Skocz do zawartości

[Rower] Scott Contessa 2009 by Sorc


Sorcerer

Rekomendowane odpowiedzi

dsc04205b.th.jpg

 

 

 

FOTKI

 

 

Brake (Front): Tektro V

Brake (Rear): Tektro V

Cables: Alligator mini i-link

Cassette: (Kaseta) Deore 11-34

Chain: (łanńuch) Shimano HG53

Crankset: (Korby) Deore FC-M590 170mm 957g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT 771

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X5 dlugi wozek

Fork: XCM V2 80mm

Frame: Scott contessa 2009 "M" 1967g (hak + stery)

Grips: Bontrager X lite 15g

Handlebar: Noname

Headset: Ritchey Logic

Pedals: Shimano PD-M520

Seat: Scott Contessa

Seatpost: Accent 400mm

Seatpost clamp: Scott

Shifters: Sram Gripshift X0

Stem: (Mostek) Scott 80mm 130g

Tire (Front): Continental 1.6

Tire (Rear): Schwalbe Kojak 1.3

Top Cap: Scott

Tubes: Schwalbe X-light

Wheel Front: Scott + rigida 17

Wheel Rear: Scott + rigida 17

 

Zdjecia nie do konca obrazuja specyfikacje roweru. Testowalismy moja prosta kiere syntece'a i mostek 100mm.

 

Do wymiany jeszcze w tym roku.

- Klamki hamulcowe na avid FR-5

- Kiera prosta <600mm, prosze o propozycje BUDZETOWE. Oryginalna kiera gieta stalowa wazy 570g :)

 

W przyszlym sezonie wymiana przynajmniej kola tylniego. Dylemat czy isc nadal w V-ki czy jednak hydraulika.

Wstepnie planuje EQ21 lub X317 na piastach novateca na maszynach i DT championy 2.0-1.8-2.0

 

Wstepnie nie chcielibysmy przekroczyc jakis 600-800zl za komplet kol.

 

FOTKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott Contessa 50

 

Chyba najbardziej odczuwalną zmianę w tym rowerze dałaby wymiana amortyzatora na praktycznie jakikolwiek z tłumieniem powrotu, więc ja bym zaczął właśnie od tego, może nawet kosztem uszczuplenia budżetu na koła, który masz całkiem spory.

Np: Raidon Air >2010, ~2200g - ~420zł/Epicon RLD/LOD ~1800g - ~650zł/Spinner Aeris 30-100, ~1900g - ~180$.

 

Przejście na tarczówki trochę komplikuje sytuację, ja jednak bym się na to zdecydował, o ile nie przewidujesz szybko zmiany całego roweru - stopniowe inwestycje w ten raczej się opłacą.

Dobór części na koła uzależniłbym od kosztów hamulców. Tanie i dobre piasty IS to XT-756.

Z kupnem taniej kierownicy chyba nie będziesz miał problemów, ale nie podałeś typu mocowania.

 

BTW, DT Champion to szprycha niecieniowana, 2.0. 2.0-1.8-2.0 to Competition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor po kolach, fakt ze XCM nadaje sie juz tylko na krawezniki, ale przynajmiej nie buja na w miare rownym terenie ;)

Wstepnie wlasnie planuje, albo Epicon z manetka albo raidon w zaleznosci od budzetu. Moze jakis recon.

 

 

Na kolach mozna zyskac najwiecej, w dodatku odciazy podjazdy.

Co do szprych, moj blad.

 

Kiera 25.4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kołach mozna zyskac najwiecej, w dodatku odciazy podjazdy.

Wg katalogu powinieneś mieć Rigida Cyber 10, one nie są znacznie cięższe od tych obręczy, które podałeś (ważą gdzieś ponad 480g). Na tym co się "rotuje", czyli szprychach i obręczach zyskałbyś pewnie około 220g - dasz trochę ponad 500g lżejszy amor i będzie ten sam efekt. Osobiście, jeśli zmieniałbym obręcze, to na bardziej różniące się masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...