pumeks Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Witam Mój rower to Merida matss 10-v Model: MATTS 10-V Rower należy do grupy: ATB MATTS Dostępne rozmiary: 18 / 20 Rama: MATTS DT V 18" Amortyzator/widelec: RST CAPA T9 76 Korby: SR CW-XCC-T102-PBG 42-34-24 CG Przerzutka przód: SHIMANO TY10 Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS Hamulce: V-BRAKE LINEAR Dźwignie hamulców: SHIMANO EF50-3S/7S Piasta przód: ALLOY QR Piasta tył: ALLOY QR Obręcze: DOUBLE WALL BLACK / CNC Opona przód: CST C1348 26 x 2.1 Opona tył: CST C1348 26 x 2.1 Pedały: MERIDA PP Kierownica: XM CEN STEEL RISE 580 Mostek: XM SPEED CEN 17 Siodło: MATTS Liczba biegów: 21 Waga: 13.9 kg Od pewnego czasu gnębi mnie pewien problem. Mianowicie gdy jadę po prostej , cisnę do przełożenia 3/7, prędkość mniej więcej 40 km/h. Czuje ze mógłbym jechać szybciej,ale brakuje mi przełożeń Czy jest jakiś domowy sposób na rozwiązanie problemu? Co musiałbym wymienić i jakie będą koszty?
Onyxer Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Chodzi Ci o to, że masz siedem przełożeń w tej kasecie a możesz jedynie przerzucić bieg na "trójkę" - jeśli o to chodzi to spróbuj dobrze wyczyścić całą kasetę ze starego smaru i innego syfu...użyj wąskiego śrubokręta do przyschniętegp smaru. Jeśli jednka chodziło o to, że jedziesz na 7 biegu a chcesz jeszcze szybciej, to w takim wypadku trzeba kupić kasetę z większą ilością rzędów.
pumeks Napisano 6 Maja 2011 Autor Napisano 6 Maja 2011 Dzięki Chodzi o to że wrzucam najcięższe przełożenie jakie jest. Mógłbym się dalej rozpędzać, ale przełożenie jest za lekkie, i muszę pedałować jak szalony Kasetę przód czy tył? Można wymienić pojedynczą zębatkę ? Przerzutkę też będzie trzeba wymienic?
ulvgar Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Albo wjedź w teren, zaczniesz dostrzegać inne przełożenia
Sandacz Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Wg. mnie wymiana korby na 44 niewiele wniesie... Ten rower ma chyba wolnobieg MF-TZ21, 14...28. Najmniejsza zębatka 14 jest sporym ograniczeniem. Dla przykładu w kasetach, także 7sp, stosuje się najmniejszą 11. Daje to dużo większe przełożenie, nawet ze standardową korbą z blatem 42. Nie zauważyłem, by produkowano wolnobiegi z zębatkami 11. Więc korba/blat 48 może dopiero co-nieco dać...
Niedzwiedz1 Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Podawanie przełożenia 3/7, 2/7 czy podobnie jest bardzo profesjonalne, naprawdę... Dopisujcie do tego ilość zębów, bo 3/7 to może być 42/14, 44/12, 48/11 i jeszcze wiele innych dowolnych konfiguracji. Jeśli jednka chodziło o to, że jedziesz na 7 biegu a chcesz jeszcze szybciej, to w takim wypadku trzeba kupić kasetę z większą ilością rzędów. I co mu po kasecie z większą ilością rzędów jeśli najmniejsza zębatka będzie taka sama?
M333 Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Wolnobieg MF-HG50 (od 11T, trudno dostępny). Nowa korba 48--38-28 oraz nowy, dłuższy suport. Przeplecenie koła na piastę kasetową i założenie kasety.
pumeks Napisano 8 Maja 2011 Autor Napisano 8 Maja 2011 A mógłbym wymienić samą zębatkę? Chodzi mi o największa tj.42. ? To pewnie będzie się wiązać z wymiana przedniej przerzutki. Zmieściłbym się ze wszystkiem w budżecie 100 zł ?
moojmisiu Napisano 9 Maja 2011 Napisano 9 Maja 2011 Przerzutki akurat zmieniać nie musisz. Problem będzie za to z korbą, którą masz nierozbieralną. Ale w 100 PLN można się zmieścić - http://allegro.pl/nowa-korba-suntour-xcc-44-32-22-os-kwadrat-2011-i1595581465.html - tu obędzie się bez wymiany wkładu suportu.
barakuda5 Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 Wolnobieg MF-HG50 (od 11T, trudno dostępny). Nowa korba 48--38-28 oraz nowy, dłuższy suport. Przeplecenie koła na piastę kasetową i założenie kasety. Witam Również poszukuję zębatki MF-HG50, grzebiąc w internecie natrafiłem na chiński zamiennik dostępny na ebay poniżej stronka producenta z wolnobiegami z koronkami od 11 zębów. http://www.dnp.com.tw/pro2.asp?ID=1&tmpEdtion=English
Niedzwiedz1 Napisano 15 Maja 2011 Napisano 15 Maja 2011 9 biegowe wolnobiegi? Ma to jakikolwiek sens? Da się to zamontować do piasty pod wolnobieg bez poszerzania ramy?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.