zibra Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 Czesc Zastanawiam sie czy jest sens wymiany podzeposlow tym rowerze, w sumie nie takim starym (mam go niecale 1.5 roku chyba): http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-5-2-szary-77639534/ kosztowal 1000zl, a z tego co wiem najwazniejsza jest rama heh. Nie znam sie kompletnie na rowerach, ale ostatnio zarazilem tematem. Jezdze rekreacyjnie, czasem poszaleje po lesie, ale generalnie spokojniejsza jazda. czesto dluzsze wypady asfaltem. Chcialbym czuc "lekkosc" jazdy. Co najlepiej wymienic i na co - jakies luzne propozycje? A moze rower nie nadaje sie do tuningu i lepiej zlozyc nowy od podstaw - tylko czy przy takiej jezdzie warto az tak kominowac? Dzieki za wszystkie propozycje!
Mod Team safian Napisano 19 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2011 Hej, też posiadam ten rower, jednak ja postanowiłem w niego zainwestować i jak na razie zszedłem do 12kg. Najtaniej będzie wymienić opony, standardowe CST ważą po 950gr/szt + dętki po 200gr/szt, czyli wydając 150zł na Kendy Karmy + lekkie dętki zjeżdzasz o ok 1kg, dalej można wymienić korby, chociaż to już większy wydatek - Suntoury z suportem ważą 1400gr, więc za 250zł możesz zaoszczędzić kolejne 500gr. Ogólinie możesz zobaczyć sobie projekt mojego roweru, tam masz podane wagi standardowych części, więc będziesz wiedział co jest najcięższe
zibra Napisano 19 Kwietnia 2011 Autor Napisano 19 Kwietnia 2011 hej! dzieki za szybka odpowiedz. tak wlasnie czuje, ze rower jest troche za ociezaly. pewnie te grubaski oponki robia swoje:) takie wydatki to nie jest jakis straszny problem - po to zalozylem temat, zeby rowerek "zoptymalizowac". odnosnie amortyzatora, jak to wyglada? bo ten "firmowy" to jakas kiszka? ile trzeba wydac na niezly amorek do jazdy jaka preferuje plus czasem jakies dziekie wypady? jakies linki do poogladania? bede wdzieczny. zaraz obejrze twoje propozycje:)
Mod Team safian Napisano 19 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2011 Spinner Grind waży ~2200 z nabitą gwiazdką, nie jest zbyt dobry, można jego pracę poprawić wlewając nieco oleju do goleni. To jest właśnie kwestia ile masz do wydania, mozesz kupić za 300zł XTRa, albo za 500-600zł Tore, lub nieco droższego Epicona, tu wybór jest przeogromny i jedyne co Cię ogranicza oprócz kasy to to, że amor musi mieć pivoty, do tego przed ewentualnym zakupem zwróć uwagę na wysokość od osi koła do korony, Twój obecny spinner to ok 46cm i nie należy ładować dużo wyższego amora, wg mnie 48cm to max.
zibra Napisano 19 Kwietnia 2011 Autor Napisano 19 Kwietnia 2011 dzieki choc dla mnie to czarna magia. najlepiej jakbys mi podlinkowal jakies fajne gadzety, przykladowo na PW. przede wszystkim duzo lzejsze kola i detki, a takze co dokladnie kupic zamiast standardowych przerzutek - komplet najlepiej cena/jakosc lub juz cos bardzo fajnego. o kierownicy tez cos wspominasz na blogu, a mnie wlasnie troche wkurza jej nieregularny ksztalt. bede Ci bardzo wdzieczny za wszelkie linki i wskazowki, szczegolnie, ze masz ten sam rower:) amortyzator zostawilbym na pozniejszy okres na razie. Jak ktos moze cos jeszcze podpowiedziec to rowniez bede wdzieczny:)
Szogun123 Napisano 20 Kwietnia 2011 Napisano 20 Kwietnia 2011 Kolega ma identyczny rower. Jeszcze nic w nim właściwie nie wymieniał ale mogę ci podpowiedzieć coś. Powiedz ile masz pieniędzy do wydania to rzucę jakieś propozycje. Ale j.w. - zacząłbym od zmiany opon na lżejsze.
zibra Napisano 20 Kwietnia 2011 Autor Napisano 20 Kwietnia 2011 budzet nieograniczony, tym bardziej, ze nie kupie wszystkiego naraz. nie chce natomiast wydawac pieniedzy na "full wypas" wiedzac, ze przyt mojej jezdzie nie wykorzystam "potencjalu" elementow hehe. decyzja o zmianie opon i detek juz zapadla - mozecie mi jedynie podpowiedsiec jakas altenatyywe dla Kendy Karmy czy jakies konkretne detki jak to ma znaczenie. potem moznaby sie wziac za wymiane przerzutek/korby? linek/pancerzy? amortyz\ator raczej na koniec ze wzgledu na to, ze jest to droga zabawka, a tez wole cos wyzszej klasy sredniej niz zamiane siekierke na kijek. hamulce tarczowe hydrauliczne raczej sobie daruje. cos jeszcze?
zibra Napisano 21 Kwietnia 2011 Autor Napisano 21 Kwietnia 2011 co powiecie na wymiane opon na takie, jako alternatywa dla Kendy Karma: http://www.centrumrowerowe.pl/007942/Schwalbe_Sammy_Slick_Performance_2010_26x2_10_RaceGuard_ORC_zwijana/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/005502/MAXXIS-IGNITOR_26x1_95_60TPI_70a_zwijana_TR-MX012/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/05810075008/Maxxis-Crossmark_26X2_1_kevlar_70a_MX233_545g_/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/010372/Schwalbe-Rocket_Ron_Performace_opona_MTB_26_zwijana_ORC_50EPI/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/005503/MAXXIS-wormdrive_26x1_9_kevlar_60TPI_70a_zwijana_MX152_570g_/Produkt.aspx
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 huhu:) zdecydowalem sie na maxxisy crossmarki. kolejna rzecz jaka bede chcial apgrejdowac to przerzutki. przewertowalem troche tego tematu i moj wybor sklanie sie w stone SRAMow, konkretniej x-7. z tego co widze to nowa kolekcja to system 2-10? czy w tym przypadku musialbym kupic caly naped? czy sa do tego zestawu pasujace gripy? co o tym pomysle ogolnie sadzicie?
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Imo wg. mnie to zaczynasz to wszystko robić od d**y strony Kenda Karma to opony tanie i dobre, pakować się w coś droższego na razie nie ma sensu. Wiesz może chociaż ile przejechałeś na tym rowerze odkąd go kupiłeś? Jak nie wiesz to zrób zdjęcia zębów na kasecie, na korbie (tylko dość dokładne zdjęcia) i wstaw tutaj. Zobaczymy czy jest sens zaczynać wymianę od napędu. Bo jeśli przejechałeś na tym rowerze jakieś 3000km to daruj sobie. A co do 2x10 to to ma sens jedynie w bardziej zawodowym XC a nie jeździe amatorskiej. Ja bym mimo wszystko zaczął od amortyzatora. Za niecałe 450 zł kupiłem powietrznego Raidona (zobacz w "Garażu", trochę go tam opisałem). To co masz w tym rowerze to jest katastrofa, golenie są bardzo cienkie, giętkie, do tego beznadziejne działanie amortyzatora i szybko nałapane luzy. Raidon to już naprawdę dobry amortyzator. Zobaczymy jak wygląda ten twój napęd ale sądzę, że po 1,5 roku nie będzie sensu wymieniać wszystkiego. Jeśli masz spory budżet - złożyłbym na twoim miejscu lekkie kółka na maszynówkach pod hamulce tarczowe, kupiłbym takie właśnie hamulce, wymienił klamkomanetki na manetki (klamki dostaniesz razem z hamulcami jeśli będziesz brać hydrauliczne). No i wtedy przy wymianie manetek potrzebna jest też wymiana kasety (bo pewnie ostatecznie zdecydujesz się na napęd 3x9) a co za tym idzie i łańcucha, korba raczej jest w dobrym stanie więc ją zapewne zostawisz. A przerzutki w stosunku do tego co wymieniłem wcześniej to i tak będzie groszowa sprawa.
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 przejechalem moze 2k. no troche jestem zbyt narwany:) postaram sie porobic zdjecia i je tutaj wkleic. rower rozebrany tak zaje....e, ze nie potrafie go zlozyc z powrotem haha wykrecone koleczko nie chce sie luzno obracac i nijak mi lancuch nnie pasuje ehhh. bede walczyl jak na amatora przystalo. wklejam zdjecia napedu. mysle, ze linki sa do wymiany - jakies propozycje? jak mi sie nie uda zlozyc roweru to czeka mnie serwis - jakis dobry w Katowicach? http://img163.imageshack.us/g/img1072p.jpg/
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Nie ma co się przyczepiać do korby. Jednak po kasecie widać więcej niż 2000km. Jakieś... 3000? No chyba, że go katowałeś jak się tylko dało Ciężko określić, najmniejsze zębatki są właściwie niezużyte, natomiast im dalej w górę tym gorzej. Dokatowałbym na twoim miejscu kasetę i łańcuch bo jeszcze pojeździ długo. jak mi sie nie uda zlozyc roweru to czeka mnie serwis - jakis dobry w Katowicach? uda ci się, z takim podejściem "jak mi się nie uda" to nic ci się nie uda, musi się udać i się uda Teraz pytanie, czy jesteś w stanie w tym momencie wyłożyć z 700 zł? - tzn na amortyzator, przerzutki tylną i przednią oraz opony i pewnie dętki. Później będzie cię czekać wymiana kół razem z hamulcami bo inaczej będzie ciężko (w kwestii zmiany z V-Brake na tarczowe), która w najtańszej sensownej wersji wyniesie cię ok. 700 zł za wszystko. Następnie manetki, kaseta, łańcuch no i ewentualnie wtedy korba (ok. 500-600 zł)
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 kupuje na pewno opony i detki. niech beda te kendy karma jak ma byc tanio a dobrze. o hydraulikach w ogole nie myslalem. amortyzator tez raczej pozniej. wolalbym wymienic w pierwszej kolejnosci przerzutki zamiast tego dziadostwa, tylko jaki mam wybor? shimano?sram? x7 czy slx,a moze xt? tak,m zeby wszystko pasowalo do obecnej korby i kasety, ale rowniez do przyszlych podzespolow? jakie linki i pancerze kupic, takie wystarcza? http://allegro.pl/pancerz-fibre-metalowy-oplot-4-linki-i-koncowk-i1558939664.html amortyzator gdzies w czerwcu. takie zakupy na raty:)
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Powoli spokojnie. Od razu na XT chcesz siadać? Daj spokój. To ma tyle sensu co wożenie drewna Mercedesem SL po lesie. Już na Deore zobaczysz olbrzymią różnicę w precyzji działania w porównaniu do Altusa. Jak chcesz wymieniać na raty to bierz Shimano. Biorąc w tym momencie przerzutkę SRAMa na 99% będzie niekompatybilna z manetkami.
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 rozumiem, ze lepiej kupic dobra tylna, a przednia nie ma, az tak duzego znaczenia? skoro mam teraz 8-3, to przerzutka nie moze byc 9-rzedowa? myslalbym nad czyms takim (przykladowo): http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-slx-rd-m662-sgs-shadow-i1575773282.html nie bedzie pasowac do napedu skoro jest 9-rzedowa? lepiej wybrac krtoszy wozek czy dluzszy, bo sie na tym nie znam? a przednia? czemu by nie skoro dobra cena? http://allegro.pl/nowa-przerzutka-deore-xt-fd-m737-dolny-28-6-i1579195510.html SRAMy mnie kusza jakos podswiadomie, ale w sumie skoro przy "normalnej" jezdzie nie ma wiekszej roznicy to mi to lata. generalnie 200-250 zl za komplet przerzutek to pikus wiec po co patrzec na cos "gorszego"?
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Tylna ok. Wózek dłuższy jeśli masz duże różnice między najmniejszą a największą zębatką. Ogólnie zakładamy, że masz bo taka specyfika rowerów MTB, w szosowych są głownie krótkie wózki. GS u Shimano to średni wózek, SGS długi. Będzie pasować. Sam mam Deore RD592 i kasetę 8 rzędową. Przednia - szukaj z górnym ciągiem. Ta co pokazałeś nie będzie pasować. a przednia nie ma, az tak duzego znaczenia? ma znaczenie, od razu bierz taką, która ma pojemność 22T, będzie na przyszłość gdybyś chciał wymienić korbę na taką o większej różnicy zębów dla jasności - masz korbę 22, 32, 42 czyli różnica jest 20 zębów najpopularniejsze oprócz tej to 22 32 44 i 26 36 48 oraz 28 36 48 (w crossach)
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 no to taka: http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-slx-fd-m660-bs-i1570911451.html w sumie kasety nie sa strasznie drogie wiec moglbym od razu wymienic na 9 rzedowa. mam na mysli: http://allegro.pl/nowa-kaseta-9-rzedow-shimano-hg50-11-32-krakow-i1559789259.html http://allegro.pl/kaseta-sram-pg-950-powerglide-ii-11-32-9speed-bs-i1566952170.html jakies roznice? czy cos popieprzylem z tymi kasetami patrzac na "numeracje"
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Przerzutki tym sposobem masz już wybrane. Co do kasety - jak chcesz wymienić kasetę to MUSISZ wymienić łańcuch, raz, że stary by przeskakiwał, dwa, że w 9rz napędzie łańcuch jest węższy więc stary by się nie zmieścił. Poza tym jak kasetę z 8 na 9 rzędową to i manetki, a jak i manetki to i klamki. Jak widzisz reakcja łańcuchowa. Nie bez powodu podałem ci kolejność w jakiej powinieneś kupować części. Jeszcze pytanie gdzie mieszkasz, w jakim terenie, bo od tego też zależy czy brać 11-28, 11-30, 11-32, 11-34 czy 12-36. Ja przykładowo mam kasetę 11-32 i korbę 26-36-48 i braknie mi jednak tych dwóch zębów na kasecie. Bo w korbie jest perfekcyjnie. Ale gdybym mieszkał w górach to na pewno wziąłbym korbę 22-32-44 i kasetę 12-36.
zibra Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 mieszkam na Slasku w Katowicach, ale jezdze zazwyczaj po niewielkich wzniesieniach wiec luzik. co do klamek to polecano mi avidyfr5 bodajze, a jakie manetki to nie mam pojecia - jakas "komfortowa" propozycja? gdy kupie same przerzutki, ktore zalinkowalem to ze starymi manetkami i korba,kaseta beda dzialac bezproblemowo przez 1-2 miesiace zanim apgrejduje reszte?
Szogun123 Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 gdy kupie same przerzutki, ktore zalinkowalem to ze starymi manetkami i korba,kaseta beda dzialac bezproblemowo przez 1-2 miesiace zanim apgrejduje reszte? jeśli same przerzutki to luz Co do kasety - HG50 Deore 9 rz http://www.centrumrowerowe.pl/003272/Shimano-CS_HG50_9rz_Kaseta_MTB_Deore/Produkt.aspx Łańcuch - i tu średnio mogę ci pomóc bo łańcuchów jest bardzo dużo i co model to inna opinia - HG53, HG73 - tyle mogę powiedzieć, nie wiem też ile ogniw będzie trzeba, przerzutka na przełożeniu 1:1 ma być pionowo do podłoża - tyle mogę powiedzieć. Klamki - sam sobie odpowiedziałeś. Manetki - Albo Deore albo XT. SLX są nieopłacalne. Deore kosztują 160 zł. Natomiast XT w okolicach 300 zł. Na forum jest tutorial pomagający przerobić XT "prawie na XTR"
zibra Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 wielkie dzieki. mam jeszcze pytanie czy do calego osprzetu shimano mozna dokupic manetki SRAMa? slyszalem, ze sa precyzyjniejsze, choc nie wiem ile tak naprawde zalezy od samych manetek? czyli mamy tak: 1.na poczatek lekkie kola i detki 2. przerzutki shimano przod tyl lub sram przod tyl plus jednoczesne wymiana manetek. do tego linki i pancerze - tu chyba nie ma co szalec z wydatkami? 3. wymiana kasety i lancucha 4. wymiana amortyzatora
Jarek516 Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Manetki SRAM nie bd dobrze pracowały z przerzutkami Shimano a więc to nie byłby dobry zakup Tak jak powiedział Szogun123: Manetki - Albo Deore albo XT. SLX są nieopłacalne. Deore kosztują 160 zł. Natomiast XT w okolicach 300 zł. Na forum jest tutorial pomagający przerobić XT "prawie na XTR" chociaż ja mam SLX i nie narzekam
zibra Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 Manetki SRAM nie bd dobrze pracowały z przerzutkami Shimano a więc to nie byłby dobry zakup Tak jak powiedział Szogun123: chociaż ja mam SLX i nie narzekam rozumiem. czyli ewentualnie przy zakupie przerzutek SRAM musialbym od razu dokupic manetki SRAMa. jak sie sprawuja te SLXy? czy jest jakakolwiek roznica miedzy nimi, a powiedzmy x5/x7 w dzialaniu dla normalnego uzytkownika? czy gripy sa komfortowe w uzytkowaniu zamiast standradowych triggerow? NA PRZYKLAD cos takiego: http://allegro.pl/sram-x-0-x-0-gripy-obrotowe-10-3x9-centrumrowerowe-i1575665277.html
Jarek516 Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Z opinii słyszałem ze X0 sa dobre, ale jak kto lubi Jeśli wybierzesz Shimano to przerzutki i manetki tez, a jeśli SRAM to SRAM. SLX no nie chodzą jak XT, ale praca jest porównywalna. Co do manetek SRAM`a to X-9 lub X-0, X-7 (nie wiem nie słyszałem opini) Bardziej komfortowe są chyba manetki typu rapid-fire jak np SLX, XT itp Ale znowu w gripach można przerzucić z ostatniego na drugi czy pierwszy bieg, a w rapidach tylko o 4
zibra Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 interesuja mnie te gripy x.0. rozumiem, ze w przypadku ich zakupu musze kupic od razu tylna przerzutke srama, a przednia niekoniecznie? sa tez tansze x-9 http://allegro.pl/manetki-obrotowe-sram-x-9-x9-x-9-twister-3x9-2010-i1570377461.html'>http://allegro.pl/manetki-obrotowe-sram-x-9-x9-x-9-twister-3x9-2010-i1570377461.html albo uzywki http://allegro.pl/manetki-sram-x-0-3x9-krakow-i1575172581.html'>http://allegro.pl/manetki-sram-x-0-3x9-krakow-i1575172581.html do tego tylna przerzutka, np: http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-7-x7-prawdziwa-okazja-i1562034985.html'>http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-7-x7-prawdziwa-okazja-i1562034985.html warto doplacac do x-9? w sumie doplata nie jest jakas ogromna. no i czy przod shimano bedzie "kompatybilny" z manetkami i tylna przerzutka srama? interesuja mnie te gripy x.0. rozumiem, ze w przypadku ich zakupu musze kupic od razu tylna przerzutke srama, a przednia niekoniecznie? sa tez tansze x-9 http://allegro.pl/manetki-obrotowe-sram-x-9-x9-x-9-twister-3x9-2010-i1570377461.html albo uzywki http://allegro.pl/manetki-sram-x-0-3x9-krakow-i1575172581.html do tego tylna przerzutka, np: http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-7-x7-prawdziwa-okazja-i1562034985.html warto doplacac do x-9? w sumie doplata nie jest jakas ogromna. no i czy przod shimano bedzie "kompatybilny" z manetkami i tylna przerzutka srama? tu jakis koles ma x7 nowa na sprzedaz. roznia sie tylko kolorem czy tez jeszcze czyms? bo nie orientuje sie czy sa jakies roznice w poszczegolnych rocznikach czy ksztaltach http://allegro.pl/przerzutka-tyl-sram-x-7-i1573744858.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.