Skocz do zawartości

[hamulec] Piszczące klocki Avid Elixir


jaro86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Zaczęły mi ostatnio strasznie piszczeć hamulce. Niczym ich nie zalałem, siły hamowania nie straciły, a przy hamowaniu można obudzić nieboszczyka...

Tak nagle się to stało, było dobrze i w jednej chwili jak zaczęły piszczeć to nie chcą przestać (oczywiście mowa o hamowaniu).

Hamulec to Avid Elixir CR - oryginalne klocki, prawie nowe.

Wiecie jak można temu zaradzić? Ja zakupiłem środek do czyszczenia i odtłuszczania układów hamulcowych - pomogło, ale na jakieś 20km. Przypiłowałem krawędzie klocków i dalej nic...

Napisano

Klocki muszą się dotrzeć, może jeszcze trochę cierpliwości i będzie ok. Inna sprawa że z moimi elixirami (5) było tak samo :wallbash: może "ten typ tak ma"???

P.S. Nie napiszę Tobie czy mi to ustało bo od początku miałem zamiar zmienić hamulce i to zrobiłem.

Napisano

Dziś byłem z kumplem na rowerze. Ma te same hample co Ty i ma też problem z tymi dziękami. Dałem mu preparat do odtłuszczania tarcz hamulcowych i wg niego pomaga to na jakiś czas a potem znowu zaczynają wyć - z tym, że wycie jest już mniejsze :) Tak jak pisałem 0 ten typ chyba tak ma. Mnie radzono zmienić tarcze na XT ale nie wiem czy to dobry patent.

Napisano

Mam od tygodnia hamulce elixir r na początku też mi piszczały ale już się wszystko ułożyło i jest ok. Jeśli byś chciał wymienić tarczę na inną np shimano, a z przodu masz obecnie tarczę 185 to musisz też dopasować adapter.

Napisano

witam , podłącze się do tematu z podobnym problemem, tyle ze moje to hamulce shimano

tutaj wszystkie informacje:

 

 

odległośc nowych klocków, ktore przejechaly około 250km od tarczy to około 2mm, jednak nie ocieraja o nią.

klamka dopiero od połowy jej wcisniecia przekazuje sile dzialania i to z bardzo duzo siła... i do tego ten dzwiek

 

jak sie pozbyc dzwiekow?

uklad jest zapowietrzony?

Napisano

Układ nie jest zapowietrzony. By zmiejszyć skok klamki musisz zbliżyć do tarczy klocki. Zdejmij koło, naciskając klamkę wysuń o milimetr tłoczek i załóż koło. Jak dalej będzie dużo luzu to zrób tak jeszcze raz, jak nie wciśniesz trarczy pomiędzy to cofnij tłoka. Najlepiej robi się to plastkiową łyżeczką do ściągania opony. I pamiętaj że naciskając wysuwał sie będzie tylko jeden a musi to być równo więc puźniej przytrzymaj czymś tłoka i naciśnij klamkęby drugi się wysunoł. I wszystko delikatnie bo jak tłok wypadnie to masakra.

 

W razie jakiś drobnych ocierań musisz wyregulować zacisk na śrubach. Jak nie czujesz się na siłach to zajedz do serwisu.

 

A co do dzwięku to spowodowany może być złym ustawieniem klocka do tarczy. Ale po tym zabiegu może się uspokoi.

 

Tak na testa możesz wyciągnąć klocki i przykleić do niego kawałem papierowej lub jak nie masz to zwykłej taśmy. Jedna warstwa i obciąć równo oczywiście przyklejasz w miejscu styku klocka z tłoczkiem. Po takim zabiegu sprawdz czy coś się zmieniło.

Napisano

Ciekawy jestem co z tego patentu z przyklejaniem taśmy wyjdzie ? Radzę posmarować klocki od strony tłoczków smarem miedzianym.

 

 

Pisałem dla testu czyli na jedną rundkę. Wynikło by z tego właśnie czy jest sens smarować to smarem miedzianym który nie jest rozwiązaniem idealnym bo po pierwsze lepią się do niego różne syfy a po drugie smar w nieumiejetnych rękach może dostać się na tarczę lub okładziny. Dla twojej wiadomości w większości oryginalnych klocków samochodowych występuje taśma przylepna dwustronna.

Napisano

Jak posmarujesz cienką warstwą to nie widzę problemu w uwaleniu czegoś smarem (choć nie powiem że się nie da :D )

ale jak posmaruje okładziny to heble zamilkna :icon_lol:

Napisano

Jak mi zaczeły hamulce piszczeć to (po 5 ustawianiu wszystkiego i dalej nic) jadąc po Krakowskich Błoniach nie wytrzymałem i popsikałem wszystko WD40 no i było cicho :icon_mrgreen: .

 

Ochłonołem trochę i zabrałem się za ten temat na poważnie. Warto kupić nowy komplet klocków i ustawić wszystko od nowa.

Napisano

Trochę przesadziłeś z smarowaniem klocków WD-40, za chwile następny podpowie żeby użyć Mobil 1 5W50 :wallbash: .

A teraz poważniej,często na okładzinach pojawia się szkliwo,więc dobrze jest wyciągnąć i przeczyścić klocki drobnym papierem ściernym.

Jednak według mnie najlepszym sposobem dotarcia hamulców,to znalezienie odpowiednio długiej i w miarę stromej górki i zjazd z mocnym dohamowaniem.

Faktem jest, że najczęstszą przyczyną wycia jest rodzaj okładziny(nawet ten sam rodzaj użytego materiału różnych producentów) i to głównie od nich zależy z jak daleka nas słychać.

No i generalnie mokre hamulce potrafią wyć niemal każde,tylko w niektórych ustępuje to szybciej po nagrzaniu się , w innych trwa to o wiele dłużej a są i takie które zawsze wyją.

Moje Elixir-y CR na orginalnych klockach Avid-a i tarczach XX na aluminiowym pająku też potrafią zawyć (jest tarcie,jest wysoka temperatura to jest i wycie-przynajmiej nie trzeba używać dzwonka).:devil:

Napisano

Dobra też miałem do dziś :D piszczące klocki hamulec elixir,polazłem do sklepu z częściami samochodowymi udało się zakupić smar miedziowy mała tubka za 7 zł.Wyjąłem klocki przetarłem klocki w benzynie dodatkowo opaliłem zapalniczką,odłożyłem klocki na bok.Teraz zabrałem się za tarcze,najpierw przetarłem papierem 1500 potem przetarłem benzyną.Posmarowałem klocki od strony tłoczków delikatną warstwą smarem miedziowym i ?? Nastąpiła błoga cisza :icon_mrgreen: Jedyny mankament tej operacji to słabe hamowanie na początku jazdy.Właśnie wróciłem z trasy i wszystko ślicznie hula.

Napisano

Jednak według mnie najlepszym sposobem dotarcia hamulców,to znalezienie odpowiednio długiej i w miarę stromej górki i zjazd z mocnym dohamowaniem.

 

a jak tego nie ma w okolicy to pomoc kolegi lub piekielnie mocna noga :whistling:

Napisano

Przetrzeć klocki drobnym papierem ściernym i wypalić w piekarniku, oczyścić tarcze,

Przyczyną piszczenia/wycia jest w 99,99% brud na klockach.

Po pewnym czasie brud znów osadzi się na klockach - operację powtórzyć.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

wyczyściłem klocki jak i tarczę, klocki wypaliłem w temp 200*C

przejechałem 700m? problem znów się pojawia....

 

na co dzień kiedy serwisuje hamulce klientom to zawsze czyszczę tarczę i klocki takim właśnie blokiem z Mavic`a , - niby jest do v brakeów ale i tu sprawdza się doskonale

DSCF0071_400x400.jpg

 

oczywiście przed użyciem takiego bloku odtłuszczam całość ( używam zazwyczaj sh*tshifter`a ) i żadne okładziny już nie piszczą

 

..... ale czasem może się trafić wadliwa okładzina na klocku i chociażbyś nie wiem jak czyścił to i tak po chwili będzie piszczeć , ot wada fabryczna ... szczególnie w orginalnych sh*tmano , avid oraz zamiennikach firmy BBB

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...