benkowik Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 Witam, Zakupiłem rower i po pierwszej 10 km przejażdżce zauważyłem a raczej usłyszałem, że przedni hamulec hydrauliczny piszczy. Łapie dobrze ale ten pisk strasznie przeszkadza. Niestety nie znam się dobrze na hydraulicznych. Zawsze w swoim rowerze miałem V-brakei. Co dziwne piszczy przy bardzo małych prędkościach 0-8km/h. Moje hamulce - SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc Jaki czynności powinienem wykonać aby pozbyć się tych pisków. Pozdrawiam.
Onyxer Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Jeździłeś po deszczu ? Upewniłeś się czy klocki się dotarły ?
benkowik Napisano 3 Maja 2011 Autor Napisano 3 Maja 2011 Deszcz jeszcze mnie nie spotkał. Nie sprawdzałem czy się dotarły ale mam wrażenie, że delikatnie obcierają się o tarcze przy jeździe ale to tak delikatnie, że ciężko to usłyszeć (jest to możliwe tylko przy podniesionym kole i szybkim jego rozbujaniu). Na oko wszystko jest ustawione (kąty, odległości poszczególnych części) tak samo jak z tyłu, więc napisałem ten temat bo zastanawiało mnie dla czego piszczy.
Sonix Napisano 5 Maja 2011 Napisano 5 Maja 2011 A ile masz przejechane na tych hamulcach? Nowe hamulce muszą się dotrzeć. Moje na początku też lubiły popiszczeć, ale problem sam ustał po dotarciu.
ramir Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Ja też tak miałem z hamulcami shimano, że podczas hamowania przed światłami (do tego biorąc zakręt) przód zaczynał jęczeć - właśnie przy niskich prędkościach. Potem dodatkowo zachlapałem tarczę olejem. W moim przypadku pomogło spryskanie tarczy i klocków preparatem do odtłuszczania tarcz hamulcowych (w hipermarkecie za 10 zyla, dobrj firmy produkującej kosmetyki samochodowe). Może to pomoże???
Onyxer Napisano 6 Maja 2011 Napisano 6 Maja 2011 Jak u ciebie pomogło to u kolegi zapewne także. benkowik - a czy możesz sprawdzić czy na przedniej tarczy widać wyraźne rysy (takie jakby coś po tarczy tarło ?)