nieborak Napisano 31 Lipca 2011 Napisano 31 Lipca 2011 Tak jak w temacie. Szukam opinii na temat tej sztycy. Pamiętam że ktoś na forum chyba ją miał.
Jogurcik Napisano 2 Sierpnia 2011 Napisano 2 Sierpnia 2011 Słyszałem, że lubią pękać, sam o nią ostatnio pytałem, to część chwaliła, część ganiła, a w sklepie mi powiedzieli, że ostatnio mieli mnóstwo reklamacji tej sztycy, bo się łamała....podejrzewam, że to zależy od wagi ridera
nieborak Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Napisano 2 Sierpnia 2011 Model "SC" czy "Ti"? W sumie chodziło mi o jarzmo bo jest dosyć nietypowe (model SC), ale już zamówiłem więc musztarda po obiedzie.
Koser Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 czy ktoś ma jeszcze jakieś nieprzyjemne doświadczenia odnośnie lekkich sztyc KCNC? też się zastanawiam właśnie nad tą firmą. Ale nie chce by to był zakup krótkoterminowy.
Conquistador Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 to są minusy bardzo wylajtowanego aluminium. Nie lepiej było karbonówkę kupić?
nieborak Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Napisano 11 Sierpnia 2011 A karbon nie pęka? http://www.bustedcarbon.com/
Conquistador Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Wszystko pęka, nawet jakbyś wstawił metalowy pręt zbrojeniowy w miejsce sztycy to zawsze znajdzie sie jakis 'specjalista' który to ułamie. Ale moim zdaniem dobra sztyca, czy kiera karbonowa będzie zdecydowanie mocniejsza od mocno wylajtowanego - wielokrotnie cieniowanego alu. Po prostu taka sztyca czy kiera karbonowa o tej samej czy nawet mniejszej masie niz aluminiowa, będzie miała od niej przynajmniej dwukrotnie grubsze scianki. I o ile ow karbon nie będzie niewłasciwie czyli zbyt mocno sciskany zaciskiem, czy mostkiem posłuzy wiele lat...
Jogurcik Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Dodajmy, że karbon można łatwo naprawiać, czego nie powiemy o alu....
Mod Team Maniak Napisano 11 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2011 Koszt naprawy węglowej sztycy mija się z celem. Mam TI pro lite (jeszcze na cienkich śrubach) ogólnie było ok tylko trochę trzeszczała w mtb, wrzuciłem do szosówki i już tak śmigam 2 rok. Godna polecenia dla lżejszych osób (<70kg) z uwagi na konstrukcję jarzma, które jest agresywne dla prętów siodła przy mocnym dokręcaniu.
nieborak Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Napisano 12 Sierpnia 2011 Dodajmy, że karbon można łatwo naprawiać, czego nie powiemy o alu.... Polecasz jakiś klej, szpachlówkę? Ciężko znaleźć karbonową sztycę o masie podobnej do kcnc, jeśli już są to cena jest sporo wyższa a i tak może pęknąć więc nie ma sensu przepłacać. Podobnie się to ma do innych komponentów.
enduroriderPL Napisano 13 Sierpnia 2011 Napisano 13 Sierpnia 2011 Ta, carbon się "łatwo naprawia" jeżeli ktoś wierzy, że naklejenie łatki sprawę załatwi. Dobrej jakości części z włókna węglowego nie są tak cholernie drogie bez przyczyny i warto mieć to na uwadze. Z kolei różnica w cenie pomiędzy alu a carbonem jest kolosalna na korzyść alu.
cichy66 Napisano 13 Sierpnia 2011 Napisano 13 Sierpnia 2011 Ja już drugi rok śmigam na sztycy KCNC TI PRO-LITE 8000 gdzie najpierw siedziała w Giant XTC a teraz w Giant ATX.Ważę nie mało bo 83kg + do tego kilka kilogramów w okresie zimowym(mam na myśli ciuchy i plecak jakieś 5kg a w porywach nawet cięższy)śmigam po górach i nie zauważyłem niczego niepokojącego jeśli chodzi o trwałość.Jak już koledzy wyżej wspomnieli złamać lub skrzywić idzie wszystko. Początkowo mankamentem rzeczywiście było skrzypienie w okolicy jarzmo-pręty siodła,ale mocniejsze skręcenie wyeliminowało tą niedogodność i teraz jest ok.
Conquistador Napisano 13 Sierpnia 2011 Napisano 13 Sierpnia 2011 no ja bym osobiscie na złamaną wczesniej sztycę karbonową nie wsiadł... sens, siła i całe 'jestestwo' karbonu polega głownie na mozliwosci 'pracowania' jego włokien weglowych na CAŁEJ długosci. Przerwane w poprzek nie pzrekazują energii i produkt traci sprezystosc, nie mówic juz o jego trwałosci. Co innego odpryski , czy nawet pęknięcię WZDŁUŻ (nie w poprzek!)włokien - te mozna probowac naprawiac, bez szczególnej utraty wartosci i trwałosci karbonowego wyrobu. Btw. od pół roku uzytkuję weglową sztycę Bontragera Race XXX Lite - przy długosci 400mm, srednicy 27.2 i offsetcie 20mm wazy niecałe 170g. Moja waga to 90kg, a sztyca wysunieta jest na maxa. Pracuje bardzo ładnie i absolutnie nic sie z nią nie dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.