Faraday Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam W moim Hexagonie V3, nawet jeżdżąc na 3,7 (maksymalny - rower ma 21 biegów) na jazdę po płaskiej, asfaltowej drodze, wkłada się dość mało siły - uniemożliwia to rozwinięcie większych prędkości. Czy mogę to jakoś zmienić?
Mod Team michuuu Napisano 8 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2011 Wymiana korby na taką z tarczą 48z, lub wymiana dużej tarczy jeżeli masz korbę z przykręcanymi blatami, wymiana wolnobiegu na kasetę np. 11-32z. Wiąże to się zapewne ze zmianą piasty w kole. No i masz 48 / 11 i śmigasz jak wiatr. Ale czy warto?
Onyxer Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Przejeź się w terne - odkryjesz inne biegi Musiałbyś zmienić kasetę, przerzutkę oraz manetki. Niewiem jak to z tym jest, ale chyba jeszcze linki.
adii22 Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Masz wolnobieg, więc nie założysz kasety 11-32 na przykład, a wolnobiegi są w zakresie 14-32. Musiałbyś zmienić tylna piaste. Reszta wyżej napisana
AdamF Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam W moim Hexagonie V3, nawet jeżdżąc na 3,7 (maksymalny - rower ma 21 biegów) na jazdę po płaskiej, asfaltowej drodze, wkłada się dość mało siły - uniemożliwia to rozwinięcie większych prędkości. Czy mogę to jakoś zmienić? Po pierwsze - jakie masz teraz zębatki? Biegi 3,7 to może być równie dobrze przełożenie 42/14=3 jak i 48/11=4,36. Po drugie - co to znaczy wg Ciebie "większa prędkość"? Żeby wszystko było jasne - z jakimi prędkościami jeździsz teraz, a z jakimi byś chciał? wolnobiegi są w zakresie 14-32. Musiałbyś zmienić tylna piaste. A jednak może niekoniecznie... wolnobieg 7-rzędowy 13-25
rybciasum Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 mam ten sam problem 3/7, równy asfalt, kumpel z boku na 2/6 i kręcimy w miare równo przy prędkości 30 km/h ja 7 biegowy wolnobieg on 8 biegowa kaseta jest sens zmian piast, zaplatania koła i w ogóle ? :x dodam jeszcze że manetki mam na 3x8 tak na zapas kupione
AdamF Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 mam ten sam problem 3/7, równy asfalt, kumpel z boku na 2/6 i kręcimy w miare równo przy prędkości 30 km/h Może być tak, że u Ciebie biegi 3/7 oznaczają 42 ząbki z przodu i 14 z tyłu, czyli przełożenie 42/14=3; a u kolegi biegi 2/6 to np. 38 ząbków z przodu i 13 z tyłu, czyli przełożenie 38/13=2,92; czyli niemalże to samo. A jak do tego jeszcze np. kolega ma koła 28 cali a Ty 26; albo opony bez bieżnika, a Ty terenowe...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.