Skocz do zawartości

[hamulec Shimano m575] po kraksie...


zgrzyt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako ze to moj pierwszy post na forum, najpierw chcialem sie przywitac i pozdrowic wszysztkich uzytkownikow.

Teraz do rzeczy. Zakupilem pare dni temu nowy rower z hydraulikami Shimano M575. W pierwszy dzien ujezdania mialem drobny wypadek. Spadlem z dosc sporego podjazdu, a przy spadaniu kierwonica przekrecila sie w druga strone, prawie 1.5 raza. Zaraz po tym, podczas jazdy zaczely wydobywac sie dziwne metaliczne dzwieki z przedniego hamulca, i to strasznie glosne i irytujace. Ogolnie, cos tam sie ociera. Co sie moglo stac? Moze to byc wina pociagnietej za mocno linki przy przekreceniu kierownicy? Prosze o pomoc, na rowerze ostatnio jezdzilem chyba 8 lat temu i hamulce tarczowe to dal mnie czarna magia, a chcialbym naprawic to sam.

z gory dziekuje i pozdrawiam

:)

Napisano

Kolego, 575 to hamulce hydrauliczne - nie ma linki.

Zapewne skrzywiłeś tarczę po upadku, zakręć kółkiem i oglądnij z bliska, powinno być widać.

Jeżeli tarcza krzywa trza będzie ją wymienić

Napisano

No tak, w sumie to logiczne. Hydrauliczne, czyli naciagniecie linki nie ma nic do rzeczy :)

Sprawdzilem juz wczesniej czy tarcza jest ok, i na moje oko jest prosciutka...

Napisano

No tak, w sumie to logiczne. Hydrauliczne, czyli naciagniecie linki nie ma nic do rzeczy :)

Sprawdzilem juz wczesniej czy tarcza jest ok, i na moje oko jest prosciutka...

.....no to w takim razie, skoro tarcza prosta trza go wyregulować, może po strzale zacisk się przesunął i trze

Napisano

tak tez wlasnie myslalem, ze skoro cos trze, to i moze da sie wyregulowac. Tylko jak sie zabrac za to? Mam instrukcje obslugi w pliku pdf ale nic tam nie ma o regulacji...

Napisano
Tylko jak sie zabrac za to?

Do regulacji zacisku używasz imbusowych śrub na adapterze, popuszczasz obie regulujesz odpowiednio ustawiając zacisk tak aby tarcza była pomiędzy klockami i nic nie tarło, dokręcasz wszystko.

Napisano

Tarcza MOŻE być prosta ale wcale nie musi. Nawet minimalne bicie boczne może spowodować różne niemiłe dźwięki.

Najpierw spróbuj ustawić zacisk względem tarczy tak, by przestrzeń/prześwit między klockami a tarczą z obu stron był równy. Do tego zabiegu przyda ci się niezbyt mocne źródło światła którym poświecisz sobie przez szczelinę w zacisku. W czasie tego zabiegu jesteś też w stanie łatwo stwierdzić czy tarcza jest prosta, bo normalnie szczeliny między klockami a tarczą są bardzo małe i nawet bicie poniżej 1 mm da się w ten sposób zauważyć.

Drugim sposobem na sprawdzenie czy tarcza jest prosta jest jej odkręcenie (jeśli ma mocowanie na 6 śrubek) i położenie na bardzo równej powierzchni, np lusterku, szybie czy bardzo równym stole. Kładziesz tarczę na obu jej stronach i patrzysz czy przylega na calym obwodzie.

Napisano

Hm, to w moich zaciskach by się przy takiej bujance nie zmieściła ;) A może jestem mniej "tolerancyjny".

Tarcza ma 2 mm grubości, czyli całkowity prześwit w zacisku z zamontowanymi nowymi klockami w pozycji wyjściowej wynosi 4 mm?

Napisano

Najlepiej wyregulować zacisk to: popuścić śrubki trzymające zacisk a gdy bedą popuszczone naciskasz klamkę i w tym samym czasie dokręcasz śrubki. Jak sam sobie nie poradzisz to poproś drugą osobę o pomoc ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

zapomnialem dopisac. popuscilem sruby trzymajace zacisk, wcisnalem klamke, dokrecilem i jest ok. Nic nie trze. jeszcze raz dziekuje

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...