Skocz do zawartości

[napęd] wymiana


ziemian

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

 

Posiadam KROSS A2 XT 2009 i mam takie pytanie, bo chciałbym zmienić ilość rzędów z tyłu z 8 na 9, ale to nie jest najważniejsze. Chcę po prostu wszystko(oprócz korby na którą jak na razie nie będę miał kasy) "dopasować" do tylnej przerzutki Shimano XT Shadow żeby chodziło jak najlepiej i jak najpłynniej i było jak najbardziej kompatybilne.

 

 

Oto mój napęd:

Korba Shimano FC-M191

Kaseta Sram PG-830 8-speed

Łańcuch Shimano CN-HG40

Przerzutka przód: Shimano Alivio

Manetki Shimano Alivio

 

Proszę o jakieś propozycje, odpowiednie konfiguracje zmian.

 

 

pozdrawiam

Napisano

Wiem, ale chciałbym wymienić na coś lepszego/trwalszego bo ta kaseta/korba nie są zbyt trwałe, powoli chciałbym wymieniać na full XT tylko nie wiem za co się najpierw zabrać i czy opłaca się kupować używane sprzęty.

Napisano

Najlepszym rozwiązaniem będzie zbieranie kasy i powolne zajeżdżanie obecnego napędu. Nie wiem jaki jest stan twoich obecnych komponentów, ale podejrzewam że przy wymianie napędu z pominięciem korby wystąpi problem.Nowy łańcuch będzie skakał na korbie.

 

Nie podałeś widełek cenowych więc trudno coś poradzić odnośnie zakupu komponentów.

  • Mod Team
Napisano

Najlepszym rozwiązaniem będzie zbieranie kasy i powolne zajeżdżanie obecnego napędu. Nie wiem jaki jest stan twoich obecnych komponentów, ale podejrzewam że przy wymianie napędu z pominięciem korby wystąpi problem.Nowy łańcuch będzie skakał na korbie.

 

Nie podałeś widełek cenowych więc trudno coś poradzić odnośnie zakupu komponentów.

 

Najpierw kaseta i łańcuch później korba. Wtedy mniejsze prawdopodobieństwo że łańcuch będzie skakał. Tarcze korby chętniej przyjmują nowy łańcuch niż kaseta (no chyba że przebieg pod 10 tysiaków).No i do 9-tki jeszcze manetki. Jeżeli jest parcie na kompletną grupę XT to nie ma co doradzać innego sprzętu.

Napisano

Jak przyszedł na moim starym uni czas na małą wymiankę skrzyni biegów to wymieniono mi tylny bieg i łańcuch, łożyska w suporcie, korbę i tarcze na przodzie- zostawiono. Na początku pykał mi ten nowy łańcuch po starej tarczy,ale po iluś jazdach terenowych wreszcie zaczął być cicho:) Znaczy się: dotarło się ,nie mam problemów z przerzutkami i z napędem. Sorki za ewentualne niedociągłości w precyzyjnym nazewnictwie techn.

To co pisze kolega wyżej w przypadku mojego uni jest trafione pozytywnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...