Skocz do zawartości
  • 0

[do 1000zł] Rower uniwersalny, koła 28", nexus


Gość grzesiek

Pytanie

Gość grzesiek

Witam. Mam niewielki budżet ok 1000zł. Potrzebny mi rower do codziennych dojazdów do pracy + wycieczki rekreacyjne.

Mile widziane przerzutki w piaście, ewentualnie single speed. Rama sztywna (klasyczny męski góral)

Na portalu aukcyjnym pojawia się czasem Stevens City Flyer z piastą nexus

http://allegro.pl/show_item.php?item=1607091954 Czy to dobry sprzęt?

 

Czy warto zainteresować się np czymś takim:

http://allegro.pl/okazja-meski-manuf...606937319.html

http://allegro.pl/najlepsza-okazja-b...609974258.html

http://allegro.pl/cyco-tk-life-7-bie...612037356.html

http://allegro.pl/extra-kettler-shimano-nexus-8-hydraulika-okazja-i1608285778.html

Szukam wśród używanych - czy piasty z przerzutkami planetarnymi po nieznanym przebiegu to dobry wybór? W razie problemu opłacalne jest ich naprawianie w serwisie Może lepsze byłoby kupno jakiegoś tańszego roweru (trup z allegro na dobrej ramie) + nowy nexus i zanieść koło do zaplecenia?

Proszę o poradę, wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Temat sprzed dwóch miesięcy, ale ciekawy więc zabiorę głos:

 

 

Witam. Mam niewielki budżet ok 1000zł. Potrzebny mi rower do codziennych dojazdów do pracy + wycieczki rekreacyjne.

Mile widziane przerzutki w piaście

Miałem podobną sytuację - budżet nieco wyższy, wymagania zbliżone. Po kilku latach podjąłem w końcu decyzję i dlatego teraz o tym tu piszę.

 

 

Szukam wśród używanych - czy piasty z przerzutkami planetarnymi po nieznanym przebiegu to dobry wybór? W razie problemu opłacalne jest ich naprawianie w serwisie

To jest BARDZO ZŁY wybór. Piasty z przerzutkami planetarnymi uchodzą, przy właściwej obsłudze, która ogranicza się w zasadzie do systematycznej ale sporadycznej, określonej przez producenta, konserwacji za długowieczne. Kupując używaną, nie masz pewności owej niezawodności, a ewentualna naprawa często przewyższa umiejętności serwisów a koszty naprawy (samych części) stanowią kilkadziesiąt procent ceny nowej piasty.

 

Może lepsze byłoby kupno jakiegoś tańszego roweru (trup z allegro na dobrej ramie) + nowy nexus i zanieść koło do zaplecenia?

Być może, ale sama rama to nie wszystko, w rowerze są jeszcze inne komponenty, których stanu w formie zakupu poprzez Allegro nie ocenisz. Oprócz tego istnieje ryzyko kupna roweru pochodzenia nieznanego/nielegalnego. Sugeruję obrać inną ścieżkę - kupno NOWEGO budżetowego roweru z piastą Nexus i potraktowanie tego roweru jako bazy do dalszej stopniowej rozbudowy polegającej na wymianie poszczególnych komponentów - osprzętu, samej ramy, lub tego i tego.

 

Ja w moich poszukiwaniach ostatecznie na tapecie położyłem dwa modele - Kross Ascent oraz Kross Deco. Wybrałem ten drugi model, mimo że na ramie stalowej. Miałem swoje powody, a głównym jest ten, że według mnie stal miast aluminium w rowerze za cenę do 2000PLN to same zalety. Kupiłem ten rowerek za 900zł łącznie z wysyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...