unndergrund Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 witam jestem posiadaczem tych ze hamulców jak o nie dbać by były w dobrej formi by słuzyły długo jak konserwować gdzie zaopatrzyć sie w szczeki zamienne czy sa jakieś zaminniki ? a po za tym czy jakiaeś ciekawosktki co do tych hamulców
netta1987 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 miałem je łącznie około roku nie dbałem o nie wcale mimo to działały ciągle na wysokim poziomie klocki powinieneś dostać w niemal każdym rowerowym jak nie to są na allegro a na crc masz niemal każdy element do kupienia. z ciekawostek należy je ustawić jak najrówniej i by klocki były prostopadle do powierzchni obręczy wtedy moc mają świetną oprócz tego są 3 typy klocków. następną sprawą są klamki które po skręceniu na dociśnięcie klocka można używać niemal jako blokady gdy ktoś nie jest w świadom że są tak skręcone i jak to zmienić to nie ruszy kołem co przydaje się np jak idziesz po wodę na odludziu i boisz się zostawić roweru
piotrulek84 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 Największą ich zaletą jest bezawaryjność. Nic mi się złego z nimi nie działo. Po 5kkm klamka była twarda jak w nowych. Wada - to jednak szczęki i na mokrym nie masz hamulców. Ciekawostka - nie pryskać WD-40! Ich uszczelki nie są na ten środek odporne.
netta1987 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 co do mokrych warunków zależy jakie klocki ale mi czarne dawały radę a co do wd to nawet nie testowałem myślałem nad sparowaniem preparatem do amora u mnie miały grubo ponad 10kkm i ponoć nadal działają u nowego właściciela już 3 sezon bez zmiany oleju
unndergrund Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Napisano 20 Stycznia 2011 a jakie klocki sa najtwardsze chodzi mi o szybkośc scierania od 2000 roku mam czarne ale przyda sie je zmienic za jakies rok moze mniej a widziałem czerwone ale widac bylo ze szybko sie scierały jakie polecacie
netta1987 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 różne kolory są do różnych typów obręczy tj. Czarne - Standardowe klocki nadaje się do wszystkich felgi oferuje dobre osiągi i bardzo dobrą odpornością na większość warunków szare- Standard klocków przeznaczony do lepszej pracy na anodowanych lub ceramicznych powłokach felgi oferuje dobre hamowanie w większości warunków Kool stop (czerwony) - klocki Performance polerowane felgi dla wszystkich oferuje większą siłę hamowania szczególnie w suchych warunkach. Zielona Żaba - klocki Performance dla wszystkich, utwardzane aluminium (czarny) i ceramicznego pokrycia felgi oferując większą siłę hamowania zwłaszcza na mokrej nawierzchni. tyle wedle sklepu w UK ja bym pomyślał nad czerwonymi ale mogą szybko zjadać obręcz
piotrulek84 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Nie wiedziałem, że są różne kolory, miałem tylko czarne. Jak ma ten stan klocków dość mocno oberwały obręcze, ale nie przesadnie
netta1987 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 ogólne klocki do hs33 są bardzo trwałe gdzieś widziałem też innych firm zamienniki ale nie mogę teraz znaleźć oprócz Clarks-a
unndergrund Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Napisano 20 Stycznia 2011 ajak to sie prekłada na złotówkki ??? mniej wiecej
netta1987 Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 kiepsko z dostępnością ale chyba 40zł czarne kosztowały a za granicami naszego kraju po około 60zł za każdy z magury i KS a Clarks od około 40 do 50
unndergrund Napisano 21 Stycznia 2011 Autor Napisano 21 Stycznia 2011 a co myslisz o zamiennikach klocków warto je zakupić czy to jest raczej kiepski pomysł ?
netta1987 Napisano 21 Stycznia 2011 Napisano 21 Stycznia 2011 accent miał je chyba w ofercie i były niezłe ale mniej trwałe jeśli masz ceramikę na obręczach to wolał bym dołożyć te 20-30zł i mieć coś mocnego i trwałego czyli czerwone
Schwefel Napisano 21 Stycznia 2011 Napisano 21 Stycznia 2011 Z tańszych zamienników to chyba tylko Baradine, choć imho klocki Magury są lepsze http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=2258
netta1987 Napisano 21 Stycznia 2011 Napisano 21 Stycznia 2011 to zwykłe czarne bo czerwone "zjedzą" w sezon jak nie prędzej obręcze
Rob Napisano 22 Stycznia 2011 Napisano 22 Stycznia 2011 Na allegro kupiłem klocki Ashimy ale nie wiem jak z jakością ponieważ oryginalne jeszcze dobrze się trzymają.
netta1987 Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 nie zapomnij potem o recenzji bo to mało popularny hamulec i mało jest o klockach i ich zmienikach informacji
Schwefel Napisano 23 Stycznia 2011 Napisano 23 Stycznia 2011 O klockach można dużo poczytać na forach trialowych. Co do recenzji to sam mógłbym ją streścić w jednym zdaniu "zamontuj i zapomnij, bo to całkowicie idiotoodporny hamulec o ogromnej sile".
netta1987 Napisano 24 Stycznia 2011 Napisano 24 Stycznia 2011 jedyna wada to że masa jest duża ale jak komuś na niej nie zależy to niemal ideał
Allkey Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Wybaczcie że tak brutalnie odkopie. Hamulec jest bardzo popularny, zwłaszcza w środowisku trialowym. Czarne klocki na portalu choody.com są do zdobycia za groszę; ponieważ społeczność trialowa wkłada je do szuflady albo od razu na śmieci. Mit do obalenia. Hamulec na obręczy anodowanej/chromowanej na dowolnych klockach nie załatwi jej tak szybko. Najgorszym czynnikiem dla obręczy zwłaszcza alu jest opcja błoto i klocki po sezonie - rowek na syf znika i robi nam się papier ścierny zamiast okładziny. @Schwefel nie można poczytać. My używamy innych klocków. W XC by się stopiły. Poza tym są głośne. Największą wadą hamulca jest jego oryginalny płyn MRB. Jest gęsty, jest mineralny. Hamulec późno reaguje, klamka jest miękka jak przy vee. A zalewanie wodą wymaga częstego serwisu. Każdemu kto ma możliwość radził bym na przodzie rozstać się z magdą na korzyść lekkiej tarczy, np bb5 160.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.