Skocz do zawartości

[Cross lub XC] do 1600zł


Grzechu561

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałby zakupić nowy rower i tu pojawia się dylemat: jaki ??

 

Zastanawiam się na coś pomiędzy Crossem a XC. Mam 191cm i ważę swoje (do lekkich nie należę) i chciałbym żebyście mi coś doradzili. Mam teraz rower Delta trek na kołach 28" (po wymianie 4 korb, 2 wolnobiegów i 2 łańcuchów znudziło mi się) i jeździ mi się na nim przyjemnie ale jako młody człowiek szukam innych wrażeń :] Po pierwsze czy pomiędzy crossem a XC będzie znaczna różnica w łatwości podróżowania ?? Mam złe doświadczenia z góralami ale to było dawno temu i ogólnie ciężko się na nich jeździło. Ale tak jak mówię technologia poszła do przodu itp. itd. Jeżdżę głównie po asfalcie ale od pewnego czasu zainteresowało mnie XC i chciałbym tego spróbować. Chciałbym rower na hamulcach tarczowych. Mam dwa typy

 

1. Kross level A4, cena katologowa to 2000zł ale można go kupić za 1600 zł

http://ekross.pl/rowery-kross-kolekcja-2010-gorskie-kross-level-a4-2010-o_l_158_2579.html

 

2. Kross Evado 1.2

http://ekross.pl/rowery-kross-kolekcja-2010-turystyczne-kross-evado-1.2-2010-o_l_163_2600.html

 

Co o nich sądzicie. Mam zajawkę na Krossa podobają mi się, nie są drogie i ten polski akcent :)

 

Pomóżcie mi z doborem roweru (cross czy xc)

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Jeżdżę głównie po asfalcie ale od pewnego czasu zainteresowało mnie XC i chciałbym tego spróbować.

Jeśli naprawdę ma to być XC lub przynajmniej jakiś bardziej wymagający teren, a nie ubite ścieżki i kilka kamieni, bierz Krossa A4.

Napisano

A nie taniej go złożyć samemu ?? Kilka rzeczy bym w nim zmienił jak np. Suport na wielowypust.

 

A czy uważasz że komfort podróżowania między level-em a evado będzie znaczny ??

Napisano

Będzie. Evado to typowy cross i ma inną geometrię ramy. Mi na Levelu po asfalcie jeździło się tak sobie, opory toczenia były duże, plecy mnie bolały itp.... Rower oczywiście bardzo dobry, ale tylko do jazdy bardziej ekstremalnej. Jeśli jeździsz więcej po utwardzonych nawierzchniach to wybierz rower crossowy, tylko i wyłącznie. Będzie Ci się jeździło przede wszystkim wygodniej z uwagi na większe, węższe koła i inną geometrię.

Pzdr.

Napisano

Podejrzewam że tak jest ale chciałbym pojeździć troche po lesie jakieś zjazdy po korzeniach itp. a boje się że cross może tego nie wytrzymać. Cholerka trzeba mieć dwa rowery :P

Napisano

albo 2 komplety opon / kol ;) na mtb w z cienkimi oponami jezdzi sie dosc przyjemnie po asfalcie. na crossie z grubymi nie mialem przyjemnosci jeszcze ale jeden kolega na forum tak jezdzi i chwali sobie ten sposob.

Napisano

Mam opony 45c w crossie, które już całkiem dobrze trzymają w terenie.

Tylko że ja crossa składałem pod kątem trudniejszego terenu.

Dlatego są szersze opony, korba mtb i dobry amortyzator.

 

Ale z budżetem 1600zł będzie trudno kupić crossa z myślą o XC.

Taki Evado 1.2 chyba nie wytrzymałby moich szaleństw w Karkonoskich lasach :no:

Napisano

Właśnie w tym jest problem. Na rowerze chce troche poszaleć a cienkie oponki itp. nie wiem czy to wytrzyma cross. W swoim treku wymieniłem przez 4-5 lat wymieniłem już z 5 korb i uważam że materiały w crossie są takie sobie, do tego krótki skok amorka itd. Przy mojej wadze często też padają koła, teraz mam maszynówki i przez ok. rok raz były centrowane i raz pękła mi ośka i wysypało się łożysko :) ale to przez bardzo agresywną jazde xd W crossie na pewno ceniłbym łatwość pedałowania i geometrie chociaż już nie mam czegoś w stylu bolące plecy nawet po trasie 140KM (tylko nogi i tyłek :/)

 

Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje, doświadczenia itp. Z góry dzięki

Napisano

To może jakiś prosty 29er z niezagrubymi oponami.

W terenie będzie lepszy niż cross, a na asfalcie szybszy od MTB 26".

Poza tym jesteś wysoki i nie lekki, więc będzie pasował.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...