Skocz do zawartości

[korba] Korba Trubativ isoflow


Relog123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem z korbą truvativ isoflow . Rower mam około pół roku , mam problem bo już kiedyś on zaistniał że korba mi się sama poluzowała nie znam się jeszcze tak dobrze na rowerach no ale przykręciłem . Lecz w czasie jazdy cały czas coś w niej strzelało zawiozłem ją do serwisu gdzie okazało się że była krzywo przykręcona no i przy okazji wyczyścili mi korbę . Teraz mam ten sam problem po paru jazdach korba mi się sama luzuje dokręcam ją i dokręcam , i znowu słyszę te stukanie w korbie . Czy mógłby mi ktoś coś doradzić lub powiedzieć jak przykręcać korbę aby była dobrze chodziła , dowiedziałem się też że korba niszczy się jak jest krzywo dokręcona ;/

Z góry dziękuje za pomoc :D

Napisano

Miałem podobny problem z tą samą korbą. Gdy dokręcałem ją imbusem po jakimś czasie znów się luzowała. W końcu dokręciłem ją kluczem pneumatycznym i trzyma do dziś :icon_wink:

Napisano

Hmmm no ciekawe , a jakby śrubki nie nasmarować tak smarem to może by się też nie odkręciło ?? Czy to może zaszkodzić korbie ?? hmm a jak dokręcać korbę trzeba ją przyciskać żeby była prosta a nie krzywo bo potem strzyka ;|

Napisano

Szczerze powiem że nie wiem po co jest ten smar na śrubce :whistling: , no ale pozbycie się jego raczej korbie nie zaszkodzi :icon_wink: . Dokręcając korbę lepiej jest ją najpierw docisnąć do końca wielowypustu (można delikatnie stuknąć młotkiem, najlepiej gumowym) a później dokręcić :icon_wink:

Napisano

Cóż, smar może własnie powodować samoistne odkręcanie się śrub, za czym nadchodzi luzowanie się korby, w konsekwencji czego korba może wydawać bliżej niezidentyfikowane dźwięki :)

Tylko pytanie - czy to smar, czy środek zapobiegający samoistnemu odkręcaniu się śrub(klej do gwintów, np. Loctite)?

Tak w ogóle, to jest to isoflow w wersji na kwadrat czy wielowpust?

Napisano

No może tak , ale korba się luzuje zaczyna mnie to denerwować bo co kilka podróży (krótkich) luzuje się ;/ a potem jak przykręcam to krzywo . :| pojadę znów do serwisu przykręcą ja a potem sama się odkręci i to samo ;/

Napisano

Smar jest po to żeby śruby dały się kiedyś odkręcić. Wszelkich środków anty luzujących należy używać bardzo rozważnie czytając specyfikację bo niektóre puszczają w temp. rzędu 150*C. Mam tę korby 2 sztuki i nic się nie luzuje. Poza tym dziwi mnie termin "krzywo przykręcić" Jest wielowypust i korba nachodzi na niego, dopychamy ją delikatnie uderzając gumowym młotkiem a na końcu skręcamy. Sprawdź w jakim stanie są śruby, może warto je wymienić za parę zeta jeżeli gwinty bądź gniazda są podniszczone.

 

Proponuję zdjąć korbę, wyczyścić gniazdo oraz oś suportu, posmarować wszystko smarem i złożyć do kupy. Korby przykręca się bardzo mocno i na początku dobrze mieć ze sobą klucz i dociągnąć je po kilku kilometrach.

 

 

Napisano

Jeśli notorycznie luzuje się korba a gwinty nie są zniszczone, to trzeba je odtłuścić i posmarować klejem np.Loctite.

Wtedy nie ma prawa się odkręcić.

Sprawdziłem to u siebie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...