Relog123 Napisano 5 Marca 2011 Napisano 5 Marca 2011 Witam mam problem z korbą truvativ isoflow . Rower mam około pół roku , mam problem bo już kiedyś on zaistniał że korba mi się sama poluzowała nie znam się jeszcze tak dobrze na rowerach no ale przykręciłem . Lecz w czasie jazdy cały czas coś w niej strzelało zawiozłem ją do serwisu gdzie okazało się że była krzywo przykręcona no i przy okazji wyczyścili mi korbę . Teraz mam ten sam problem po paru jazdach korba mi się sama luzuje dokręcam ją i dokręcam , i znowu słyszę te stukanie w korbie . Czy mógłby mi ktoś coś doradzić lub powiedzieć jak przykręcać korbę aby była dobrze chodziła , dowiedziałem się też że korba niszczy się jak jest krzywo dokręcona ;/ Z góry dziękuje za pomoc
Krzysiek10 Napisano 5 Marca 2011 Napisano 5 Marca 2011 Miałem podobny problem z tą samą korbą. Gdy dokręcałem ją imbusem po jakimś czasie znów się luzowała. W końcu dokręciłem ją kluczem pneumatycznym i trzyma do dziś
Relog123 Napisano 5 Marca 2011 Autor Napisano 5 Marca 2011 Hmmm no ciekawe , a jakby śrubki nie nasmarować tak smarem to może by się też nie odkręciło ?? Czy to może zaszkodzić korbie ?? hmm a jak dokręcać korbę trzeba ją przyciskać żeby była prosta a nie krzywo bo potem strzyka ;|
Krzysiek10 Napisano 5 Marca 2011 Napisano 5 Marca 2011 Szczerze powiem że nie wiem po co jest ten smar na śrubce , no ale pozbycie się jego raczej korbie nie zaszkodzi . Dokręcając korbę lepiej jest ją najpierw docisnąć do końca wielowypustu (można delikatnie stuknąć młotkiem, najlepiej gumowym) a później dokręcić
AxM Napisano 5 Marca 2011 Napisano 5 Marca 2011 Cóż, smar może własnie powodować samoistne odkręcanie się śrub, za czym nadchodzi luzowanie się korby, w konsekwencji czego korba może wydawać bliżej niezidentyfikowane dźwięki Tylko pytanie - czy to smar, czy środek zapobiegający samoistnemu odkręcaniu się śrub(klej do gwintów, np. Loctite)? Tak w ogóle, to jest to isoflow w wersji na kwadrat czy wielowpust?