Skocz do zawartości

[9246,8g] Canyon AL F8


ukaniex

Rekomendowane odpowiedzi

Male zmiany a rower wyglada zupelnie inaczej, jak to mowia miejscowi gorale the Devil is in the details.

 

RK wygladaja rasowo z tym rozmiarem ramy, a calosc cieszy oko :thumbsup:

 

Do alu zdecydowanie polecam klucz Nm, ten ktory podal Gothic chyba jest najbardziej rozpowszechnionym kluczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klucz się zapewne zaopatrzę niebawem, 150zł to nie jest majątek. :-)

Jeżeli chodzi o mniejsze lub większe modyfikacje roweru to dojdzie tytanowa śruba w kolorze złotym w top cap'ie.

Poszukuję tytanowych śrub M5x40 w kolorze złotym ale niestety nigdzie znaleźć nie mogę (Pro-bolt ma ale nie dam 22$ za szt.!), więc jeżeli znacie jakiś sklep gdzie można w rozsądnej cenie zakupić takowe to poproszę! :-)

Chciałbym również spróbować z mostkiem 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Rower co nieco schudł i jego konfiguracja oraz waga wygląda następująco:

Bar Plugs: No name 4,9g

Brake (Front): Avid Ultimate Carbon [(klocki: Unex) + śruby Pro-bolt M5x15 2x 1,1g] 207,8g

Brake (Rear): Avid Ultimate Carbon [(klocki: SwissStop) + śruby Pro-bolt M5x15 2x 1,1g] 218,9g

Cables: Nokon Konkavex + no name 94,3g (waga samych linek, nieprzyciętych to 14g/13,8g)

Cassette: Shimano CS-M960 18T-32T (176,8g) + Shimano CS-M770 (11T, 13T, 15T) + Shimano 6500 (14T) + Spacer + Lockring (XT) 239,1

Chain: KMC X10SL 231,5g

Crankset:

-Crank Arms: Shimano FC-M660 170mm 614,8 (waga z czerwoną folią na ramionach, stalowymi śrubami młynka, alu śrubami blatu oraz plastikową śrubą prawego ramienia)

-Bottom Bracket: Shimano SM-BB51 87,8g

-Outer Ring: FSA 44T 65,2g

-Middle Ring: Shimano SG-X 32-AA 59,3g

-Inner Ring: Shimano SG-X 22-AA 20g

-Crank Bolts: Stalowe + Aerozine (waga j/w)

Derlr (Front): Shimano FD-M770 E-Type 161,2g

Derlr (Rear): Shimano XTR RD-M972 (Ti bolts, AFC wheels, Alu bolts - Pro bolt - M6x10 1,4g, 3x M4x20 2,4) 166,2g

Fork: Rock Shox SiD Race 2010 (bieżnia 7g, sterówka 18cm) 1482g

Frame: Canyon Grand Canyon AL F8 16,5" (hak + śruby 12,9g) 1468,9g

Grips: Bontrager X Lite 14,3g

Handlebar: Ritchey Superlogic Flat Bar 31.8 580mm 123,8g

Headset: Across AiX-03 85,3

Pedals: Crank Brothers Egg Beater Ti 235,1g

Rotors: Avid Clean Sweep X 160mm (P 95,1g/T 94,1g) 189,2g

Seat: Selle Italia SLR XP 188,8g

Seatpost: Easton EC90 27,2 400mm(sztyca 121,1g ,śruby 13,0g, 2x podkładki drążone Pro-bolt = 0,3g, łódeczka 15,4, wałki by Mack 15,6) 165,5g

Seatpost clamp: FRM SC32 11,9g

Shifters: Shimano sl-m770 + śruby Pro-Bolt M6x16 3,8g 228,7g

Skewers: Dartmoor Bolt-On 68g

Spacers: Soul Kozak 10mm/Specialized Carbon 5mm 4,9g

Starnut: No name (w wadze amortyzatora)

Stem: Ritchey WCS 4Axis 90mm/31.8 117,9g

Tire (Front): Continental Race King Supesonic 2.2 451,3g

Tire (Rear): Continental Race King Supesonic 2.2 451,7g

Top Cap:Boplight (ti bolt) 7,2

Tubes: Geax UltraLite 146,6

Tubes: Kenda 175,5

Wheel Front: 601,1g

-Hub: DT 190 CL

-Rim: ZTR Olympic

-Spokes: DTAerolite

-Nipples: DT Alu

-Rim tape: No Tubes yellow rimtape

Wheel Rear: 702,1g

-Hub: DT 190 CL

-Rim: ZTR Olympic

-Spokes: DT Aerolite

-Nipples: DT Alu

-Rim tape: No Tubes yellow rimtape

Misc Option:

Neopren: Canyon 14,2g

Prowadzenie pancerzy pod mufą: 2,3g (to ma jakąś nazwę ?)

Śruby do bidonów: Nylon 4x m5x20 2g

Adaptery tarcz: Ashima 45,9

Podkładki i śruby zacisków: LBS Precision + Pro-bolt 2x M6x 30(śruby + PB 4,6-4,7,podkładki 6,4g) 16,1g

LBS Precision + Pro-bolt 2x M6x 30(śruby + PB 4,5g-4,6g,podkładki 6,4g) 15,5g

Zippy: 7x Canyon 2,1g

Blokada amortyzatora: Rock Shox Pop Lock (manetka 27,1g, linka 3,0g,nokon 11,3g) 41,4g

 

 

W sumie: 9246,8

 

Zmiany:

05.04.2011r. - Wymiana śruby w zacisku FRM z tytanowej na... tytanową ;) Vincere.

Wymiana śruby stalowej w top cap'ie na ti.

14.06.2011r. - kierownica Ritchey Superlogic Flat Bar 580mm 31.8mm

07.07.2011r. - mostek Ritchey WCS 90mm

13.07.2011r. - pedały Crank Brothers Egg Beater Ti

19.07.2011r. - koła DT 190 CL Ceramic - ZTR Olympic - DT Aerolite - DT Alu, taśma Stan, dętka Kenda; zysk wagowy na wymianie kół z DT 4.1d - DT 240s - cNspoke 2.0 to 497,6g!!! :-)

21.07.2011r. - adaptery Ashima CL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kółka marzenie :) czemu olimpic a nie alpine? Niedługo uda Ci się dojść do 9km :o zdecydowanie najlepszy hardtail na forum :) ja czekam na ofertę 2012, oby model 6.0 był w białym kolorze i białą Rebą :D

PS nie przeszkadza brak regulacji w crankach?

Edytowane przez tuzin695
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka kupiłem używane na allegro za śmieszną kwotę więc nie miałem wpływu na to. ;-)

Jednakże wymieniając obręcze na Alpine myślę, że schudłoby im się z 40g-50g!

Z Cranków jestem zadowolony, nie wrócę już do Shimano, aczkolwiek XTR podobnież mają większy luz niż 770/540/520.

Może kiedyś spróbuję Look/Time czy Exustar (budowa podoba do Sh. ale większy luz... no i waga dużo mniejsza).

W CB czuję się pewnie, i nie muszę się martwić, że podjeżdżając do ulicy z prędkością 5kmh nie wypnę się i przygrzmocę przypięty do roweru... .

Z tym, że to najlepszy HT na FR to aż się... icon_redface.gif... no ale bez przesady. ;-)

Rzuć okiem na Rower Tobo, dużo lżejszy (choć na bezużytecznych oponach) czy choćby NieŚwiętego by Maniak. icon_wink.gif

Anyway, dziękuję bardzo za słowo uznania.

 

Z małych zmian które niebawem się pojawią, (prawdopodobnie) korba Truvativ XX + suport Accent, mleczko Caffelatex dzięki czemu zostanie około 100g do przekroczenia granicy 9kg. Jak dobrze pójdzie to za miesiąc zmienię hamulce, na razie mam w głowie Avid XX ale może się to jeszcze zmienić.

 

 

P.S.

Coraz więcej osób kupuje Canyony, i słusznie, niedobrze mi się robi jak widzę te Treki, Dżajanty i inne oklepane do bólu marki.

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuć jeszcze 1kg do amortyzatora, jeździsz na gripach które dużo mniej ważą od RF Sh. No i prędzej wyjdzie 7.9 na normalnych oponach aniżeli 7.7.

Poza tym masz o połowę lżejszą F derlr i lajtową kasetę więc, po zmianie tych dwóch i siodła mamy tą samą wagę...

Ale ciężkie bydle z tego wietnamczyka, jak Ci nie wstyd? icon_cool.gif

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz dorzucać kilogram do widelca? Chcąc coś rozsądnego kupuje się coś fajnego a nie pseudolajtowy widelec z nadwagą, sida :) ; coś w karbonie, np dt. Albo german a: :) Rf to szit, nadwagę roweru warto produkować tylko tam gdzie da ona wyczuwalny zysk jakościowy. Jeszcze długo mały żółty inżynier będzie musiał dłubać pilniczkiem i wiertarką przy tych minetkach żeby wagę doprowadzić do rozsądku :) No i zamiast popychac i ciągnąć musiałyby się dać obracać ale wtedy to by się pewnie pozwami o prawa skończyło hehe. Można i lżej, nawet miałem, przez dwie godziny w rowerze, wabiło się sachs quarz, popsuło mi wypad rowerowy i pierwsze ogólne wrażenie z drugiego ptaszka. Teraz męczy się z nimi ktoś inny.

Nie wietnamczyka, chińczyka :) Wietnamskiej oferty nie znalazłem. Może byłaby ciekawsza gdyby była?.... No cóż jeszcze sporo możliwości można znaleźć. Za rok wszyscy wielcy przeniosą produkcję do Chin, wtedy kupię "chińskiego" scale. Albo pełnokrwistą kopię scale, bez malarskiej roboty na potrzeby scotta. :)

 

Tak podmieniać i podmieniać to można bez końca aż się ostatecznie okaże że lepiej było zostać przy fabrycznym treku 4500. Tyż jeździ. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuci do swojego przecinaka amortyzatory to się zrównamy wagą. ;)

Karbonowy dt, nie dość że sztywnością nie grzeszy to pracuje nijak i strach tym w góry jechać. Nie będę się licytował z słusznością Twoich wyborów ani przekonywał, że gripy są lepsze od rf, mogę tylko powiedzieć że dysponuje studenckim budżetem a efekt tego jaki jest każdy widzi... ;)

I wybór sida był podyktowany budżetem, z resztą niczego nie można mi zarzucić

Sent from my HTC Magic using Tapatalk

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było kupowane po okazyjny cenach (koła, pedały, sztyca etc.), gdybym chciał te części kupić w sklepie po cenach katalogowych (ponad 10000zł)... no to bym nadal jeździł Kross'em. icon_wink.gif

Poza tym czas przełamać stereotyp, że student w lodówce ma tylko jadalny szron, a zupka chińska to crême de la crême pośród całego jadłospisu. icon_lol.gif

 

Mostek jest najzwyklejszy i niczego mu nie brak, poza niską wagą, więc jeżeli bym wymieniał to najpewniej na Extralite/MSC/Rotor/NU, ale najprędzej wymienię w obecnym śruby na tytanowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...