) niż lekką aluminiową IMO, jeśli na wadze ci nie zależy - Thomson ma takie ładne snobistyczne O co chodzi z 2cm kołnierzem?
marsman Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 http://smud-carbon.eu/index_pol.html do tego Smudek sam ujeżdża carbonowego XTCka więc o kompatybilność zacisku bym się nie martwił-wie co doradzić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.