Skocz do zawartości
  • 0

Czy przejadę taką trasę?


Gość Marta

Pytanie

Witam.

Mam bardzo ważne pytanie. Nigdy nie jeździłam na rowerze jakoś wyczynowo (jedynie po mieście, ewentualnie krótkie wycieczki). Dzisiaj, po kilku latach nie jeżdżenia w ogóle na rowerze, muszę przejechac 30 km po dosyc trudnym terenie (dużo wzniesień). Czy bez treningu jestem w stanie tego dokonac? Zawsze byłam wysportowana, jednak nie jeździłam na rowerze. Jeśli tak, to w jakim tempie i co jaki czas musiałabym robic przerwy, żeby przeżyc taką podróż?

Zdaję sobie sprawę z tego, że przez zakwasy późńiej nie będę mogła chodzic przez tydzień i w ogóle, że porywam się na coś niemalże niewykonalnego, ale jest to bardzo ważne dla mnie, dlatego proszę o racjonalne odpowiedzi.

 

Pozdrawiam, Marta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Rower szosowy (cienkie opony), szczerze mówiąc nie znam się, bo nie jestem fanką rowerów, ani nic podobnego. Jestem fizycznie dosyc wytrzymała, ale boję się tej podróży, choc jest ona bardzo ważna...

Hmmm... teren... droga przez wioski, małe miejscowości, droga między miejscowościami, dziury, teren jak na dolnym śląsku - raz wyżyny raz niziny. momentami jest dosyc stromo, z tego co zauważyłam.

 

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 30km bez jakiegoś przygotowania, każdy zdrowy człowiek da rade pokonać. Co prawda odczuje się tą trasę na drugi dzień, ale to szczegół. Najważniejsze żeby rower był sprawny i naoliwiony (żeby nic nie stukało, piszczało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli nie jesteś typem kanapowca to dasz radę. Szosówka pozwala przejechać większy dystans przy takim samym wysiłku niż mtb w terenie. Średnio sprawny człowiek powinien przejechać 30km bez większych niespodzianek, pamiętaj o napojach i jakimś paliwie (np. baton). Gorzej będzie następnego dnia.:thumbsup:

Odnośnik do komentarza