Skocz do zawartości

[regulowana sztyca] KindShock/CrankBros Joplin/RockShox Reverb


agentprowokator

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu interesuję się kupnem sztycy Crank Brothers Joplin R, czyli wersja z 3" skokiem bez manetki. Rozważam tez inne opcję, ale opinie na zagranicznych serwisach są podzielone. Joplin zebrał ogólnie złe opinie mimo, że w Polsce raczej pozytywne zbiera, oczywiście mam na myśli tylko magazyny rowerowe.

 

Miał ktoś z was styczność z takim sprzętem i podzieli się opiniami?

Na co zwrócić uwagę?

Czy wersje z manetką u kierownicy jest sens kupować?

 

Pozdrawiam

Napisano

Jak do tej pory miałem jedynie styczność z KS i7, i to przez 3 dni - później musiałem odesłać za niezgodność i dostałem zwrot kasy.

Zamawiałem wersję z manetką, a przyszła taka z wajchą pod siodełkiem więc stąd odesłanie.

I po tak krótkiej jeździe - raptem 2 razy - stwierdzam, że bez manetki trochę lipa jest, bo niewygodne jest gmeranie między jajkami w czasie jazdy po lesie. Co do trwałości nie wypowiem się - przez 2 dni śmigała bardzo ładnie a potem ją zdemontowałem.

 

Teraz na dniach powinienem dostać rowerek z fabrycznie zamontowanym Command Post'em o skoku 100m z manetką, więc będę mógł się dokładniej wypowiedzieć o patencie manetkowym.

 

Na co zwracać uwagę? Ponoć te sztyce z czasem łapią luzy, i to zarówno Joplin, Reverb jak i Command Post. Kind Shock wedle opinii jest najmniej problemowy pod tym względem. Jest też kolejny produkt powietrzny, czyli X-Fusion HiLo, ale o nim nie znam żadnych opinii.

No i pozostają jeszcze rozwiązania czysto mechaniczne - Gravity Dropper oraz Czarna Mamba - zamiast sprężyny powietrznej jest tylko stalówka, ale za to mniejsze ryzyko popsucia.

Napisano

Joplin R łapie luzy w poziomie, dodatkowo ma stały lekki luz na boki, w starszej wersji zacisk prętów siodełka był za słaby, podobno zacisk poprawili ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ma ktoś jeszcze jakieś konkretne informacje o tych sztycach? Sam jestem zainteresowany, ale jakoś odstrasza mnie widmo luzów, o których się słyszy przy każdej wypowiedzi.

Napisano

zaDymek - jego spytaj o KS, z tego co wiem to 2 razy oddawał do naprawy gwarancyjnej.

Jak jest z nowymi Crankami nie wiem.

Napisano

w przypadku KS zdarzają się partie z wadliwym tłumikiem, dwóch moich kolegów ma KSa jeden smiga bezproblemowo a u drugiego padł tłumik (sztyca zapadała się pod ciężarem jeźdźca i działała jak amortyzowana), po oddaniu do serwisu wymienili tłumik i po tygodniu ta sama historia, ta pierwsza już 1,5 roku smiga i żadnych problemów

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...