Skocz do zawartości

[Amortyzator]


Buksu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i pozdrawiam wszystkich.

W tym sezonie wreszcie zakupiłem swojego pierwszego full-a. Rower to Giant trance 3 2008. Serwisanci dopiero po trzeciej wizycie zdjagnozowali, że ciekł mi widelec a nie hamulec. Tora Solo Air miała mikroszczelinę w dolnej goleni. Harfa tłumacząc, że nie ma części wymieniła mi dolne golenie na recon race. Jednak po wymianie zauważyłem ślady oleju na górnej goleni. Poprzednio golenie były suche jak pieprz. W związku z powyższym mam pytanie. Czy nowe uszczelki muszą się ułożyć, a sam amortyzator dotrzeć?

Napisano

Raczej nic nie powinno się docierać, chociaż uszczelki mogą potrzebować chwilkę czasu na osiągnięcie optymalnych 'parametrów'.

W Twoim wypadku olej na goleniach może być wynikiem niedbalstwa serwisantów. W czasie wymiany oleju jego część musiała się dostać pomiędzy uszczelki kurzowe i olejowe. Wygląda to mniej więcej tak (idąc od góry):

 

uszczelki kurzowe

odrobina oleju

uszczelki olejowe

olej/tłumiki/bebechy

 

Olej na goleniach to prawdopodobnie ten olej spomiędzy uszczelek kurzowych i olejowych. Jest on oddzielony od wnętrza amortyzatora. Jednocześnie olej z wnętrza amortyzatora nie wydostaje się na zewnątrz bo zatrzymują go uszczelki olejowe.

Musisz pojeździć minimum tydzień czasu, żeby stwierdzić czy olej na goleniach to olej z wnętrza czy "zewnętrza" amortyzatora. Jeżeli jest to olej z wspomnianej "szczeliny" to po tygodniu cały powinien już się dostać na zewnątrz (wycieraj regularnie golenie). Jeżeli jest jednak olej wydostaje się z powodu nieszczelnych uszczelek to po tygodniu obrączka z oleju nadal będzie obecna na goleniach.

Napisano

Z tą szczeliną to była dziwna sprawa. Kilka razy oddawałem rower na serwis myśląc, że cieknie mi płyn z zacisku przedniego hamulca. Myślałem tak, gdyż przy uszczelkach oraz na dole widelca(przy regulacji tłumienia) nie znalazłem śladów wycieku. Okazało się, iż widelec miał dziurawą goleń dolną. Pocił się z boku na dolnej goleni. Nie wiem ale Harfa powinna przy braku części do mojego widelca, wymienić go na nowy odpowiednik, a nie robić składaka dając do Tory dół od Recon Race.

Dziękuje za szybką odpowiedź. Jak po kilku dniach nadal będą zacieki to zrobię dym w serwisie. Pozdrawiam.

Napisano

Oczywiście nie oddali Ci tych starych goleni? Obrączki z oleju mogą być po serwisie, oleju jest na razie dużo i się rozciera. A poza tym może serwisanci zalali go szczerze, bo dużo RSów cierpi na fabryczny niedobór oleju. W każdym razie powinno to przejść po paru dniach, a jak nie to sam napisałeś co zrobisz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...