Skocz do zawartości

[napęd] Brak ''ciężkich'' przełożeń


pumeks

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mój rower to Merida matss 10-v

Model: MATTS 10-V

Rower należy do grupy: ATB MATTS

Dostępne rozmiary: 18 / 20

Rama: MATTS DT V 18"

Amortyzator/widelec: RST CAPA T9 76

Korby: SR CW-XCC-T102-PBG 42-34-24 CG

Przerzutka przód: SHIMANO TY10

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS

Hamulce: V-BRAKE LINEAR

Dźwignie hamulców: SHIMANO EF50-3S/7S

Piasta przód: ALLOY QR

Piasta tył: ALLOY QR

Obręcze: DOUBLE WALL BLACK / CNC

Opona przód: CST C1348 26 x 2.1

Opona tył: CST C1348 26 x 2.1

Pedały: MERIDA PP

Kierownica: XM CEN STEEL RISE 580

Mostek: XM SPEED CEN 17

Siodło: MATTS

Liczba biegów: 21

Waga: 13.9 kg

 

Od pewnego czasu gnębi mnie pewien problem.

Mianowicie gdy jadę po prostej , cisnę do przełożenia 3/7, prędkość mniej więcej 40 km/h. Czuje ze mógłbym jechać szybciej,ale brakuje mi przełożeń

Czy jest jakiś domowy sposób na rozwiązanie problemu? Co musiałbym wymienić i jakie będą koszty?

Napisano

Chodzi Ci o to, że masz siedem przełożeń w tej kasecie a możesz jedynie przerzucić bieg na "trójkę" - jeśli o to chodzi to spróbuj dobrze wyczyścić całą kasetę ze starego smaru i innego syfu...użyj wąskiego śrubokręta do przyschniętegp smaru.

 

Jeśli jednka chodziło o to, że jedziesz na 7 biegu a chcesz jeszcze szybciej, to w takim wypadku trzeba kupić kasetę z większą ilością rzędów.

Napisano

Dzięki

 

Chodzi o to że wrzucam najcięższe przełożenie jakie jest. Mógłbym się dalej rozpędzać, ale przełożenie jest za lekkie, i muszę pedałować jak szalony

 

Kasetę przód czy tył?

Można wymienić pojedynczą zębatkę ?

Przerzutkę też będzie trzeba wymienic?

Napisano

Wg. mnie wymiana korby na 44 niewiele wniesie... Ten rower ma chyba wolnobieg MF-TZ21, 14...28. Najmniejsza zębatka 14 jest sporym ograniczeniem. Dla przykładu w kasetach, także 7sp, stosuje się najmniejszą 11. Daje to dużo większe przełożenie, nawet ze standardową korbą z blatem 42. Nie zauważyłem, by produkowano wolnobiegi z zębatkami 11.

Więc korba/blat 48 może dopiero co-nieco dać...

Napisano

Podawanie przełożenia 3/7, 2/7 czy podobnie jest bardzo profesjonalne, naprawdę... :whistling:

Dopisujcie do tego ilość zębów, bo 3/7 to może być 42/14, 44/12, 48/11 i jeszcze wiele innych dowolnych konfiguracji.

 

Jeśli jednka chodziło o to, że jedziesz na 7 biegu a chcesz jeszcze szybciej, to w takim wypadku trzeba kupić kasetę z większą ilością rzędów.

I co mu po kasecie z większą ilością rzędów jeśli najmniejsza zębatka będzie taka sama?

Napisano

Wolnobieg MF-HG50 (od 11T, trudno dostępny).

Nowa korba 48--38-28 oraz nowy, dłuższy suport.

Przeplecenie koła na piastę kasetową i założenie kasety.

Napisano

A mógłbym wymienić samą zębatkę? Chodzi mi o największa tj.42. ? To pewnie będzie się wiązać z wymiana przedniej przerzutki.

Zmieściłbym się ze wszystkiem w budżecie 100 zł ?

Napisano

Wolnobieg MF-HG50 (od 11T, trudno dostępny).

Nowa korba 48--38-28 oraz nowy, dłuższy suport.

Przeplecenie koła na piastę kasetową i założenie kasety.

 

 

Witam

Również poszukuję zębatki MF-HG50, grzebiąc w internecie natrafiłem na chiński zamiennik dostępny na ebay poniżej stronka producenta z wolnobiegami z koronkami od 11 zębów.

http://www.dnp.com.tw/pro2.asp?ID=1&tmpEdtion=English

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...