foto29 Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam otóż mam problem z rowerem Kross Level A2. Mój rower był zakupiony w kwietniu 2009r. Po zimie w czasie jazdy coś zaczęło stukać, po powrocie do domu obadałem to i myślałem, że suport.Suport wykluczyłem, po zdjęciu tylnego koła zauważyłem, że to jest problemem. Nagrałem filmik telefonem może coś pomoże. Myślę, że strzeliło może łożysko?. http://w61.wrzuta.pl...kanie_w_piascie Takie piasty są: Link chciałbym wszystko zrobić sam. Prosiłbym o napisanie(linki najlepiej) jakich kluczy będę potrzebował. Znowu dostałem % za pkt 2b co jest nie tak z tymi nazwami.
kuvel Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 1. Klucz do kasety. 2. Bacik, ewentualnie stary łańcuch, który mocujesz w imadle. 3. Klucz do konusów i nasadowy (15 ?? - nie pamiętam) -by wyjąć oś. 4. Do wykręcenia bębenka będziesz potrzebował klucza 12 mm - imbus (chyba) Trochę to mało precyzyjne ale już nie pamiętam. Jak coś chrobocze to może wystarczy wyczyścić i wyregulować piasty (w sensie kulki, konusy - bez wykręcania bębenka).
M333 Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 Na początek sprawdź czy kaseta jest dokręcona (taki pierścień przy najmniejszej zębatce). Później sprawdź czy oś piasty nie ma centymetrowego luzu góra-dół. Dźwięk rzeczywiście dziwny. Albo to błahostka, albo coś poważniejszego.
foto29 Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Napisano 5 Kwietnia 2011 Kamera mogła trochę zniekształcić dźwięk. to jest tak jakby kulka się suwała lewo prawo. a propos kluczy do kaset to znalazłem kilka rodzajów.Proszę o zdjęcie.
Crazyk Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Jeżeli chcesz się tylko dostać do piasty to nie potrzebujesz rozbierać kasety itd. Wystarczy, że dobierzesz się do niej od drugiej strony. Wystarczy tylko klucz do konusów. Wyjmij koło i podbij z tym do najbliższego rowerowego, koszt z 5zł.
foto29 Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Napisano 6 Kwietnia 2011 Koło mnie jest rowerowy ale oni nie używają chyba kluczy. Robią wszystko młotkiem i chcą bardzo dużo za usługi.Jak mi łańcuch omykał i poszedłem do nich to chcieli 150zł za naprawe czemu?-Powiedzieli, że do wymiany jest łańcuch kaseta i korba. Jak zobaczyłem na jakie części chcą wymienić to wyszedłem totalna chińszczyzna. Taki klucz do odkręcania tych konusów?.
foto29 Napisano 7 Kwietnia 2011 Autor Napisano 7 Kwietnia 2011 i czy zamiast klucza do konusów można użyć żabki?
M333 Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Na zdjęciu jest akurat klucz nastawny, nie żabka. Klucz nastawny, żabka, francuz nie nadają się do piast. Musi być wąski klucz (~2-4mm). Klucz nastawny można wykorzystać, ale jako drugi klucz, czyli do odkręcenie zewnętrznej nakrętki- kontry. Przyjrzyj się jak wygląda budowa piasty to zrozumiesz dlaczego.
Czajnik Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 1. Klucz do kasety. 2. Bacik, ewentualnie stary łańcuch, który mocujesz w imadle. 3. Klucz do konusów i nasadowy (15 ?? - nie pamiętam) -by wyjąć oś. 4. Do wykręcenia bębenka będziesz potrzebował klucza 12 mm - imbus (chyba) Trochę to mało precyzyjne ale już nie pamiętam. Jak coś chrobocze to może wystarczy wyczyścić i wyregulować piasty (w sensie kulki, konusy - bez wykręcania bębenka). w piaście joytech do bębenka jest klucz imbus 11 wracając do tematu mam taką samą piastę i też po zimie strzelała, po rozebraniu kazało się, że na jednym konusie jest odprysk (są strasznie tandetnie wykonane), poszedłem do rowerowego i dobrałem podobny konus tylko lepiej wykonany i polerowany, zapłaciłem 10 zł, dałem dobry smar złożyłem i chodzi lepiej niż nowa
Greg80 Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Ja obstawiam że to bębenek. Norma w dzojach. Pomyśl o nowej (lepszej) piaście.
foto29 Napisano 7 Kwietnia 2011 Autor Napisano 7 Kwietnia 2011 w piaście joytech do bębenka jest klucz imbus 11 wracając do tematu mam taką samą piastę i też po zimie strzelała, po rozebraniu kazało się, że na jednym konusie jest odprysk (są strasznie tandetnie wykonane), poszedłem do rowerowego i dobrałem podobny konus tylko lepiej wykonany i polerowany, zapłaciłem 10 zł, dałem dobry smar złożyłem i chodzi lepiej niż nowa To jak miałeś to samo to mógłbyś opisać po kolei jak się tam dostać?. Mam nie zdejmować kasety tylko kupić klucz do konusów odkręcić i koniec czy kasete zdjąć. Ja obstawiam że to bębenek. Norma w dzojach. Pomyśl o nowej (lepszej) piaście. Precyzyjna odpowiedź bardzo mi pomogłeś. Koszta wiążące się z wymianą piasty to trochę zbyt dużo jak można max 30zł wydać a zakładanie szprych i to wszystko. Pomyśl zanim napiszesz.
Czajnik Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 ja zdjąłem kasetę ponieważ czyściłem cały rower po zimie klucze: klucz do konusów 15mm klucz płaski 17 jeżeli rozbierasz bębenek to klucz do kasety i bacik (ewentualnie stary łańcuch), imbus 11, śrubokręt płaski i młotek jakiś odtłuszczacz i smar przeczytaj ten artykuł i będziesz wiedział jak wszystko zrobić Serwis piasty powodzenia
foto29 Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Napisano 8 Kwietnia 2011 Przeczytałem to co kolega podał. Bardzo dobry artykuł. Kupię kluczę i zrobię tak jak mówiliście na początek bez zdejmowania kasety potem jak nie minie to z kasetą. Dzięki wielkie za pomoc+
foto29 Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Napisano 15 Kwietnia 2011 Temat został rozwiązany. Jako, że nie mogłem znaleźć u siebie kluczy to postanowiłem zanieść go do naprawy i okazało się, że rower jest na gwarancji(zostałem wprowadzony w błąd bo w książeczce mam napisane 12 miesięcy a są 24miesiące.)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.