Skocz do zawartości

[Amortyzator/ Przód] Magura Menja 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Obecnych

 

Bywam na tym forum rzadko ale dziś stwierdziłem ze właśnie tu zamieszczę przyszły test - blog mojego nowego nabytku który dopiero dziś został wysłany do mnie ze sklepu ale zakładam ten temat juz teraz aby systematycznie pisać co i jak w nim działa i jakie wrażenia.

Wiem że w Polsce jest to sprzęt niszowy. Trudno znaleźć jakiekolwiek testy i opinie - dlatego pomimo mojego małego doświadczenia z amortyzacja będę o nim pisać.

 

-> Info o użytkowniku i stylu jazdy

Nie jeżdżę maratonów, wyścigów – próbowałem kiedyś – to nie dla mnie.

Lubię poszaleć po lesie, a tym bardzie po górach,a szczyty zdobywać o własnych siłach aby szybki techniczny zjazd przekraczający teoretyczna możliwość mojego roweru smakował jeszcze lepiej.

Na pierwszym zlocie forum w Górach Sowich mój rower miał sztywny węglowy widelec i opony 1.9 cala… wiec nie jestem chyba normalnym użytkownikiem roweru mtb.

Obecnie Mój hardtail Dangerous Mike jest Singiel Speedem.

Z amortyzatorów miałem: RS Judy Sl U-turn 2004 (kupiony nowy w 2004 roku i jeżdżony dwa lata)

A w ubiegłym roku RS Duke Xc 2004 kupiony używany.

Pyzatym na dzień testowy miałem parę miesięcy temu Speca Fsr 120mm z Foxem 100-140 TALAS,

oraz jak wielu rowerzystów dość często wsiadam na rowery znajomych lub nieznajomych osób podzielających Naszą Pasje.

 

 

-> Info ogólne

Biała 100mm wersja chyba Oemowa – komora powietrzna, tłumienie, blokada, waga 1697 gram docięty do 21cm i z gwiazdka.

Mocowanie pod V-brake.

 

-> Wrażenia z jazdy

7.02.2011 - Pierwsze wrażenia z jazdy po ciemku:

Napompowany wedle tabelki zdecydowanie za miękki lecz pomimo to szalejac po miejskiej dżungli nie miałem wrażenia ze go dobijam - po prostu wykorzystywałem cały skok.

Czułość niesamowita, po prostu płynny wykorzystywanie 100mm od samego początku, juz wiem dlaczego Magury nie mają komory negatywnej - nie muszą mieć

Oczywiście może być inaczej trochę jak go dopompuje.

Sztywność boczna na pewno duża, bo pomimo uginania sie nadmiernego i za mało napompowanych opon UST 2.25 cala mogłem wiele zakrętów z krawężnikami pokonywać szybko i bez martwienia sie co znajdzie sie pod przednim kołem.

Haki w mojej wersji są bez tych specyficznych insertów ale pochylone do przodu pod kątek 45 stopni - to działa - 1500m przejechałem bez problemu na lekko niedokręconym kole - zacisk imbusowy tylko ręką był dokręcony.

Na razie jestem bardzo zadowolony z jego pracy!

Manetki blokady jeszcze nie zamontowałem.

 

Dalsze testy w weekend :)

Edytowane przez Jergus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga wieczorna jazda:

Musialem go dopompowac do 80 PSi czyli wedlug producenta cisnienie dla jezdzca 90kilo,a ja waze jakies 72 jedynie (o 5 za duzo ;) ).

Od razu stracil na komforcie oczywiscie ale poczatkjowa czulosc nadal na bardzo wysokim poziomie, a po w testowaniu po schodach itp wykorzystal w czasie calej jazdy 80cm wiec zapas na naprawde osre błedy nadal pozostal spory.

Plynność pracy tych 80cm (no w czasie jazdy zwykle 60 cm) naprawde duza, nie czuc progresji, lyka wszysko i po malych skokach ląduje sie z pełną kontrolą.

Sztywnosc boczna tego widelca ogromna, chyba taka sama jak sztywnego węglowego Pace Rc31.

Tłuminie na początku mialem ustaione na minimum co zapewnialo poprawne działanie a potem o 7 klikniec przestawilem do połowy wartości i amor zyskał na spokoju, nie odczuwalne bylo zadne odbicie, bujanie - po zablokowaniu widelca na asfalcie bylo czuc ze jest jeszcze sztwywniejszy, odczuwalne oczywiscie w sprincie ale bez blokady tez ok.

 

Manetke blokady założyłem tuż przed jazda, prosty dość montaż ale manetka wyglada na bardzo delikatna i wykonaną duuzo gorzej niż sam amortyzator - plastikowa aby byla lekka ale ogólnie wiadomo że RS potrafi to lepiej zrobić.

Montaż wymaga kluczy 3 i4mmimbus oraz torx jakis maly ktorego nie mam a ktory potrzebny jest do dokladnego tak jak chcemy ustawienia manetki na kierownicy.

Manetak w dzialani u jest ok - sztywma konstrukcja dziala plynnie ale bez fajewerkow.

 

Aha, amortyzator prezentuje sie na rowerze naprawde poteznie i solidniea wręcz pięknie - duzo plus dla takich jak ja :)

 

c.d.n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Będę uszczypliwy.

Jeździłem na Menji 100 ( model 2009) i mimo wszelkich prób nie udało mi się wykorzystać więcej jak 80% skoku. To daje jakieś 75-80 mm . Jakim cudem udał Ci się uzyskać 80 cm skoku?

Plynność pracy tych 80cm (no w czasie jazdy zwykle 60 cm) naprawde duza, nie czuc progresji, lyka wszysko i po malych skokach ląduje sie z pełną kontrolą.

Napisałeś,że

po zablokowaniu widelca na asfalcie bylo czuc ze jest jeszcze sztwywniejszy, odczuwalne oczywiscie w sprincie ale bez blokady tez ok.

Czy mamy rozumieć,że Twoja Magura blokuje się na 100%? Jak mnie pamięć nie myli ,Menja mimo włączonej blokady pracuje w wartości SAGu- nie blokuje się całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę uszczypliwy.

Jeździłem na Menji 100 ( model 2009) i mimo wszelkich prób nie udało mi się wykorzystać więcej jak 80% skoku. To daje jakieś 75-80 mm . Jakim cudem udał Ci się uzyskać 80 cm skoku?

 

No mam go napomowanego 80-90PSi przy wadze 70kilo i wykorzystuje w terenie 80mm bardzo czesto, a po zjazdzie z dłuższych schodow opaska pojawila sie przy samym koncu czyli wykorzystalem jakies 95-100mm.

Ogólnie w czasie 2 godzinnych jazd wczoraj i dzis zauważyłem że charakterystyka tego widelca jest liniowa, zero progresji az do 80%.

Ma to zalety na szykich techniczncyh zjazdach lecz trzeba pamietac o tym w czasie hamowanie gdyz widelec jesli nie wychylimy sie do tylu lubi zanurkowac dosc mocno.

Przy dzisiejszym 1 stopniu temp porownywałem na postoju Menje z Reconami, FOXem i Tora, i wszyskei pracowaly plynnie i lekko na 40-60% gdy Menja bez problemu na postoju nadusisz na 80%.. czy to zaleta ciezko powiedziec, moi towarzysze to skrytykowali, ja z moim rowerem o bardzo kladkim kącie głownie i zapędach do Enduro nie narzekam :)

 

Napisałeś,że

 

Czy mamy rozumieć,że Twoja Magura blokuje się na 100%? Jak mnie pamięć nie myli ,Menja mimo włączonej blokady pracuje w wartości SAGu- nie blokuje się całkowicie.

 

Przy blokadzie pozostaje jakes 1cm skoku i jest to pozytywna moim zzdaniem reakcja, wybiera zmarszczki - ale tes skok to chyba mniej niz SAG.

Poza tym po bardzo silnym uderzeniu blokada puszcza jednorazowo dla bezpiecześtwa.

Edytowane przez Jergus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Test sie zakonczyl ponad miesiac temu - w kwietniu w PKP do poznania zauwazylem lekkie luzy na prawej goleni.. po zrobieniu 200km lesnymi duktami luz sie delikatnie powiekszyl - bylme juz pewny jego istnienia.

Tydzien pozniej pojechalem jeszcze na Jure krak.-czest. .... poszlalem tam ale żadnego dzwona czy gleby nie bylo :) Amorem pracowal pieknie,plynnie i calym skokiem - juz nie tak latwo bylo go dobic bo mial wieksze cisnienie ale mial zwyczj nurkowac przy hamowniau czy dluzszych zjazdach.

Dostał jeszcze wiekszy luz wiec juz polecial na naprawe gwarancyjna.

Serwis niemiecki stwierdzil ze na czesci tzreba czekac pzynajmniej miesiąc wiec Bikestacja oddała mi pieniążki...

 

Rock Shox RVl z QR20 w drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...