gad Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 Mam problem ze zdjęciem kasety z piasty shimano FH-M510. Chciałem ją normalnie odkręcić kluczem do kaset, ale on wchodzi bardzo płytko i się ślizga, jest tam w środku jakiś pierścień (szeroka podkładka)
mickey11 Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 Musisz mieć dobry klucz do kaset i troszke go dobić do środka żeby bardziej wszedł. Na niego najlepiej załóż jakąś porządną grzechotke z nasadowym 24 i powinno dać rade. Do tego oczywiście trzeba bacikiem trzymać kasete. Oprócz tego można popsikać jakimś środkiem penetrującym typu WD40 na tą nakrętke od kasety przed odkręceniem. U mnie taki sposób zadziałał po 2 nieudanych próbach.
afly Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 U mnie również był problem przy kasecie Shimano HG-50, klucz nie chciał "wejść" odpowiednio w nakrętkę (kasety), a tani nie był, wykonany według mnie jest "ok". Odkręciłem po około 6 minutach i od razu zmieniłem na nakrętkę z kasety SRAM, klucz wszedł bez problemów, a w dodatku nakrętka o 2gramy lzejsza Co do metody to wbiłem ten klucz nieco krzywo i na chama
M333 Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 Spróbuj "przykręcić" klucz przed odkręcaniem, za pomocą szybkozamykacza z piasty. Unieruchomionym kluczem znacznie łatwiej odkręcać. W dalszej kolejności długi bacik, albo krótki z przedłużką oraz długi klucz do pierścienia. Ostatnia rzecz to właściwy "układ" kluczy oraz rąk. Patrząc z przodu: lewa ręka na kluczu z bacikiem na godz "2", prawa ręka na kluczy do kasety na godz "10". Prawą ręką mocno naciskasz na klucz w kierunku dolnym, lewą również. Przy spełnieniu powyższych warunków odgłos "traaachhh", oznajmiający odkręcenie, gwarantowany.
gello1 Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 Spróbuj "przykręcić" klucz przed odkręcaniem, za pomocą szybkozamykacza z piasty. Unieruchomionym kluczem znacznie łatwiej odkręcać. W dalszej kolejności długi bacik, albo krótki z przedłużką oraz długi klucz do pierścienia. Ostatnia rzecz to właściwy "układ" kluczy oraz rąk. Patrząc z przodu: lewa ręka na kluczu z bacikiem na godz "2", prawa ręka na kluczy do kasety na godz "10". Prawą ręką mocno naciskasz na klucz w kierunku dolnym, lewą również. Przy spełnieniu powyższych warunków odgłos "traaachhh", oznajmiający odkręcenie, gwarantowany. ta metoda jest prawidłowa. Na serwisie stosuje ją codziennie. I jeszcze żadne koło mi się nie "oparło":]
gad Napisano 31 Maja 2011 Autor Napisano 31 Maja 2011 Wbijamie nic nie da, bo tam siedzi szeroka podkładka (albo to jest konus) Klucz wchodzi dosłownie 3 mm i się ślizga.
M333 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Czytałeś co napisałem? Musisz przykręcić klucz. Jeżeli szybkozamykacz jest za krótki to użyj długiego pręta M5 (średnica jak szpilka) wraz z podkładkami i nakrętkami. Po unieruchomieniu i zastosowaniu procedury opisanej wcześniej odkręcisz tą kasetę.
mickey11 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Może masz klucz do wolnobiegów a nie do kaset? Są podobne te klucze ale do kaset ma szersze rowki i kluczem od wolnobiegu kasety nie odkręcisz
descanting Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 zakrętkę kasety trzeba na obwodzie lekko naciąć np. gumówką tarczą do metalu. Zarówno przykręceni i odkręcenie przy pomocy młotka i śrubokręta idzie znacznie łatwiej w dwie strony. Dokręcić można znacznie mocniej a odkręcić także łatwiej. Nauczyłem się z samochodu. często TYLKO szokowa metoda jednego mocnego przyłożenia jest w stanie odkręcić oporne śruby i to kalibru znacznie większego niż zakrętka kasety HG ... a to siłowanie się z tym tandetnym kluczem co "nie chce wejść głęboko" to wybacz... dla przedszkolaków metoda
gad Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Udało mi się odkręcić nakrętkę od kasety, przytrzymując klucz szybkozamykaczem i trzymając kasete ręka przez ręcznik. Tylko jak mocno mam dokręcić pozniej nakretki piasty, aby prawidłowo pracowała ?
M333 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Co masz na myśli pisząc "nakrętki piasty"? O sile potrzebnej do dokręcania poszczególnych elementów (gdy brak klucza dynamometrycznego) możesz poczytać tutaj: link.
gad Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Co masz na myśli pisząc "nakrętki piasty"? O sile potrzebnej do dokręcania poszczególnych elementów (gdy brak klucza dynamometrycznego) możesz poczytać tutaj: link. Te nakrętki
mickey11 Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Jak tylko chcesz kasete zdemontować i wymienić lub wyczyścić to nie odkręca się nakrętek piasty.
M333 Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 To są nakrętki kontrujące do konusów. Nie ma potrzeby odkręcać tych dwóch nakrętek. Wystarczy z jednej strony, z tej nie od kasety (na tym rysunku górny lewy róg). Tutaj dobra instrukcja konserwacji tego typu piasty (klik), autorstwa forumowego kolegi.
gad Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Odkręciłem ja, bo myślałemze że wyjmę tą podkładkę (konus) i będę mógł głębiej wsadzic klucz do odkręcania kasety.
mickey11 Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Odkręciłem ja, bo myślałemze że wyjmę tą podkładkę (konus) i będę mógł głębiej wsadzic klucz do odkręcania kasety. Tego nie trzeba odkręcać do samego demontażu kasety. Ten klucz do kaset jak go włożysz dobij młotkiem delikatnie powinien wejść troszku głębiej niż 3 mm. Potem dobra grzechotka z nasadowym 24 + bacik i ma sie odkręcić. Ewentulanie druga osoba niech ci pomoże i trzyma dobrze bacik.
descanting Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Tego nie trzeba odkręcać do samego demontażu kasety. Ten klucz do kaset jak go włożysz dobij młotkiem delikatnie powinien wejść troszku głębiej niż 3 mm. Potem dobra grzechotka z nasadowym 24 + bacik i ma sie odkręcić. Ewentulanie druga osoba niech ci pomoże i trzyma dobrze bacik. Bez przesady z tym bacikiem. Chwycenie kasety przez szmatę tez ma swoją siłę oporu a nakrętka kasety jest poprzecznie ponacinana względem takich samych wypustek na pierwszej zębatce. Po zaskoczeniu ich o siebie gdy już widzisz że jest opór dalej niż 4-5 ząbków jej nie dociągniesz. A konus pod spodem rzeczywiście nie ma nic wspólnego z kasetą
gad Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Napisałem wczoraj że poradziłem sobie z odkreceniem kasety przy pomocy szybkozamykacza i tylko chcę dowiedzieć się jak mocno trzeba dokręcić nakrętkę piasty.
descanting Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 masz odpowiedź powyżej. Na najmniejszą koronkę przychodzi finalna zakrętka kasety. (OBRAZEK - najmniejsza koronka, ten bardzo płaski wielowypust), wchodzi wzajemnie w ten sam płąski wielowypust na powierzchni styku nakrętki. Raczej ich nie przekręcisz urywając więc dopóki dokręcisz mocno będzie OK.
gad Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Napisałem nakrętki piasty !!!!!! Proszę patrzeć na załącznik, zaznaczone na czerwono. Kasete dokręciłem bez problemu wczoraj.
descanting Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Napisałem nakrętki piasty !!!!!! Proszę patrzeć na załącznik, zaznaczone na czerwono. Kasete dokręciłem bez problemu wczoraj. ok, już kumam,zastanawiałemsię co ten obrazek ma wspólnego z kasetą. A więc chopie poruszasz w ogóle inny temat. Bo to problem całej poprawnej regulacji piasty Szimanowskiej na konusach - był o tym wielki wyczerpujący wątek, poszukaj sam albo potem dam ci linka. Tam jest kwestia abyś absolutnie nie regulował tej osi za pomoca dokręcania jednocześnie dwóch prawych gwintów na raz bo piastę / kulki / konusy załatwisz. Bardzo płaski otwarty klucz chyba 14-15 do przytrzymania konusów po ówczesnym dokręceniu ich "odpowiednio" - czyli żeby luźno współpracowały bieżnie/kulki/konusy a założone koło nie miało żadnego luzu bocznego. Potem musisz trzymać konusa w idealnej pozycji jednym kluczem, dac podkładki i dokręcać kontrę drugim kluczem. Wcale to nie proste Szukaj albo wrzucę link wieczorem
gad Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Znalazłem taki poradnik http://endurorider.pl/2010/02/serwis-piasty-tylnej-shimano-525/
descanting Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Znalazłem taki poradnik http://endurorider.pl/2010/02/serwis-piasty-tylnej-shimano-525/ i gra ,nie o ten instruktaż wprawdzie mi biegało ale sedno to samo. No to stosuj i powodzenia PS.qrr jak nie cierpie tych bzdetów shimano, nigdy więcej bo maszynówki 6000zz rządzą! ostatnio wpasowałem konus i kulki w ogóle z innej piasty WTB i buja lepiej niż fabryczny set shimano no ale to już wyższa szkoła jazdy
gad Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Piastę skręciłem, dzięki za pomoc i fachowe porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.