Skocz do zawartości

[klamkomanetki] Czyszczenie zapiaszczonej ST-6400


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym doprowadzić do stanu używalności zapiaszczony mechanizm klamkomanetki szosowej st-6400. Pacjent na focie poniżej

1282520110302652.jpg

Myślałem żeby to potraktować myjką ciśnieniową z wd40 odchylając co się da, potem przyszło mi do głowy że piach trzyma się smaru i wcześniej można zanurzyć to w benzynce i potem jakoś kombinować. Macie jakieś sugestie co do techniki/środków?

Niech nikt nie pisze żebym sobie darował, jestem z nią związany emocjonalnie B)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanie w nafcie. Nalać do pojemnika (np. duży słoik) taką ilość nafty, aby sam mechanizm był zanurzony. Zostawić na jakiś czas. W trakcie można próbować zmienić położenie zapadek i znowu moczyć. Przydaje się szczoteczka do zębów w dotarciu do trudno dostępnych miejsc. Nafta rozpuści wszystkie stare smary, szczoteczka wyczyści inny brud. Trochę cierpliwości i mechanizm będzie czysty.

Przed naftą można użyć środka do mycia silników w sprayu. Spryskać, odczekać, powycierać.

 

EDIT: Żeby Cie tylko ręce nie świerzbiły rozkręcać mechanizm. Powtórne złożenie tego do kupy to jak dla mnie czynność z pogranicza magii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się tego rozkręcić, to jest połączone trzpieniem z jakimiś fikuśnymi zatrzaskami (na fotce nie widać są od tyłu) i spokojnie nie mam zamiaru próbować, w rzeczywistości wygląda to jeszcze bardziej skomplikowanie :)

dzięki za rady, pokombinuje i dam znać

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra udało się.

Benzyna w uciętej puszce po piwie, szczoteczka do zębów, mały śrubokręcik do podważania tego co się da i jazda. Zanurzając mechanizm w benzynce na przemian zrzucałem i podciągałem "biegi" żeby ruszyć co tylko możliwe.

Potem wszystko nasmarowałem woskiem do łańcuchów marki Pedros, który pięknie wniknął we wszelkie zakamarki, na koniec dałem troszkę zwykłego smaru ŁT-43 tam gdzie wydawało mi się to potrzebne.

Klameczka chodzi naprawdę elegancko:)

Poniżej zdjęcia i linki do dwóch stron na których komuś udało się rozebrać pakiecić trochę bardziej, tzn. odkręcili nakrętkę na wielowpust widoczną na drugiej fot.

Serwis #1

Serwis #2

2nlyf11.jpg2s6am90.jpg

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...