Pepe91 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 witam. zastanawiam się nad wymianą pedałów w moim rowerze. oprócz przemieszczania się po mieście jeżdżę też po niezbyt trudnych terasach terenowych. w tym temacie jestem jednak zielony i nie wiem czy lepiej kupić coś tego typu http://allegro.pl/pedaly-na-lozyskach-masz-author-apd-427-lekkie-i1583140675.html czy może jednak dołożyć i kupić typowe platformy http://allegro.pl/nowe-pedaly-author-apd-f57-alu-czarne-wys-grat-i1566147928.html nie koniecznie tej firmy , te dałem tylko jako przykład. jakoś nie mam przekonania do spd wiec one odpadają. dodam że mój rower nie ma amortyzacji jeśli to ma jakieś znaczenie. będę wdzięczny za sugestie
Jogurcik Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Mam za dużą stopę, żeby znaleźć sobie buty do SPD, a jeżdzę dużo i eksperymentowałem z różnymi pedałami. Najpierw miałem Accent Helium, które były fajne, dopóki gdzieś nie usiadłem na rowerze z ,,prawdziwymi'' platformami. Wyskrobałem wtedy wszystkie drobne ze skarbonki i pobiegłem do sklepu do Dartmoor Jelly (jedyne na jakie mi wtedy starczyło, pozatym są dość lekkie) na których jeździło się świetnie około pół roku, a potem zaczeły się ścierać i zdarza mi się, że czasem stopa się zsunie, co nie jest miłe....teraz planuję wymianę na NS Aerial albo Octane One Static. Podsumowywując : moim zdaniem lepiej dołożyć do ,,prawdziwych'' platform, zwłaszcza, że to nieduży wydatek (od 40zł poliwęglanowe, od 70zł aluminiowe)
Onyxer Napisano 2 Maja 2011 Napisano 2 Maja 2011 Zawsze w góry brałbym pedały typu "platformy" - mniej gleb zaliczysz, możesz szybko bez wypinania się zeskoczyć z roweru. Spd poleciłbym raczej na miasto lub lekkie leśne drogi.