Skocz do zawartości

[Amortyzator]Budowa komory powietrznej FOX RLC.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Podczas, kiedy szukam odpowiedniego oleju do prawej komory, to mam nietypowy problem z lewą komorą. Przy odbiciu słychać wyraźny stuk. Nie chodzi tu o gęstość oleju bo to sprawdziłem.

Dlatego też chciałbym sie dowiedziec co dokłądnie znajduje sie pomiędzy zigerem na goleni, z kapturkiem spręzyny powietrznej- tej z oringiem na samej górze.

Ja tam wytoczyłem kawałek teflony który idealnie tam pasuje, ale stuka ciągle i nie wiem czy, może lepiej zastosować tam jakiś elemnt gumowy, elastomer czy inne coś "tłumiące"

Na manualach z foxa nic nie znalazłem tak więc to już sprawdziłem.

 

7b1ac8081c8ec60fm.jpg

896b1a069b117f18m.jpg

ca78bb8d221ba713m.jpg

d594e079b230d3ddm.jpg

620cf243907fb575m.jpg

c4404f80bef31295m.jpg

Napisano

Masz żle złozoną komore powietrzną, obydwie sprężyny powinny być w srodku goleni, ponadto brakuje tu jednego elementu którym jest metalowa "miska" znajdująca się ponad pierścieniem segera, na której opiera się dłuzsza sprężyna negatywna.

Napisano

Cóż od biedy pewnie tak, problem moze być w tym że ten kawałek teflonu jest trochę za wysoki co spowoduje zmniejszenie skoku amorka mniej wiecej o jego wysokość oraz zwiększy naprężenie wyjściowe sprężyny negatywnej co na pewno wpłynie w jakiś sposób na prace amorka (szybsza kompresja?) , oryginal wygląda tak jak na fotce poniżej i w jego środku opiera się ta cienka czarna plastikowa podkładka a na niej spręzyna:

 

140mp.jpg

 

sorry ale nie znalazłem lepszej fotki :)

 

Ps. w oryginale to tam nie ma typowego pierścienia segera tylko taki spiralny pierścień zabezpieczjący, ale seger powinien być chyba wystarczająco mocny.

Napisano

Dzięki.

Uratowałes może nawet moje zęby :D

Tak na serio nie wiedziałem co już robić bo jak zapytałem serwisu, dałem im te zdjęcia to nie chcieli nic mi powiedzieć, że niby bez serwisowania (199zł) nic im te zdjęcia nie mówią.

Czyli podsumowując.

Przestawiając spręzyne, chilowo można na tym jeździć jednak, szukać trzeba tej miski, której pewnie nigdzie nie znajdę bo cult bikes nie odsprzeda.

Czyli pozostaje mi tą część toczyć.

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Temat można zamknąć.

Napisano

Heh, nie ma sprawy :) Niestety z miską nie pomogę bo nie mam takiej u siebie, jednakże dotoczenie takiego elementu nie powinno byc większym problemem, w goleniach górnych jak pewnie juz zauważyłeś jest na nią specjalne gniazdo (podtoczenie), dodatkowo otwór przez który przechodzi tłoczysko/popychacz musi być odpowiednio większy aby nie "rysował" tegoż popychacza podczas pracy amortyzatora.

 

Pzdr. i powodzenia ze składaniem amorka :)

Napisano

Niestety "przekładka" nie dała rady. Mniej stuka, ale jednak dalej. Macie jeszcze jakieś pomysły? Słyszałem, ze stukanie występuje przy rzadkim oleju. Ja mam wlany elf 5w50, ale wątpie czy to będzie to. Może trzeba jednak wymienić ten teflon na tą miskę metalową, bo tłumik może przez to nie wychamowuje.

Napisano

Stuka przy końcu skoku widelca. Czyli na max wyprostowanym. Zastanawia mnie jednak czy czasem wskutek uderzania sprężyny w kawałek telflonu ten przez minimalne luzy nie uderza w segera, którego tam nie powinno być. Mówiłeś o jakiejś spiralnej podkładce czy jak jej tam :)

Napisano

To się nazywa spiralny pierścień osadczy

 

img25ip.jpg

 

Po napompowaniu widelca sprężyna negatywna cały czas dociska tą miskę ( w Twoim przypadku kawałek plastiku) w kierunku segera, takze nie ma raczej mowy o żadnym luzie w tym miejscu, jedynie to może ta krótka sprężyna która znajduje sie wewnatrz negatywnej uderza w ten plastik, w oryginale w tej dolnej misce otwór jest dużo "luźniejszy"/większy niż w Twoim "plasticzku". zwróć jeszcze uwagę na to że ten okrągły element równiez znajduje się ponad miską:

 

620cf243907fb575.th.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...