emuv Napisano 30 Kwietnia 2011 Napisano 30 Kwietnia 2011 Jakie tarcze polecilibyście do hamulców Formula Oro K24 (160mm). Za komplet jestem w stanie dać maksymalnie 200 zł. Ważniejsze od wyglądu i wagi jest dla mnie to by tarcza się nie wyginała (wcześniej miałem tektro które dzwoniły i wpadały w wibracje, te od formuly nie są lepsze).
Jogurcik Napisano 30 Kwietnia 2011 Napisano 30 Kwietnia 2011 Ashima Airotor, są na allegro.pl w sklepie vtc-bikes i na bikestacja.pl . Przejeździłem na nich na razie tylko 200km, ale jestem bardzo zadowolony i są dość sztywne, dodatkowo ładnie wyglądają. Ewentualnie jak chcesz 160-tki, to kup Dartmoor Nano, będzie ta sama tarcza, tylko napis na jednym ramieniu inny
emuv Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Napisano 30 Kwietnia 2011 Dartmoory bardzo niesolidnie wyglądają, a Ashima nie ma 160 ;/
Mod Team durnykot Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Napisano 1 Maja 2011 Przez krótki czas jeździłem zna zestawie Formula K18 ( ten sam zacisk co K24) plus Ashima AiRotor, poniżej efekty: - siła hamowania słabsza niż na tarczach Shimano lub Formula - modulacja j/w - wibracje przy hamowaniu poniżej 20 km/h - Ashima jest nieznacznie grubsza co znacznie utrudnia ustawienie zacisku - ze względu na powyższe skok klamki znacznie się zmniejszył Reasumując- prywatnie nie polecam tych tarcz do Formuli. BTW- Ashima ma w swojej ofercie 160 mm ( wiem ,bo mam) http://www.ashima.com.tw/products_01_01.html
emuv Napisano 1 Maja 2011 Autor Napisano 1 Maja 2011 Dzięki za opinię w takim razie nie wezmę tych tarcz na pewno - mają te same objawy co tarcze tektro. Co sądzicie o tych http://allegro.pl/tarcze-shimano-xt-sm-rt75-160mm-bcm-i1587208724.html ?
Mod Team durnykot Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Napisano 1 Maja 2011 Z tarczami XT Formule pracują zdecydowanie lepiej- nie stwierdziłem szarpania czy wibracji- no i są zdecydowanie bardziej odporne na odkształcenia ( nie mam tu na myśli odkształceń powstałych po uderzeniu, gałęziach czy innych tego typu zjawiskach).Mają dwa minusy- masa ( jeśli to ma znaczenie) i wolne stygniecie po długich hamowaniach. Używałem ich z oryginalnymi klockami Formuli oraz z półmetalikami Ashimy- po dotarciu jest całkiem nieźle.
tranzystor82 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Hm ale dartmooor i ashima 160 mm to to samo rozni sie tylko napisaem sam niedawno zmieniałem tarcze pod hayes trail i kupiłem dwie 160 jedną ashime drugą dartmoor-a wygląd ten sam, to prawda są o milimetr grubsze ale po dotarciu ze strockerami świetnie hamują Teraz przymierzam sie do zmiany tarczy na przód na 203 tez zapewne bedzie to ashima. Pozdrawiam
miskov17 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 to prawda są o milimetr grubsze Kolego chyba Ci się jednostki pomyliły, jeśli już to o dziesiętną część milimetra Odnośnie tarcz do K24, może warto poszukać orginalnych od R1? Lekkie bo ważą bodajże ~90g, i nie powinny wywoływać skutków ubocznych jak wibracje czy mniejsza siła hamowania. Jedyny minus to dostępność, czasami pojawiają się na allegro za ok. 150-160zł za komplet, u Gregorio oficjalnie kosztują 115zł/szt.
crashbash1 Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Za tyle możesz kupić tarcze XT na pająku. Nie ma mowy o jakimkolwiek dzwonieniu i wyginaniu się, do tego ładnie wyglądają.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.