Skocz do zawartości

[amortyzator] przód do 1100zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Od kwietnia składam nowego bike'a i potrzebuję jeszcze paru rzeczy, ale najważniejszą z nich jest amortyzator. A mianowicie, chciałem coś kupić w miarę lekkiego- <1700g, taniego- do 1100zł max, i o skoku najlepiej 100mm, ewentualnie do 120mm. Na allegro wciąż szukam okazji (najczęściej są to licytacje), ale wciąż nie wiem, co było by dla mnie najlepsze. Ważę ~78kg, wzrost ~182cm. Zastanawiałem się nad Rebą, później Reconem, R7. Szukam amora, na oś 9mm i żeby miał rurę sterową >19cm.

Ważne, abym na amortyzatorze miał przebicie tak ze 200zł (np kupuję amor za 1000zł, a jest warty 1200zł itd.)- wiem, że to trudne takie coś znaleźć, ale prosiłbym chociaż tylko o wskazanie czego mam szukać

Proszę o propozycje.

Z góry dzięki- djdan

Napisano

Co do przebicia: rozumiem, że chcesz kupić amortyzator taniej niż faktycznie jest wart. Jeśli dobrze zrozumiałem to pociesze Cię. Reba RL katalogowo kosztuje 499£, a na aukcji do wyrwania za 1200 zł. Czy to nie jest dobra cena? :)

 

Co do wyboru: r7/reba > recon. Rozważajac pomiędzy r7 a reba to wybrałbym rebe m.in. dlatego, że reba wydaje się być bardziej pancerna i warta tych pieniędzy. R7 bardzo wczesna wiosna można było kupić masowo za 700 zł. Teraz kosztuje tyle co reba, a ja osobiście bym tyle za manitou nie dał.

 

Pozdrower

Napisano

Zamiast R7 to Minute od manitou, równie pancerna co reba; waga zbliżona, świetnie pracuje i cenę ma podobną. Do tego jeszcze pięknie wygląda :whistling: , ale to już kwestia gustu.

Napisano

Minutka to również dobry sprzęt. Ogólnie to wszystkie w/w amortzatory coś sobą reprezentują. Kwestia do czego ma to służyć, o czym autor tematu nie wspomniał.

Napisano

Dzięki za te propozycje. Już od dawna rozglądałem się za FOX'em. No i w tej cenie znalazłem NOWEGO!!!!(no może kilka zł drożej, ale i tak się opłaca)

Napisano

Pamiętaj, że serwisowanie FOXa jest bardzo drogie i trudne - są to wydatki rzędu nawet kilkuset zł na rok (gdzieś było o tym na forum).

Do Reby można kupić bez problemu uszczelki za kilka zł, a serwis jest prosty.

Napisano

Tu bym akurat polemizował.

 

Tak ale do Reby kupisz uszczelki w sklepie z uszczelkami które kosztują parę złotych. Do foxa już nie ma :(

 

Co do wyboru amorka posiadam Rebę i jestem mega zadowolony z jej pracy.

Napisano

Eeee tam z uszczelkami. Kuzyn ma FOX'a takiego jak podał w 2 przykładach Arkadius88, tyle, że skok 100mm i jeździ już drugi sezon i nic w nim nie wymieniał (jeździ po szosie). A poza tym trafiła mi się mega okazja, więc chyba wezmę FOX'a. Mogę jeszcze kupić Manitou R7 MRD carbon, i nie wiem co wybrać. Co wy byście wzięli???

Napisano

MRD jest lepszą wersją r7.nawet dużo lepszą. Spotkałem się z opiniami, że pracuje porównywalnie do foxa, a może nawet lepiej. Dlatego ja osobiscie wolałbym nowego R7 MRD od używanego foxa.

Napisano

Ale i FOX i MRD są NOWE. Którego wybrać??? Oba mają skok 100mm i są bardzo lekkie.

Napisano

Eeee tam z uszczelkami. Kuzyn ma FOX'a takiego jak podał w 2 przykładach Arkadius88, tyle, że skok 100mm i jeździ już drugi sezon i nic w nim nie wymieniał (jeździ po szosie). A poza tym trafiła mi się mega okazja, więc chyba wezmę FOX'a. Mogę jeszcze kupić Manitou R7 MRD carbon, i nie wiem co wybrać. Co wy byście wzięli???

 

Świetny przykład - nic się nie dzieje, bo jeździ po szosie. Z tego co czytałem już nie raz wynika, że przynajmniej raz w roku należy wymieniać uszczelki, bo po jakimś czasie amorek "wypluwa" olej, a nieserwisowanie FOXa jest niezbyt mądre, bo znane są przypadki zniszczenia dolnych lag - właśnie z powodu braku serwisu...

 

A co do uszczelek to (chyba!) większość do Reby można kupić w każdym sklepie hydraulicznym. Do FOXa nie można kupić żadnych w takim sklepie...

Napisano

Ale ja nie mam możliwości taniej kupić Reby, tylko albo R7 MRD albo FOX. I nie wiem, który wybrać. Który wy byście wzięli???

Napisano

Ja + dla Fox'a

 

Kuzyn ma FOX'a takiego jak podał w 2 przykładach Arkadius88, tyle, że skok 100mm i jeździ już drugi sezon i nic w nim nie wymieniał.

 

To niech dalej tak robi zobaczymy kiedy zacznie płakać, że amorek mu nie chodzi jak powinien i dowie się że już jest za późno na jego reanimację.

Napisano

Nawet jak się nie jeździ w kurzu/ pyle/ błocie to też trzeba serwisować amorek tak często (co sezon)

Napisano

Aby nie jeździć w kurzu i pyle to musiałbyś jeździć chyba tylko na hali, a i tam się znajdą te cząsteczki. Co do serwisowania to serwis przeprowadza się nie po ilości sezonu tylko roboczogodzinach.

Napisano

Serwis serwisem, zgadzam się. Czyli coroczne rozebranie, wyczyszczenie i wymiana oleju jak najbardziej wskazana. W przypadku większych przebiegów, albo jazdy w wybitnie trudnych warunkach można 2-3 razy w roku zdjąć dolne golenie i wyczyścić uszczelki.

 

Ale co roku profilaktycznie wymieniać uszczelki (kurzowe/olejowe)? Jaki jest sens takiego zabiegu?

Napisano

A czym się różni wersja R7 MRD carbon od zwykłej R7? No i jeszcze nie wiem co w końcu wybrać: czy to MRD czy FOXa??

Napisano

Carbon ma dolne lagi wykonane (jak sama nazwa wskazuje) z carbonu. Dzięki temu ma niższą wagę, o ile dobrze pamiętam o około 150gram. Powiem tak, sam jeżdżę na R7 MRD (obecnie wrzuciłem tłumik absolute+) i jestem zadowolony. Do szczęścia brakuje mi tylko skoku 100mm (mam 80). Budowa prosta jak cep, więc samodzielny serwis nie jest problemem. Na temat Foxa się nie wypowiadam bo nie jeździłem. Przypuszczam, że chodzi odrobinę lepiej, ale nie wziąłbym go właśnie ze względu na kłopotliwy serwis (chociaż pewnie z czasem oponowałbym i jego :icon_mrgreen:)

Napisano

A powiedz mi, czy jest czuły nawet na najmniejsze nierówności?

 

Mówisz, że serwis jest prosty. To dobrze, bo właśnie sam chciałbym go robić, chociaż nigdy tego nie robiłem ponieważ składam mój pierwszy rower. Do tej pory jeździłem na starym Marin'ie przez 7 lat!!!(od 4 klasy podstawówki) I nigdy nic nie robiłem z amortyzatorem. Jak na tyle lat, to nawet dość dobrze pracuje. I jest to właśnie Manitou, chyba Magnum (czy jakiś taki)

Napisano

Czyli ogólnie, to jesteś zadowolony z jego pracy/ wyglądu/ itp?

A jak długo go już używasz? Czy ma jakieś luzy/ ślady zużycia?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...