Skocz do zawartości

[Rower] Cube Alu Lite AMF + Rock Shox Dart 3


Adrian4

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rama: Alu Lite AMF 7005, 20"

Widelec: Rock Shox Dart 3, TurnKey, 100mm

 

Manetki: Shimano XT M770

Przerzutka przednia: Shimano XT M771

Przerzutka tylna: Shimano XT M772

Korba: Shimano M430

Suport: Shimano UN26

Kaseta: Shimano HG50

Łańcuch: Shimano HG53 + SRAM PowerLink

Pedaly: Shimano XT M770

Pancerze: Jagwire

 

Hamulce: Shimano M445

Tarcze: Shimano RT79, 160mm

 

Stery: FSA No.10

Wspornik kierownicy: Easton EA30

Kierownica: Easton EA30 Monkey Bar

Gripy: SRAM Locking Grips

Kapsel: Cube

 

Siodło: Scape Active7

Sztyca: RFR Complight

Zacisk sztycy: Scape Varioclose

 

Piasty: Shimano RM65

Felgi: Alexrims (Model ?)

Szprychy: DT Swiss Industry

Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25

Opaski: Schwalbe

Dętki: Schwalbe

 

Kask: Giro Indicator

Licznik: Cateye

Oświetlenie: Cateye

Buty: Shimano MT22

 

 

Plany na następny sezon:

 

Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL

Koła: Mavic Crosstrail (?)

Kierownica, mostek i sztyca: Truvativ Stylo Team

 

Malowanie ramy na kolor czarny. Do tego białe obręcze. Rower będzie się pięknie komponował z biało-czarnym amortyzatorem. W planach przejście na 15mm. Rower służy również jako codzienny środek transportu (szkoła, praca) więc możliwe że nowe opony będą nieco węższe. Przydałyby się jakieś lepsze światła. Dużo jeżdżę w lesie po zmroku, a z tymi diodami to trochę jak jazda na czuja...

 

http://gallery.me.com/adrian4/100103

http://gallery.me.com/adrian4/100128

 

Poniżej osobisty dodatek. Moje trzy ulubione trasy. XC w dosyć szeroko pojętym znaczeniu.

 

http://gallery.me.com/adrian4/100140

Napisano

Niestety nie znalazłem czasu na zdjęcia w terenie. Chociaż rower w krzaczorach prezentuje się nie najgorzej.

 

http://gallery.me.com/adrian4/100103

 

Do spisu wyposażenia zapomniałem dodać kasku Indicator. Jedna z tańszych produkcji Giro. Dzisiaj kupiłem bratu Specialized Align, który również prezentuje się nieźle. Może wymienimy się po jakimś czasie. Nie byłbym przeciw temu. :) Z niecierpliwością czekam na komentarze. Chciałbym poznać Wasze opinie. Co byście wymienili na moim miejscu w następnym sezonie? Mam już małą listę ale chciałbym zobaczyć czy pokryje się z Waszymi sugestiami.

Napisano

Prosto ze sklepu. Do tej pory nic nie zostało w nim zmienione. "Duża" waga nie jest dla mnie problemem do puki mogę go spokojnie wnieść po schodach.

Mam taką naturę że im mniej niepotrzebnych rzeczy tym lepiej, dlatego Poploc niedługo wyląduje na ebayu, a przewód przedniego hamulca straci jakieś 5cm długości. Nie bardzo mi się widzą te naklejki na felgach. Może mi ktoś wyjaśnić co to jest ten Ready for Race? Mam takie obręcze, sztycę i napis na ramie. Czy to jest jakiś mini-produkt Cube? Ogólnie rzecz ujmując, rower od początku miał być rozbudowywany. Jestem przekonany że rama pozwoli mi na kilka lat zabawy. Jest XT z tyłu a to dodaje otuchy aby wyrównać w przyszłości podzespoły.

Napisano

Świeża porcja zdjęć ode mnie. Tym razem w plenerze. Rower bez większych modyfikacji jak dotąd. Zdjąłem Poploc, dzwonek i zerwałem naklejki z obręczy. Rower dosyć brudny, jednak na zdjęciach tego nie widać. Polecam zmienić tło (na dole po prawej stronie jest wybór) podczas przeglądania na nieco bardziej jasne. Fotografie mają czarne ramki, więc zlewają się na czarnym tle.

 

http://gallery.me.com/adrian4/100128

 

Jak zwykle serdecznie zapraszam do komentowania! :)

Napisano

Rowerek ładny no i na lepszym osprzęcie niż jego wersje z lat ubiegłych. Sam zakupiłem sobie ten model jakieś 2 tygodnie temu z tym, że kolorek niebiesko biały i na razie jestem z niego zadowolony. Mogę podzielić się moimi uwagami na temat poszczególnych elementów tego roweru:

 

- Rama dobrze wykonana, bardzo wygodna, o odpowiednich kątach, malowanie również ciekawe i trwałe - po kilku wywrotkach lakier pozostał nienaruszony.

- Widelec pracuje dużo lepiej niż RST czy Suntour'y z rowerów w tej samej klasie cenowej a testowałem Kellys'a Quartz, Kross'a Level A2, Giant'a Revel i kilka innych również znanych marek.

- Przerzutka przednia Alivio jest raczej średniej klasy ale jej jakość i praca stoi na przyzwoitym poziomie chociaż po jakimś czasie trzeba ją wyregulować.

- Przerzutka tylna Deore XT to już osprzęt lepszej klasy, wykonany z lepszych materiałów i pracujący bez zarzutu.

- Korby, suport, kaseta i łańcuch w tym rowerze nie są elementami wysokiej klasy jest to dla mnie raczej standard.

- Pedały nie zachwycają i pewnie wymienię je na jakieś trwalsze, twardsze i masywniejsze.

- Hamulce po dotarciu pracują bardzo dobrze, kilku moich znajomych ma te same hamulce i bardzo sobie je chwalą, w rowerach tej klasy montowane są również hamulce Tektro, które zbierają mniej pozytywne opinie.

- Kierownica wygodna, szeroka, łamana nie mam do niej najmniejszych zastrzeżeń, szczerze mówiąc jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wygodą jazdy z tą kierownicą.

- Gripy najzwyklejsze gumowe, bez rękawiczek dosyć niewygodne, pewnie je kiedyś wymienię jak się zniszczą bo jak na razie nie są dla mnie bolączką.

- Felgi Alexrims cieszą się dosyć dobrą opinią wśród użytkowników rowerów a model RFR AX24 zastosowany w tym rowerze doskonale nadaje się do MTB, są twarde i wyglądają na bardzo solidne.

- Opony Schwalbe szerokie, dobre w teren. 80% mojej jazdy to wyżyny i tereny górskie - głównie las i w tym terenie opony te sprawdzają się znakomicie.

- Siodełko Scape Active dosyć wygodne. może z uwagi na to, że przypomina moje stare siodełko z Kellys'a Quartza (model sprzed ok 10 lat).

 

Podsumowując:

Za rower zapłaciłem 2500zł, w tej cenie nie wypatrzyłem nic wygodniejszego lub równie wygodnego z lepszym bądź takim samym osprzętem. Wszędzie były montowane widelce RST bądź Suntour'y, przerzutki Alivio bądź Altus, felgi cienkie - dosyć ubogi standard, to samo z oponami. Reszta raczej bardzo się nie różniła w rowerach innych firm kosztujących do 2500zł.

Napisano

Rower oczywiście zgrabnie zestawiony kolorystycznie co niezawsze wychodzi niektórym firmom,może i musi się podobać wizualnie. :thumbsup:

Solidny amor i sporaśne opony można wyskoczyć bez obaw w trudniejszy teren.Natomiast jeśli pytasz o wymienianie komponentów to rozumiem ,że masz na myśli jednoczesne dążenie do zmniejszania masy swojego roweru,a skoro tak to tradycyjnie na pierwszy ogień powinny iść koła plus opony i dętki na tym można zyskać naprawdę dużo gramów.Graty typu sztyca,mostek,kierownica choć godnej firmy też nie należą do lekkich,więc to również.Myślę,że właśnie na te elementy powinieneś się nastawić na przyszły sezon. B)

Btw mostek nawet długaśny masz,a rama dość spora odpowiada ci taki?

Napisano

Żałuję że ten temat nie rozwiną się tak dobrze jak na bikeforum. Doszliśmy do naprawdę fajnych przemyśleń, a wszystkie swoje spostrzeżenia na temat roweru przelałem właśnie tam. Pozwólcie że zacytuję moją ostatnią wypowiedź. To lekkie podsumowanie ostatnich wypraw.

 

Darta mam zaledwie miesiąc a już jestem zawiedziony. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Po pierwszym zalaniu olejem zacząłem go lubić. Chodził płynnie, wyłapywał nierówności, nawet małe pęknięcia na drodze. Zwykłe bujanie rowerem przy hamowaniu przed skrzyżowaniem zaczęło być przyjemne. Czułem że amor żyje i ma się dobrze. Po dwóch tygodniach znów jest twardy, w lesie chodzi jak mu się podoba, a na skrzyżowaniu prędzej przelecę przez kierownicę niż szanowny Dart raczy się choć o połowę schować. Druga kąpiel w oleju okazała się porażką. Przesadziłem i zablokowałem ponad 2/3 skoku. Musiałem wylać to wszystko i z grubsza go przeczyścić. Ciekawe co w serwisie na to powiedzą. Wiadomo, błędy niedoświadczonego rowerzysty.

 

Robię powoli listę zakupów na ten oraz następny sezon. Na pierwszy rzut pójdą pedały. Puki co żadna część roweru nie odmówiła współpracy, więc czas zadbać o wygodę. Chyba zostanę przy wcześniej wspomnianej serii XT. Na konkretny model butów się jeszcze nie zdecydowałem. Firma Shimano, przynajmniej tabelka ze specyfikacją będzie się ładnie prezentować. Nie wiem czy uda mi się uzbierać środki na wymianę amortyzatora w tym roku. Na www.chainreactioncycles.com są promocje na Foxa. Sięgają nawet 66%. Musiałbym jeszcze trochę popatrzeć i poczytać o amorach. Jest ich zdecydowanie za dużo. Kilku producentów, kilkanaście modeli, kilkadziesiąt rodzajów. Jeszcze się w tym gubię, a chciałbym dostosować go maksymalnie pod siebie. Jeżeli miałbym wyłożyć większą kasę to na coś co posłuży mi bardzo długo, a po każdej wyprawie moje zadowolenie będzie sięgało stu procent.

 

Kocham rowery za to, że są skręcane imbusami a nie spawane. Nawet średnio trafiony zakup można bez większego problemu naprostować. Potrzebny jest czas na dokładne przemyślenia, pieniądze i przede wszystkim pozytywne nastawienie.

Napisano

Mam prawie tego samego tylko że w wersji white blue i od razu zmieniłem tego Darta na Torę :). Wydaje mi się że lepiej zrobiłeś że kupiłeś czarnego Attention na moim białym co chwila są tłuste plamy które ciężko zmyć bez pomocy rozpuszczalnika :D Tak btw. delikatne przecieranie szmatką z rozpuszczalnikiem/benzyną ekstrakcyjną będzie miało jakiś wpływ na lakier? W ogóle co jest łagodniejsze benzyna ekstrakcyjna czy rozpuszczalnik?

Napisano

Odwiedziłem dzisiaj serwis. Od dwóch dni coś stukało w korbie. Myślałem że suport nawalił. Trochę się zdziwiłem, bo rower ma lekko ponad 500 mil. Serwisant przejechał się po czym dokręcił korby. Problem ustał.

Niestety, dokręcenie ramion (które de facto nigdy nie wykazywały nawet najmniejszego ruchu) było tylko tymczasowym rozwiązaniem. Po kilku milach znowu pojawiły się stuki. Może nie są one regularne i tak donośne, jednak zdrowy rower zachowuje się zupełnie inaczej.

 

Jutro odwiedzę serwis jeszcze raz. Wiem, że są teraz bardzo "busy". Właśnie zaczął się maraton w moim mieście a na nieszczęście nawalił Specialized. Nie wiem dużo na ten temat, po prostu nie serwisuje rowerów i wszystko leci do "mojego" sklepu. Co oczywiście nie oznacza, że mogę zostać przesunięty na dalszy plan.

Napisano

Wydaje mi się że lepiej zrobiłeś że kupiłeś czarnego Attention na moim białym co chwila są tłuste plamy które ciężko zmyć bez pomocy rozpuszczalnika :D

Nie wiadomo co gorsze, na Twoim i moim białym rowerze są plamy. Mój poprzedni czarny ciągle był zakurzony, obecny też jest :) ale na czarnym dużo bardziej widać.

Napisano

Mostek nawet długaśny masz,a rama dość spora odpowiada ci taki?

Swojego czasu nawet siodełko miałem przesunięte do tyłu. Lubię pochyloną pozycję. Jedynym minusem takiego rozwiązania (duża rama, długi mostek) jest praktycznie zerowa kontrola podczas szybkiego ponywania zakrętów. Albo przejadę zakręt wbijając się w krzaki albo wyłożę się na jego samym środku. Coś w tej kwestii bedę musiał zmienić.

Napisano

Adrian ile ważysz bo ja 85kg i mój dart pracuje idealnie do mojej wagi i nie zalewałem go olejem, w zasadzie nic z nim nie robiłem. Może słaba praca tego amortyzatora to wynik Twojej małej masy a może po prostu złośliwość rzeczy martwych?

Napisano

Ważę ponad 10kg mniej niż Ty. Chodzi mi o pracę ogólną amortyzatora, bo problemu z jego dobiciem nie mam. W trudniejszym terenie wykorzystuję prawie cały skok. Po prostu sprzęt za tą cenę nie ma prawa wyłapywać kurzu z drogi.

 

Kolejny wypadek. Tym razem przez moją głupotę. Na pierwszy rzut do wymiany idą pedały, gripy i siodełko. W ciągu najbliższych dni okaże się czy inne części zostały uszkodzone. Szczerze mówiąc nawet nie pomyślałbym że rower może coś takiego wytrzymać. Przynajmniej wyżej wspomniane stukanie ustąpiło. Na innym forum zasugerowano mi, że skoro korba nie ma najmniejszych luzów, to z pewnością łożyska w pedałach poszły na emeryturę i to one odpowiedzialne są za te nieznośne dźwięki. Po wypadku przybrały one dziwne kształty (po prostu się pogięły), więc może rzeczywiście to było przyczyną. :-)

 

Co sądzicie o chwytach Bontrager Race X Lite? Warto też brać od nich siodło?

Napisano

Przeleciała mi taka myśl przez głowę. Nie wiem tylko czy będę umiał owinąć kierownicę w sposób estetyczny. Drugim problemem jest pochłanianie drgań. Dart czempionem w tej kwestii nie jest, a 50% mojego rowerowania to off-road. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ceny i trwałości (nie uznaję rękawiczek).

Napisano

Wie ktoś może jaki model obręczy odpowiada RFR AX24 bo prawdopodobnie rozwaliłem ją w swoim Attention?

Napisano

Poszarpane części siodełka zostały ucięte. Resztę podkleiłem i wygląda całkiem dobrze. Pedały wyprostowane, a chwyty potraktowałem pilnikiem.

Postanowiłem poprawić działanie hamulców. Radzą sobie dobrze ze zbijaniem dużych prędkości, jednak hamowanie do całkowitego zatrzymania pozostawia trochę do życzenia. Wylicytowałem dwie tarcze XT RT79 160mm za 25% ceny sklepowej. Nówki, zafoliowane. Dobry deal, jedynym mankamentem jest to że zostaną do mnie wysłane dopiero po powrocie z urlopu osoby sprzedającej. Góra dwa tygodnie.

Tylne koło złapało pokaźną centrę. To chyba przez to, że zapinam rower U-Lockiem prowadzonym przez tylną obręcz. Zdarza się czasem, że po powrocie do domu kilka szprych jest tak poluzowanych, że bez problemu mogę je dokręcić palcami. Zanim rower trafi do serwisu (trzy tygodnie) chciałbym choć trochę wyprostować koła. Który klucz będzie dobry do szprych DT Swiss? Z tego co widziałem są trzy rozmiary: 3G, 4G oraz 5G.

 

PS: Obróciłem mostek, co sprawiło że moja pozycja jest bardziej pochylona. Rower wygląda trochę bardziej agresywnie i jeździ mi się nie najgorzej. Mam wrażenie poprawy sterowności, jednak może to być tylko placebo.

 

Przyłączam się do pytania mojego poprzednika. Interesuje mnie który model Alexrims odpowiada moim AX24 oraz gdzie można znaleźć jakieś informacje na temat siodełka Scape i sztycy RFR?

Napisano

Ważę ponad 10kg mniej niż Ty. Chodzi mi o pracę ogólną amortyzatora, bo problemu z jego dobiciem nie mam. W trudniejszym terenie wykorzystuję prawie cały skok. Po prostu sprzęt za tą cenę nie ma prawa wyłapywać kurzu z drogi.

 

Stosujesz jakiś środek do konserwacji amortyzatora? Osobiście jeżdżę na Torze 302 i nie powiem, żeby wybierała liście, ale psiknięcie Brunoxem na uszczelki od czasu do czasu zdecydowanie pozytywnie wpływa na kulturę pracy.

 

Postanowiłem poprawić działanie hamulców. Radzą sobie dobrze ze zbijaniem dużych prędkości, jednak hamowanie do całkowitego zatrzymania pozostawia trochę do życzenia. Wylicytowałem dwie tarcze XT RT79 160mm za 25% ceny sklepowej. Nówki, zafoliowane. Dobry deal, jedynym mankamentem jest to że zostaną do mnie wysłane dopiero po powrocie z urlopu osoby sprzedającej. Góra dwa tygodnie.

Tylne koło złapało pokaźną centrę. To chyba przez to, że zapinam rower U-Lockiem prowadzonym przez tylną obręcz. Zdarza się czasem, że po powrocie do domu kilka szprych jest tak poluzowanych, że bez problemu mogę je dokręcić palcami.

 

Sądząc po tarczach, które masz zamontowane, to zaciski wyposażone są w żywiczne okładziny hamulca. Nie wydaje mi się, żeby samo wymienienie tarcz hamulcowych drastycznie poprawiło skuteczność hamowania - wymierne rezultaty powinno dać dopiero założenie innych okładzin (tu masz cały temat poświęcony zagadnieniu klocków hamulcowych: http://www.forumrowerowe.org/topic/68686-klocki-ktore-najmocniejsze/).

 

Nie widzę związku pomiędzy luźnymi szprychami a zapięciem. Sam korzystam z U-Locka i razem z ramą spinam tylne koło. No chyba że zdejmujesz owe zapięcie bez rozpinania wyszarpując razem ze szprychami, aczkolwiek wydaje mi się to mało prawdopodobne.

Napisano

Stosujesz jakiś środek do konserwacji amortyzatora?

WD40 po każdym powrocie z lasu. Wiem że nie jest to środek specjalnie stworzony do tego celu, ale ładnie wymywa cały brud.

Zastanawiałem się czy można podważyć uszczelki kurzowe aby je przeczyścić nie rozkręcając amortyzatora? Zdjąłem tą metalową sprężynkę, próbowałem podważyć śrubokrętem ale jak tylko plastik zaczął się deformować to przestałem.

 

Sądząc po tarczach, które masz zamontowane, to zaciski wyposażone są w żywiczne okładziny hamulca. Nie wydaje mi się, żeby samo wymienienie tarcz hamulcowych drastycznie poprawiło skuteczność hamowania - wymierne rezultaty powinno dać dopiero założenie innych okładzin.

Wpierw zobaczę jak spisują się nowe tarcze. Jeżeli nie zauważę poprawy, pomyślę nad klockami. Wszak zawsze to krok w stronę XT. :)

 

Nie widzę związku pomiędzy luźnymi szprychami a zapięciem. Sam korzystam z U-Locka i razem z ramą spinam tylne koło. No chyba że zdejmujesz owe zapięcie bez rozpinania wyszarpując razem ze szprychami, aczkolwiek wydaje mi się to mało prawdopodobne.

W Anglii nie ma czegoś takiego jak stojak rowerowy w który mógłbyś wcisnąć koło. Zamiast tego są grube, metalowe barierki. Do do nich przypinasz maszynę. Czasem zdarza się że rower delikatnie zjedzie, a wtedy cały opiera się na U-locku który to z kolei napiera na szprychy. Podejrzewam że to jest problem pogiętych i poluzowanych szprych.

 

Chciałbym powtórzyć swoje pytanie na temat klucza do szprych. Który z nich wybrać, 3G, 4G, 5G? Czy te literki odpowiadają rozmiarom 0,127", 0,130" i 0,136"? Który rozmiar stosuje DT? Jedni mówią że 127 drudzy że 130...

Napisano

WD40 po każdym powrocie z lasu. Wiem że nie jest to środek specjalnie stworzony do tego celu, ale ładnie wymywa cały brud.

Zastanawiałem się czy można podważyć uszczelki kurzowe aby je przeczyścić nie rozkręcając amortyzatora? Zdjąłem tą metalową sprężynkę, próbowałem podważyć śrubokrętem ale jak tylko plastik zaczął się deformować to przestałem.

 

Tego typu zabiegi prędzej zaszkodzą amortyzatorowi (uszkodzenie uszczelek, porysowanie goleni śrubokrętem), niż pomogą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...