Skocz do zawartości

[Suport]Jak wyjąć suport?


Olafik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam problem muszę wymienić korbę więc przy tej okazji muszę wymienić też suport.

 

Mam wątpliwości jak go wyjąć. Czy te zaślepki widoczne na zdjęciu mam wybić czy jak ?

 

Bo wykręcić tego się chyba nie da ?

 

Jaki klucz do suportu kupić ? Jakieś linki były by pomocne. Może być coś trwalszego.

 

Oto zdjęcie problematycznego sprzętu:

http://imageshack.us/photo/my-images/856/p7300044.jpg/

 

Gorąco (mimo chłodnego lata) proszę o jakąkolwiek pomoc.

Napisano

Dzięki za zainteresowanie.

 

Nie wiem czy w tym rowerze jest zastosowane jakieś stare rozwiązanie ? To jest plastik więc teoretycznie wywalenie tego to nie problem ale nie wiem czy to się wciskało czy może wkręcało ?

 

Czy po usunięciu tego moim oczom ukaże się coś co będzie pasowało do klucza ?

 

Patrząc na klucze które są w sprzedaży nijak nie mogę sobie wyobrazić co do czego przykleić. Jest tu jakiś rodzaj wielowpustu ale wszystko co widzę wygląda inaczej choćby to

Mój odnośnik

 

Prawa strona to jest ta gdzie są zębatki ?

Napisano

To jakiś stary suport. I na 100% to jest wykręcalne, po coś te wypustki są. Po odkręceniu zbyt wiele Ci się nie ukaże do odkręcania. Łożyska i tyle (albo i same kulki).

 

Mówiąc o stronach w rowerze mamy na myśli strony w momencie, gdy normalnie na nim siedzimy. Czyli tak, tam gdzie są tarcze korby.

 

 

Napisano

Rower ma już swoje lata to fakt. Po usunięciu tych rzeczy suport będę musiał wykręcić czy może jest szansa że po prostu go się wyjmie ?

Napisano

Jest problem. Żabką tego bez uszkadzania ramy nie da się wykręcić zbyt mało wystaje ponad mufe tak to się chyba nazywa.

Próbowałem użyć metody odkręcania poprzez pukanie we wcięcia ale to jest plastik więc efekt był taki jakby obierać to nożykiem. Kawałki się odłupywały więc część plastikowego gwintu pewnie zostanie w środku i będzie trzeba to jakoś wydłubywać.

 

Tych wcięć jest sześć jeżeli to komuś coś powie. Znalazłem klucz do standardu Truativa ale tam jest ich o kilka więcej. Korba było Shimano ale to chyba nie jest decydujące o suporcie.

Napisano

O FAG nie słyszałem. Z tego co widzę z opisów to FAG różni się od Campagnolo/Kinex wielkością tych wcieć. FAG ma niby 3mm a Campagnolo/Kinex 4mm.

 

Cóż trzeba będzie nabyć odpowiedni klucz.

Napisano

Aktualizacja.

 

Starałem się zmierzyć te wcięcia w które wchodzi klucz i jest taka sprawa że według mnie to wcięcie ma jakieś 7mm. Nijak ma się to do opisywanych w standardach FAG/Kinex odpowiednio 3mm/4mm.

 

Oczywiście problemem jest sposób mierzenia. Mierzyłem to w ten sposób że wiertło do metalu przykładałem we wcięcia i wyszło około 7mm.

 

Ma ktoś pomysł co w tej sytuacji ?

Napisano

A co jest z drugiej strony? To nie jest taki zwykły suport, że pakiet wkręcamy z jednej strony (metalowy element) a z drugiej plastikową tulejką go jakby kontrujemy? Jeśli tak to odkręć drugą stronę.

 

Zobaczyłem jeszcze raz zdjęcie, hmm, może i są tam zwykłe kulki...odkręć drugą stronę jeśli jest metalowa. Użyj jakiejś mniej rozklekotanej żabki;)

Napisano

Z obu stron masz coś takiego? Kurcze, plastik w takim miejscu, to trochę chore. W kupowanie kluczy to ty sie nie baw, nie warto. Klucz będzie więcej kosztował niż ta korba i suport. Patrze na to i patrzę i ze zdumienia wyjść nie mogę, może zastosuj jakieś siłowe rozwiązanie?

Napisano

Panowie to jest z obu stron. Lub inaczej bo z jednej zostało już praktycznie obrane przez domowe sposoby odkręcenia, ale nie o to chodzi. Głównie chodzi o ustalenie z czym mamy do czynienia. Plastik w takim miejscu nie jest chorym pomysłem ponieważ jakoś wiele lat zdawał swoją funkcję. Gdyby nie wymiana korby pewnie jeszcze by tam siedziało.

 

A zabawa w zakupy narzędzi ? Jestem zwolennikiem posiadania własnych narzędzi. Oczywiście nie za wszelką cenę i nie zawsze. Koszt klucza to teoretycznie 20zł a nie mieszkam gdzieś, gdzie można jechać do fachowego serwisu. Jedyne ograniczenie do brak wolnego czasu na samodzielną naprawę.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dla porządku poinformuję że problem został rozwiązany. Udało się to odkręcić poprzez umieszczenie w imadle i kręcenie całym rowerem :)

Wcześniej owinąłem ramę grubą gumową matą którą miałem pod ręką ale okazała się nie potrzebna.

 

Dzięki wszystkim piszącym za pomoc i dobre chęci. Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...