petexx Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam, Czy mogli byscie mi doradzic ktore hamulce beda latwiejsze w instalacji i odpowietrzaniu? Chodzi mi tez o to jak duzo uwagi bede musial im poswiecac po instalacji... im mniej tym lepiej. Zalezy mi na tym zeby jezdzic a nie spedzac co drugi weekend w garazu. Zastanawiam sie nad Juicy 3 i Shimano SLX? Slyszalem duzo dobrego o SLX ale jesli macie jakies lepsze propozycje to chetnie uslysze, z gory wielkie dzieki! Piotr
Artwro Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Tzn:avid gorszy czy trudniejszy i droższy(to na pewno)w obsłudze,nie ma servo np,ale czy tak z nim tragicznie?
shiler Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 ja od roku mam slx i zero problemów i serwisowania (tylko czyszczenie i wymiana okładzin), na wiosnę trzeba będzie wymienić płyn tylko, nie za bardzo jest na necie porad jak to zrobić ale na pewno koledzy pomogą +1 SLX
bros Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Zdecydowanie Shimano. Pod względem łatwości serwisowania bije Avida na głowę. Polecałbym jednak rozważenie zakupu modelu m595. Bodajże jedyną różnicą jest brak Servo Wave, które i tak nie działa tak jak powinno.
petexx Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Napisano 5 Kwietnia 2011 Dzieki wielkie, Troche pogooglowalem i wszyscy sobie bardzo chwala Shimano SLX. Takie pytanko teraz: Shimano SLX i Formula Oro K18 sa w tej samej cenie? Ktory polecacie wybrac w tej sytuacji? Czy formula jest tak samo bezproblemowy? Drugie pytanie: Czy trudne jest odpowietrzanie Shimano SLX? Piotr
shiler Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 SLX wymiana okładzin bardzo prosta http://www.youtube.com/watch?v=nYUvCX_8cZw wymiana oleju/odpowietrzanie http://www.youtube.com/watch?v=awG_7AppjOM
Mod Team durnykot Napisano 6 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 6 Kwietnia 2011 Wybierając między SLX a K18 , kierując się łatwością serwisu i komfortem obsługi ( regulacja zacisku, klamki, odpowietrzanie, ergonomia) bez wahania wybrałbym SLX. K18 są nieco lepsze od SLX pod względem modulacji i siły- na fabrycznych klockach K18 dysponuje lepszą modulacją i większą siłą. W moim przypadku K18 zastąpiły ( czasowo ,jak się później okazało) SLX ze względu na wspomnianą lepszą modulację i niższą masę ( o wyglądzie nie wspominam, bo to indywidualna sprawa). Po roku wróciłem do SLX i cieszę się bezstresowym ustawianiem, odpowietrzaniem i regulacją. Generalnie nie potrafiłem się dogadać z K18- ciągle coś ocierało,piszczało ( mimo trzech rożnych kompletów tracz i trzech rożnych kompletów klocków), dosyć szybko pojawiły się luzy na klamkach, zacierały się tłoczki.... wróciłem więc do SLX - wolę odrobinę słabsze hamulce ,które są bardziej przyjazne użytkownikowi. Zaznaczam jednak,że mój przypadek nie musi potwierdzać reguły. reasumując- wg mnie K18 to bardzo fajne hamulce dla kogoś o sporej cierpliwości.
skjaatel Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 Po przesiadce z J3 zamontowałem Slxy i... szok. Nic nie trzeba poprawiać by nie obcierało.
Andrew Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Racja, shimano są fenomenalnie proste w ustawieniu. Niestety nowe XTR są już inne i mają bardzo małą szczelinę między klockami.
wilcek Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Wczoraj skracałem przewód w SLX i ponownie napełniałem i odpowietrzałem hamulce. Wszystko bajecznie proste i szybkie. Zerkałem na tą instrukcję, wszystko świetnie opisane - Shimano SLX Pzd!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.