wojtus025 Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 Witam, mam problem z ustawieniem kierownicy, a konkretnie chodzi mi o obniżenie jej tylko nie wiem jak to zrobić bo próbowałem odkręcać już wszystkie śruby i nic nawet nie drgnęło...proszę o waszą pomoc. Dla zobrazowania daję zdjęcie z numerami oznaczające miejsca śrubek. Dodam że ta z numerem 3 jest na tej tzw. sztycy(chyba) na środku. Można się domyśleć. Narysowałem jasnym zielonym kąt pod jakim mam kierownicę teraz i ciemnym zielonym kąt jaki chcę uzyskać( no może nie aż taki bo narysowałem tak żeby było dobrze wszystko widać) I proszę was o pomoc, jak odkręcić i które śruby żeby przechylić mostek?? Proszę o wyrozumiałość - jestem średnio obeznany w tematach rowerowych. Jakby co to mam tą samą kierownicę jak na tym zdjęciu. ZDJĘCIE:
Michal93 Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 Powinno dać się zmienić kąt mostka poprzez odkręcenie śruby z numerem 1 i opuszczenie, ale może być też tak, że jest to już maksymalny kąt. Teraz zależnie co chcesz uzyskać? Masz za wysoko kierownicę? Jeżeli stery masz identyczne jak na zdjęciu to odkręć śrubę z numerem 3 i może będzie opcja że cała "rurka pionowa" się trochę schowa do środka
wojtus025 Napisano 2 Maja 2011 Autor Napisano 2 Maja 2011 To tak: Gdy odkręcam jedną z dwóch śrub nr 1 to druga nie chce się już wykręcić i nic nie daje też wykręcenie śruby nr 2( całej! i też nic).Śrubę nr 3 odkręcałem już i sztyca jest maksymalnie na dole i bardziej się nie da ale nadal czuję, że muszę pochylić kierownicę żeby się bardziej "wyłożyć". Przy śrubie nr 3 są zęby albo tryby( jak kto woli) na które zachodzi kierownica i się chyba potem zakleszcza. I właśnie to przez te tryby chyba powinna przeskakiwać kierownica. Wiem że zostały jeszcze 3(raczej) czyli o tyle jeszcze można przechylić. Chciałbym się też dowiedzieć jak odkręcić OBYDWIE śruby nr 1 bo da się wyciągnąć jedną a drugiej już nie... Zdjęcie jest zupełnie przypadkowe z guglów ale w sumie też jest prawie to samo co w mojej kierownicy 1 ta strzałka pokazuje miejsce tych trybów więc łatwiej sobie wyobrazić jak to wygląda. Jutro mogę dać zdjęcia mojej kierownicy z możliwie poodkręcanymi śrubami. 2 ta strzałka pokazuje te śruby o których już pisałem że jedna wychodzi a druga nie. Konkretnie to wykręca się tylko ta z lewej(niewidoczna na zdjęciu) a ta po prawej cały czas zostaje na swoim miejscu i bardzo ciężko "chodzi"...
Michal93 Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 A w górę bezproblemowo możesz dać mostek? Jeżeli tak, to mam wrażenie że jest maksymalnie opuszczony... Czekam na zdjęcia, zobaczymy co się z tym konkretnie dzieje
wojtus025 Napisano 2 Maja 2011 Autor Napisano 2 Maja 2011 Właśnie problem w tym że mostek nie chce iść w żadną stronę. Rano coś podłubię . O efektach jutro;)
Schwefel Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Polej w te zęby czegoś penetrującego typu WD40 (od biedy cola) i zostaw na kilka godzin. To musi się ruszyć bo tam nie ma żadnej filozofii, są po obu strona zęby i jak ściśniesz je śrubą to się zakleszczają o siebie.
ugupu Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 A czy te zęby są z jednej strony tylko? Jeśli tak, to może trzeba odkręcić śrubę od strony gdzie nie ma zębów, puknąć w nią tak, aby wylazła ta od strony zębów, obniżyć kierę i skręcić ponownie? To może być śruba tulejowa.
wojtus025 Napisano 3 Maja 2011 Autor Napisano 3 Maja 2011 śruby mam umiejscowione tak jak na pierwszym zdjęciu( nie inaczej - zaznaczyłem strzałkami)śruba przeciwna do tej przy zębach jest bardzo długa( pewnie ponad 20cm ) i jest pionowo ustawiona do ramy. ale po jej odkręceniu kierownica da się regulować w prawo i lewo...A te zęby są tylko z jednej strony jakby co w dolnej części mostka. Dziś rano dla ciekawości odkręciłem wszystkie możliwe śruby ( oczywiście śruba nr 1 z prawej strony nie chciała się wykręcić) i pukałem od góry w kierownice z myślą że kiera trochę drgnie - i nic. A i dodam że przy tej śrubie nr 1 pisze po angielsku( nie pamiętam dokładnie co ) chyba coś takiego: THAT SCREWS ARE FIRMLY SECURED FROM THE FACTORY...Te śruby zostały fabrycznie mocno zabezpieczone ( dość dosłowne znaczenie ale dało mi do zrozumienia, że na marne próbuję je odkręcić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.