Skocz do zawartości

[Przerzutka] Shimano Alivio - problem z hakiem?


bleak

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chcialbym zaznaczyc, ze jestem zielonym, swiezo upieczonym rowerzysta, nowy na tym forum, takze prosze o wyrozumialosc i odrobine zrozumienia :)

Niedawno kupilem sobie przez internet rower Kross level a2 (2010), przykrecilem kierownice, przednie kolo, wyregulowalem hamulce - wszystko fajnie, pieknie, wiec zaczalem jezdzic... no i wlasnie...

Podczas jazdy tylna przerzutka (Shimano Alivio) wydaje dziwny dzwiek, takie jakby klekotanie. Biegi przerzuca prawidlowo czy to w dol, czy to w gore, jednak gdy lancuch jest na najwiekszej, lub drugiej co do wielkosci zebatce biegi zmieniaja sie same (tylko miedzy tymi dwiema zebatkami). Przednia przerzutka jest ustawiona na srodkowa zebatke, chociaz na malej rowniez ten problem wystepuje. Przyjrzalem sie dokladniej i zauwazylem, ze caly ten hak (nie wiem czy nazwalem to prawidlowo, chodzi o czesc z dwoma malymi kolkami) nie jest w jednej lini z zebatkami, wydaje sie byc wygiety nieco, jakby przekoszony w strone szprych, przez co na tym malym dolnym kolku lancuch jest zahaczany przez zeby na samej jego krawedzi - zebatka niejako szarpie lancuch. Nie mam pojecia czy jest to tylko kwestia wyregulowania przerzutki, czy tez moze pokrecenia jedna srubka, a moze mam po prostu egzemplarz z defektem, dlatego wole zapytac o rade tutaj na forum, zamin zaczne cos krecic, bo nie chce zepsuc bardziej :) Wrzucam link do kilku fotek (niestety kiepskiej jakosci), moze bardziej wyjasnia o co mi chodzi. Bardzo Was prosze o pomoc!

 

http://img251.imageshack.us/g/dsc00208wu.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie skrzywiony hak.

Przełożenie zrób 2:5, czyli z przodu środkowa tarcza, na kasecie środkowa zębatka.