Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny] Clarks S2


autobus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem kilka dni temu właśnie ten hamulec zamontowałem wszystko działa z ustawieniem też nie było większych kłopotów. I teraz mam kilka pytań z zakresu hamulców hydraulicznych z racji tego że jeszcze nie miałem tarczy a zawsze jeździłem na V-kach.

 

1. Kiedy należy odpowietrzyć i wymienić olej w hamulcu (po czym to stwierdzić że nadszedł ten czas)

2. Kiedy wymienić tarczę - hm wydaje mi się że tarcza robi się coraz cieńsza od hamowania ale mogę być w błędzie więc pytam kiedy nadchodzi czas wymiany i po czym to stwierdzić

3. Jakiego oleju używać jedni mówią że DOT inni że mineralny ( ja kupiłem Shimano olej mineralny czy to dobry wybór??)

  • Mod Team
Napisano

1. Odpowietrzyc nalezy kiedy sie hamulec zapowietrzy :P a poznac to po spadku siły hamowania, po tym jak juz klocki dobiły do tarczy a klamka daje sie jeszcze wciskac a nie powinna.

2. Tarcza powinna mieć ok 2mm, przynajmniej wszystkie moje tyle maja, wymienic nalezy kiedy juz sie nie sprawdza, hamowanie nie to, przegrzewa sie albo jest krzywa.

3. Jeżeli twoj hamulec jest przystowoswany do "Mineral Oil" to shimano to dobry wybór aczkolwiek da sie duzo taniej :P Ja do magury lałem Castrol automatic ;) i działa spoko. Pamietaj że układy na dot i olej to sa inne nie kompatybilne układy i pod żadnym pozorem nie wolno tych płynow pomylić bo bedzie bida.

Napisano

to ja podzielę się swoją wiedzą myślę że przydatną:

1 przy zapowietrzeniu i koło raz do roku by działał dłużej i uszczelki miały się lepiej

2 tarcza do wymiany jest gdy

a) jest krzywa

B) jest przegrzana

c) powierzchnia cierna jest już zagłębiona i czuć przeskok między nią a resztą tarczy (ja używając klocków metalicznych co wymieniam co około 5 kompletów klocków)

3) z tego co widzę hamulec bazuje na DOT 3/4 fluid only czyli kupiłeś nie to co trzeba

Napisano

No właśnie kolega z góry ma racje te hydrauliki są tylko na dot 3/4 (ale to nic zrobię zwrot do sklepu). Tak właściwie to co mi polecacie wlewać do tych hydraulików jaki olej chodzi mi o konkretną nazwę tak jak kolega 2 posty wyżej napisał że leje Castrol Automatic tylko ten olej też jest mineralny.

Napisano

Pójdź na stację benzynową i znajdź płyn hamulcowy DOT4. Na 99% wszystkie produkowane są przez Organika Łódź. Wybierz ten który jest najtańszy.

Napisano

jeżeli potrzebujesz dot to wejdź do motoryzacyjnego i kup np. firmy K2 DOT 4 lub każdej innej może być też Organica, 500 ml kosztuje w granicach 15 zł a starczy na długo

odpuść sobie zakupy płynów oryginalnych firm związanych z branżą rowerową, ponieważ za to, że jest napisane rowerowy przebitka jest kilka set procent, a to te same płyny

Napisano

Właśnie się tego boje bo czytałem że ten stosowany do aut się nie nadaje z tego względu że jest silnie żrący a przewody w rowerowym hydrauliku nie są przystosowane do żrących olejów.

Napisano

To jest fakt, że dot jest żrący ale jeżeli układ takiego wymaga to tak musi być.

Nie ma nie żrącego DOT-a taka jego natura :icon_mrgreen:

Napisano

ja do formuli używam wyżej wymienionego dota od k2 i działają świetnie a kosztuje za 500ml tyle co oryginału 50ml czyli 12zł a starcza na wiele wymian i dzięki takiej cenie nie żałuję zmieniać co pół roku

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...