Skocz do zawartości

[Amortyzator] Pierwszy raz z powietrznym amortyzatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jutro stanę się posiadaczem RS Tora (powietrzna wersja 302)

Chciałbym się was zapytać od czego mam zacząć, jak go serwisować itp.

Chcę, żeby amortyzator służył mi przynajmniej 4 sezony :)

Co muszę kupić, jak pompować itp.

 

Pozdrawiam, Krystian :)

Napisano

Konserwacja samego widelca nie różni się praktycznie niczym od wersji sprężynowej. Przynajmniej jeśli mowa o zabiegach typu czyszczenie, smarowanie.

 

Do pompowania potrzebna jest pompka do amortyzatorów. Są niby tabelki producenta z wartościami ciśnień w zależności od wagi, ale najlepiej pompować zgodnie ze swoimi odczuciami.

 

 

Napisano

Jesli chodzi o pompowanie to tak jak powiedzial wczesniej kolega trzeba dopasowac do siebie i do jazdy. W moim przypadku przy wadze ok 80 km powiedziano mi aby pompować +- tyle atmosfer czyli kolo 8. Niestety przy takim ciśnieniu amor stal sie strasznie sztywny. Teraz juz doszedłem do poniżej 6 i jest dużo lepiej choć i tak wydaje mi sie trochę twardo..

Napisano

Podczepię się do tematu bo też mam problem. Od dwóch tygodni mam nowy rower z amortyzatorem powietrznym: SR Suntour NCX-D LO.

Chciałem kupić pompkę do niego: BETO MP-035 model 2011, ale sprzedawca napisał mi, cytuję:

"nadaje się tylko do wentyli auto"

i wiecie co - NIC MI TO NIE MÓWI! :icon_confused:

 

Nadal nie wiem czy ta pompka się nadaje, co to jest wentyl auto i jak wogóle pompować ten amortyzator bo nigdzie wentyla nie widzę?

 

Pomóżcie, odeślijcie do jakiś źródeł, cokolwiek :)

Napisano

Wentyl auto czy też samochodowy to powszechna nazwa zaworu Schradera.

 

A tak w ogóle to ten widelec wcale nie jest powietrzny. Powietrzny jest NCX-S.

 

 

Napisano

Znalazłem opis SR Suntour NCX-D LO:

 

Amortyzator do roweru cross, trekking 28" o skoku 63 mm. System sprężyna/olej.

Blokada skoku na goleni. Magnezowe golenie dolne.

Właściwości:

skok: 63mm

system: sprężyna/olej

kartridż olejowy

blokada skoku manetką na goleni

golenie dolne: magnezowe

korona: aluminiowa

rura sterowa: 1-1/8' a-head, dł. 255mm

wykończenie rur wew. goleni: stkm stal wysokogatunkowa

średnica: 28mm

rura sterowa: stkm stal wysokogatunkowa

rozmiar koła: 28"

hamulce: tarczowe i V-brake( ma pivoty )

regulacja napięcia wstępnego

 

 

To teraz pytanie. Ile takie coś pojeździ przy około 100km tygodniowo po asfalt/kostka? :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...