Skocz do zawartości

[amortyzator]Problem z Dirt Jumperem 3


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemano wszyscy ; )

 

pierwszy post ; d

 

Mam problem z moim Dirt Jumperem 3. mianowicie, za każdym razem kiedy trochę mocniej go dobijam, wydaje taki dźwięk, jakby piszczał. nie wiem czego może to być skutkiem. jak coś, amor ma 2 lata, kilka rys na lagach, jedna głębsza.

 

Dzięki i pozrd ; )

Napisano

Siemka.Z tym dobijaniem chodzi ci o ugięcie? Czy o prawdziwe dobicie korony w golenie? Ja miałem kiedyś podobny problem z duro że kiedy lądowałem lub mocniej go uginałem piszczał.Do dziś nie wiem co tak piszczało a problem rozwiązałem smarując amor Brunoxem :) Pozdrawiam

Napisano

Dobijanie w sensie normalne, na 5-6 cm ; ) trochę już mnie to zaczyna denerwować. Miałeś tak z duro, ale raczej to inna klasa w porównaniu do Marcoka ; d to nie jest wina oleju? bo w zasadzie, przez 2 lata nie był wymieniany.

Napisano

Łatwo powiedzieć, szkoda że nie wiem jak go rozmontować, lepiej się z to nie będę brał ; d może spróbuję najpierw z Brunoxem, potem ew. w serwisie niech pokombinują z tą taśmą. ; )

Napisano

w takim razie powinieneś go nasmarować i zmienić olej, moim zdaniem to nie jest sprężyna.

1. odkrecasz górny prawy korek (z pozycji siedzacego na rowerze) wyjmujesz sprezyne, wylewasz stary olej. warto ogarnac jakiś wycior i go wyczyscic benzyną i wodą z mydłem. po wyschnięciu zalać nowym olejem (najlepiej castrol fork oil 7,5W bo jest najbardziej podobny do seryjnego marzocchi a kosztuje 4x mniej). Ilość oleju jest na stronie marzocchi.com.pl , wkładasz sprężyne, zakręcasz korek. Przed operacją odkręć sag na minimum.

2. odkrecasz dolne korki, zdejmujesz golenie, czyścisz lagi benzyną, uszczelki wycierasz ze starego smaru i smarujesz nowym (tawot najlepiej). Ale nie za dużo, ma być tylko cienka warstwa smaru.

 

W lewej goleni jest sama sprężyna więc nie ma co rozbrajać.

Napisano

w opisie technicznym jest napisane ze jest tam nieregulowane hydrauliczne tłumienie. Generalnie jest tam tłumik taki jak w duro (na 70%). więc olej jest.

najlepiej odkręć prawy korek i sprawdź

Napisano

nawet jak olej jest, to nie wiem ile mam go wlać bo nie jest napisane na stronie. chyba że potwierdzi się to co piszesz, że jest jak w duro. to w takim wypadku wlać tyle ile do duro, tak? ; ) chyba dobrze zrozumiałem ; D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...