exxtreme Napisano 5 Lutego 2011 Napisano 5 Lutego 2011 Witam, po wymianie łąńcucha zostawiłem rower do góry kołami. Po tygodniu zauważyłem plame oleju pod rowerem. Manitou R7 100mm puścił olej. Tak na moje oko jakies 100ml. Ciągle jest amortyzacja, ale dość wiotka. Pytania: * mieszkam w kraju, gdzie koszt jakiejkolwiek usługi jest skandalem i zastanawiam się, czy go naprawiac. Przebieg max. 1000km. Boję się, że serwis może wyniesc jakies 150Euro. * jest mozliwosc zakupu Foxa 100mm z lockoutem za 400Euro. Czy QR15 jest kompatybilne z kołami Shimano XT? Niegdy nie skumałem tych osi i ich kompatybilnosci. Sorry
Artro Napisano 6 Lutego 2011 Napisano 6 Lutego 2011 Nie jest kompatybilne. Shimano XT jest na zwykłą oś 9mm Jak amor jest na gwarancji to może warto spróbować go oddać?
exxtreme Napisano 6 Lutego 2011 Autor Napisano 6 Lutego 2011 Amor juz bez gwarancji. Oleju pociekło 10, a nie 100ml... Shimano ma różne wersje swoich kół jak doczytałem. Jest i 9, 15 i 20mm. Sprawdzę swoje, ale to właśnie chyba 9;(
Mod Team durnykot Napisano 6 Lutego 2011 Mod Team Napisano 6 Lutego 2011 Olej może pochodzić albo z dolnych goleni amortyzatora ( w każdej jest ok. 15-16 ml oleju) albo z tłumika kompresji ( prawa goleń). Uzupełnienie oleju w Manitou zarówno w dolnych goleniach jak i w tłumiku można wykonać we własnym zakresie w domu. Wtedy serwis będzie kosztował tyle co olej i dwa piwa. Tu masz krok po kroku co i jak. http://www.manitoumtb.com/manual_download.php?f=2011%20Fork%20Service%20Manual.pdf&t=Service%20Guides
miskov17 Napisano 6 Lutego 2011 Napisano 6 Lutego 2011 Bardzo przyjemna instrukcja serwisowania R7 http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/
exxtreme Napisano 9 Lutego 2011 Autor Napisano 9 Lutego 2011 Bardzo przyjemna instrukcja serwisowania R7 http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/ Brawo! Niestety, jestem kompletnym ułomem technicznym i wysiadłem przy drugim rzędzie fotografii. Ale dla osoby kumatej - bezcenny instruktaż. Oddaje do serwisu.
PauL605 Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Witam Podepnę się pod temat. Mam R7 Elite Absolute 80mm. Znalazłem wcześniej taka oto instrukcję serwisu Skareb Comp Air 2005r, który jest poprzednikiem mojego amora. Chciałem się na niej wzorować przy wymianie oleju, ale w związku z tym że znalazłem instrukcje podaną we wcześniejszym poście całkowicie się zamieszałem. Chodzi o oleje , jaki gdzie?; który można zastąpić innym?; ile wlać ? Poprawcie mnie jeśli źle pisze. Golenie dolne - po 16ml do każdej - semi bath Motoexa czy można go zastąpić innym ? Tlumik Absolute- tutaj trzeba nalać wg tabeli Manitou 90mm poniżej górnej krawędzi -olej 5W Motorexa Piszą również ze dla cięższych jeźdźców można zastosować gęstszy olej ?????? Komora powietrza - 20ml semi bath... ? oraz 3ml (heavier-duty Red Line?) , lub 8ml - 40W(w przypadku Comp Air) tylko do czego ? Jaki olej tutaj zastosować i ile ? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.