Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba. Jak ustawić ciśnienie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam do was pytanie. W mojej Rebie (dual air) nie wiem jak dostosować ciśnienie do wagi tzn. w serwisie poradzili mi żeby napompować na dolną granicę do mojej masy ( ważę 75 kg ) czyli jak jest 71-80 kg to pod 71 kg i tak więc zrobiłem. Amortyzator ma skok 100mm ale jak wsiadam na rower to ugina się on o jakieś 20-25mm. Powiedziano mi, że tam powinno być. Czy takie ustawienie jest właściwe czy powinienem dopompować idealnie pod swoją masę?

Napisano

Przepraszam, że nie w temacie, ale właśnie szykuje się do zakupu reby/sida o skoku 100mm i mam pytanko. Jaka jest długość widelca od mocowania ośki koła do bieżni? Teraz mam RST F1rst o goleniach górnych wysuniętych na 128mm. Kolejne pytanie. Czy jak wstawie Sida/rebe o innej długości czy to nie zmieni mi geometrii? Znaczy problem nie leży w zmianie geometrii, tylko w tym czy po jakimś czasie na większej dziurze nie odpadnie mi główka ramy albo coś...

Napisano

Tak, amortyzator powinien się ugiąć, gdy usiądziesz na rower, jest to tzw. SAG, czyli wstępne ugięcie zawieszenia spowodowane obciążeniem go ciężarem rowerzysty. Wyraża się go w procentach pełnego skoku (czyli dla zawieszenia o skoku 100mm SAG 20% to 20mm). Do XC wartość SAG powinna wynosić od 10 do 25%. Ile dokładnie? To już zależy od preferencji.

Teraz, po co to? Zadaniem zawieszenia jest amortyzowanie nie tylko tego, co wystaje ponad powierzchnię, ale i tego co znajduje się poniżej, więc wszelkiego rodzaju dziur. Gdyby amortyzator nie był początkowo ugięty, przejeżdżając przez każdą dziurę czułbyś się jak na całkowicie sztywnym rowerze.

 

@Kamil515 Urwanie główki spowodowane założeniem amortyzatora o skoku 100mm jest niemożliwe skoro teraz masz widelec o podobnym (jak mniemam) skoku. Gdyby nowy miał jakieś 150mm czy więcej, tak, wtedy istnieje taka możliwość. Oczywiście geometria odrobinę się zmieni, jeśli widelec będzie miał inną wysokość, ale jeżeli rama jest zaprojektowana do amortyzatorów o takim skoku, nie ma się czego obawiać, to będzie na tyle delikatna różnica (o ile w ogóle ją zauważysz), że zaraz się przyzwyczaisz.

Napisano

Kisiel jak już masz ustawiony odpowiedni SAG poprzez pompowanie komory pozytywnej to pobaw się teraz ciśnieniem w komorze negatywnej odpowiada ona za czułość widelca. Ciśnienie troszkę wyższe o jakieś 5-10 PSI daje czulszy amortyzator zmniejszając ciśnienie amortyzator staje się mniej czuły no i potem jeszcze zostaje do ustawienia flotgate o ile korzystasz z blokady skoku amorka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...