renegat59 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Cześć, po kilku latach używania robię w rowerze generalny remont napędu. Mam dylemat czy wymieniać cały mechanizm korbowy czy tylko zębatki i suport. Oto jak to wygląda teraz: - Korby Truvativ Firex (zębatki oryginalne) na Kwadrat - Suport Deore I trzy opcje które mam: 1. Wymiana zębatek na oryginalne Truvativy i suportu - w sumie ok. 200zł 2. Wymiana zębatek na jakieś inne (np Deore czy SLX) - w sumie ok. 150-200zł 3. Wymiana całego mechanizmu korbowego wraz z suportem na nowy Truvativ Firex za ok. 250zł. I tutaj przejście na ISIS. Jak sądzicie, warto zmieniać całe korby, jeśli różnica w cenie jest tak niewielka? Czy może przejście na ISIS da mi jakąś różnicę? No i jeśli wymiana samych zębatek to na Truvativy czy Shimano? Mam ograniczony budżet, więc 50zł to dla mnie spora różnica (niestety). Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Napisano 1 Maja 2011 A o czymś takim myslałeś ?? http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-175-srebrna-xtrabike-i1577606589.html
kar268 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Najlepiej by było troszkę wybulić i wymienić cała. Mała propozycja z mojej strony, mieści się w twoim pułapiecenowym http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-170mm-srebrna-xtrabike-i1577606060.html
renegat59 Napisano 1 Maja 2011 Autor Napisano 1 Maja 2011 O korbach Shimano akurat nie myślałem, chciałem zostać wierny Truvativowi, bo poprzednie korby sprawiały się świetnie. Ale może jest to rozwiązanie. Cenowo wychodzi podobnie, a wymienię cały mechanizm. Jak się ma Deore do grup Truvativa? Wyżej czy niżej od Firexa?
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Napisano 1 Maja 2011 No grupowo są porównywalne niewiem jak teraz ale jakiś czas temu w firexach czesto występował problem z luzującą sie osią w ramieniu. Shimano nie miało tego typu problemów. pozatym obie korby mają podobne problemy dotyczące np suportów.
M333 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Jeżeli budżet ma kluczowe znaczenie oraz dotychczasowa korba spełnia oczekiwania to jest jeszcze jedno rozwiązanie. Kupić całą korbę dla samych zębatek (isoflowa-fived- zębatki stalowe albo aluminiowe, nie wiem jakie masz teraz). Same ramiona odsprzedać. To zdecydowanie najtańsze rozwiązanie. Jaki przebieg ma dotychczasowy napęd? Czy suport jest uszkodzony, wadliwy? Być może wymiana wszystkich zębatek i suportu jest niepotrzebna.
renegat59 Napisano 1 Maja 2011 Autor Napisano 1 Maja 2011 Kupić całą korbę dla samych zębatek (isoflowa-fived- zębatki stalowe albo aluminiowe, nie wiem jakie masz teraz). O czymś takim nie pomyślałem. Dzięki! Zębatki były stalowe. Jaki przebieg ma dotychczasowy napęd? Czy suport jest uszkodzony, wadliwy? Być może wymiana wszystkich zębatek i suportu jest niepotrzebna. Zarówno suport jak i korby i zębatki mają przebieg ok 15kkm (może więcej..). Moim zdaniem są bardzo zniszczone, największa zębatka była szlifowana po jakimś zderzeniu, mniejsze są niby w lepszym stanie, ale też bardzo starte. Z suportem nie jestem pewien, ma spory luz i słychać jak coś w nim się ociera. Nie wyjmowałem go. Czy ktoś miał tę korbę Deore? Jak wrażenia?
Mod Team Puklus Napisano 2 Maja 2011 Mod Team Napisano 2 Maja 2011 Korba jak korba sa wersje ze stalowymi zębami i blatem alu Deore nie jest puste w środku jak reszta z shimano. Suport z tego co wiem w większości HT2 jest taki sam. Warto wspomnieć ze jeżeli nie masz równych krawędzi mufy wypada ją splanować aby był ładne i równe bo to akurat tutaj ma znaczenie na żywotności łożysk.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.