Skocz do zawartości

[hamulec] Hamulec piszczy


integralny

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

 

Dzisiaj moja dziewczyna kupiła sobie nowego Treka 4300 ( rama męska ).

Wszystko ładnie, pięknie, tylko przy hamowaniu (lekkim a nie gwałtownym), tylni hamulec lekko piszczy.

 

Co jest nie tak ?

 

Warto dodać, że linka od hamulca jest bardziej poluzowana niż linki od przerzutek. Czy w tym tkwi problem ?

Napisano

Hamulec musi się dotrzeć a naciąg linek nie ma tu znaczenia. Ewentualnie może tarcza być zasyfiona i klocki od niej - ale teoretyzuję bo nie mam takiego doświadczenia w sprzęcie by być tego pewien.

Napisano

OK zobaczymy czy się dotrą. Już chciałem odkręcać coś z tyłu, żeby lepiej naciągnąć linkę. Regulowanie przy dźwigni nic nie dało.

Napisano

Jeśli to wersja z v-kami to klocki mogą być źle ustawione. Jeśli to wersja z tarczami to hamulce muszą się dotrzeć. Piszesz że linki są poluzowane - wnioskuję zatem że nie chodzi o tarcze.

Napisano

Rzeczywiscie - jeden klocek jest tak jakby lekko krzywo. Jest to wersja z v-kami.

 

Ciekawe, czy mozna zabrac sie za to samemu - tzn. sprobowac ustawic prosto ten hamulec? Czy lepiej nie ryzykowac?

Napisano

Po prostu ustaw oba klocki równolegle do obręczy pozostawiając 1-3 mm odstępu między kołem a klockiem.

Gdy po tym zabiegu będzie źle, to naciągnij jeszcze trochę linkę.

Napisano

Onyxer, wygląda to tak, jakby klocek z jednej strony był z jednej strony niżej, niż z drugiej, przez co nierówno wobec felgi.

 

To chyba tutaj tkwi, tylko czy po odkręceniu, dam radę to dokręcić ? Mocno to musi siedzieć ?

Napisano

To mnie właśnie wkurza. Niby kupowaliśmy w dobrym, renomowanym sklepie w mieście a olali nas równo, traktując jak kolejnego klienta w długiej kolejce. Hurtowo.

Napisano

Ja robiłem to tak: brałem dwie podkłądki pod piwo i wkładaałem pomiedzy klocki i obręcz z obu stron. Następnie luzowałem śruby (tak żeby klocki można było swoboeni regulować) i ustawiałem klocki na tej samej wysokości. Potem zaciskałem klamkę (najlepiej mieć do tego pomocnika, który mocno naciśnie klamkę - do oporu). Przy zaciśniętej klamce dokręcałem śruby i było OK! Sądzę, że jest to sprawdzony - domowy - sposób na v-ki - polceam :thumbsup:

Najtrudniejsze dla mnie było "złapanie" wysokości na której powinien się znajdować gwint od klocka - tam jest wiele kombonacji. Po kilkunastu próbach można dojść do wprawy :)

Napisano

No musisz doćisnąć bo inaczej to poco by wkładać tam tą podkładke od piwa. Jak zaćiśniesz, ustawisz, puścisz klamke to klocki zostaną ci od obręczy w odległości grubości podkładki pod piwo.

Napisano

Jeśli hamulce piszczą to można klocki ustawić w ten sposób że są one lekko w kształcie litery V w stosunku do obręczy, gdzie przednia częśc klocka jest ciut bliżej niż jego tył.

Jeśli nie pomoże, można zmienić klocki. Ewentualnie można też zamontować do hamulca tzw booster, czyli usztywniającą podkowę. Rozwiązanie popularne wiele lat temu, gdy hamulce typu V były najpopularniejsze wśród dostepnych rozwiązań.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...