Skocz do zawartości

[Amortyzator/serwis] Rock Shox JUDY XC


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z tym amortyzatorem - ma wycieki oleju, nawet na dolnych czesciach widelca i przy mocowaniu pivotow byl caly ubabrany w oleju. Amortyzator jezdzil w rowerze siostry - ona w ogole nie miala pojecia ze to sie serwisuje ;) teraz narzeka ze jest sztywny i nie pracuje. Mam do was takie pytanie - czy warto w ogole sie bawic w serwis tego sprzetu? Za samo obejrzenie/rozebranie liczą sobie 70zł - o ile dobrze zrozumialam nie wlicza się w to wymiana oleju i uszczelek. Mam dylemat bo pewnie ten interes wyniesie ok 150zl albo wiecej i sie zastanawiam czy nie lepiej jest kupic jakiegoś XCR'a za 150zł. Znacie może jakieś miejsce w Poznaniu gdzie takie oględziny są tańsze? Wrzucam zdjecie - wyczyscilam go szmatką więc wygląda trochę lepiej. Co do objawów to dodam że jest bardzo sztywny i dopiero przy docisnieciu go całą moją wagą się ugina i powraca ale bardzo ciezko mu to idzie. Przy normalnej jezdzie po asfalcie i dziurach prawie nie czuć że pracuję. Jeśli to nie jest skomplikowane i jest w internecie jakaś instrukcja to mogę nawet sama go sobie serwisować ;) poproszę o ewentualne linki. Dzięki!

 

judy.jpg

Napisano

To ogólnie bardzo kulawy amortyzator, nawet jeśli jest nowy to i tak chodzi opornie, tępo i mało komfortowo.

Serwis przypomina serwisowanie prostych widelców suntour czy rst, ze sprężyną stalową/elastomerową, bez tłumienia olejowego.

Potrzebny klucz imbusowy 5 mm oraz coś czym odkręcisz pokrywy górnych goleni.

Wykręcasz śruby na dole widelca, zostawiasz trochę wkręcone, uderzasz młotkiem drewnianym/plastikowym w łby śrub tak by odczepić prowadnice wewnątrz od gniazd w dolnych goleniach. Ściągasz dolne golenie, u góry odkręcasz pokrywy na koronie, wyciągasz zawartość goleni. Wszystko czyścisz i smarujesz, najlepiej smarem do amortyzatorów, najtańsza taka opcja to chyba smar rst, dostępny w sklepach sprzedających np dartmoora czy accenta.

Składasz w odwrotnej kolejności.

Napisano

Wątpię czy je dostaniesz (chyba pasują od starszych Sidów, Pilotów) ale według mnie nie warto bo koszt takich uszczelek to 80-90 zł. Ja bym ich nie wymieniał, zrobiłbym mu serwis i dbał o te golenie.

Napisano

A tu rysunki z budową tych amorków - mogą się na coś przydać :thumbsup:

http://www.sram.com/_media/techdocs/Judy%2006SPC%20RevC.pdf

Oleje można dostać w potrzebnych ilościach np w sklepie rowerowym na ul. Miodowej

Tak sobie jeszcze myślę, że może sprężyna jest za mocno skręcona i dlatego amor ciężko chodzi. W lewej (patrząc z siodełka) goleni jest srpężyna, której naprężenie można regulować pokrętłem na koronie. Daj może też jakąś oliwkę na golenie górne np Finish Line teflonowy (czerwony).

Napisano

Jakbyś był zainteresowany sprzedażą to daj znać - potrzebuję jakiegoś amorka w podobnym stanie do jednego z rowerów :)

Napisano

Niestety mam 5 tygodni przerwy :( w środe miałam wypadek i złamałam rękę - w takim stanie to chyba raczej nic nie zdziałam. Jeśli olej wycieka to chyba pierwszym krokiem bedzie wymiana oleju? a później mogę zmienić sprężynę żeby zmniejszyć twardość? Czy wymiana oleju coś poprawi? Facet w serwisie mówił że może będzie trzeba elastomer wymienić ale skoro piszecie że JUDY XC nie ma elastomerów to chyba ten serwisant się średnio orientuję - już sama nie wiem czy tam oddać rower ://

Generalnie to chciałabym żeby olej nie ciekł a amortyzator znośnie pracował - teraz mam wrażenie jakby tam był twardy widelec bez żadnej amortyzacji. W poprzednim rowerze był Manitou SIX który całkiem nieźle tłumił nierówności. Z tego co wiem to też nie jest super sprzęt ale od JUDY był znacznie lepszy.

Napisano

No to straszny pech :confused: współczuję - pozostaje "zabijanie czasu" szukaniem informacji na temat budowy tego amorka.

Napisano

Najlepszym wyborem będzie rozebranie go na części pierwsze i sprawdzenie jak to wszystko wygląda w środku. Może poszły jakieś uszczelki wtedy trzeba będzie je wymierzyć i podskoczyć do sklepu z uszczelkami. Oprócz tego zakupić olej taki jaki sugeruje instrukcja i zalać amora zgodnie z tym co podaje pdf. Nowy olej, nowe uszczelki i wyczyszczenie amora od zera daje zazwyczaj nadspodziewanie dobry efekt ;)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

mam takie pytanie na szybko bo skręcam właśnie judy XC ale starszy model chyba

chodzi mi czy od dołu też mam go zalać, czy obie strony czy tłumik czy nic i całość od góry

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...