pedroriki Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Problem dotyczy tylnego hamulca. Gdy ustawie tak, ze lewe i prawe ramie reaguje na naciag linki z taka sama sila to jeden klocek jest 2 razy blizej obreczy niz drugi przez co hamulce nie dzialaja jak trzeba. Gdy znowu ustawie zeby odleglosci byly rowne(wkrecaja/wykrecajac srubke regulacyjna) to jedno ramie reaguje szybciej przez to tez hamulec dziala zle. Co jest grane? Jak sobie z tym poradzic? Klocki przejechane maja ze 150km a vbrejki to jakies alhonga. Jakas niedorobka czy o co chodzi?
martinw Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Albo masz nieprawidłowo pozakładane podkładki w klockach albo same klocki są nierówno wyeksploatowane i stąd rozmaite trudności. Jeszcze jedno. Gdy patrzysz na rower od tyłu ramiona hamulców są położone równolegle do koła\opony czy przechylone w którąś ze stron?
pedroriki Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Albo masz nieprawidłowo pozakładane podkładki w klockach albo same klocki są nierówno wyeksploatowane i stąd rozmaite trudności. Jeszcze jedno. Gdy patrzysz na rower od tyłu ramiona hamulców są położone równolegle do koła\opony czy przechylone w którąś ze stron? Ramiona sa mniej wiecej rowno. Rower mam 10 dni wiec klocki raczej w tym samym stanie. (150km) Kolo tez jeszcze raz sprawdzalem czy rowno siedzi. Teraz zauwazylem jeszcze ze pomimo identycznego ustawienia klockow to sruby ktore je mocuja sa w pionie na innych wysokosciach...
Onek Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Nierówności możesz skorygować poprzez ustawienie samych klocków, może to coś da
ugupu Napisano 19 Sierpnia 2010 Napisano 19 Sierpnia 2010 Odłącz linkę. Ustaw klocki na tej samej wysokości. Podkładki mają być po dwie z każdej strony ramienia, jedna wypukła, jedna wklęsła. Zwróć uwagę na to, żeby były tej samej grubości. Kiedy już to zrobisz, ramiona hamulca powinny być równoległe do rurek ramy, podłącz linkę. Pamiętaj, żeby regulacja linki przy dźwigni na kierze była wykręcona o 1-2 obroty. Jeśli coś jest nierówno, wyreguluj ramiona hamulca przy pomocy śrubek na korpusie ramienia hamulca (z boku) , przy piwocie. Wkręcając śrubkę oddalasz klocek, wykręcając przybliżasz. Wszystko w temacie.
Poms Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Mam podobny problem. W XTR nie mogę ustawić ramion tak, aby odbijały z równą siłą. Jedna sprężyna jest luźniejsza. Czy w XTR v-brake jest możliwa wymiana tych sprężyn? Ewentualnie jak temu zaradzić, bo regulacja śrubkami nie pomaga.
ugupu Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 Po zdjęciu hamulca z piwota zobaczysz 3 otworki. Sprężynki napinające ramiona muszą być po obu stronach w tych samych dziurkach: z lewej strony w środkowej, z prawej też. Tak jest na ramie. Na amortyzatorze masz tylko 1 otworek więc nie ma wyboru.
descanting Napisano 26 Sierpnia 2010 Napisano 26 Sierpnia 2010 No ale kolega zaznaczyl ze klocki siedza na roznej wysokosci ramion. Tu jest feler bo plus podkladki sferyczne calosc sie rozjezdza. 1) poluzowac klocki, ustawic na tej samej wysokosci, docisnac do obreczy palcami nie dzwignia, zakrecic imbusy klockow 2) teraz ustawic linke tak by przy max. wkreconej regulagcji w dzwigni i nacisnieciu bylo ok tzn. luz 1-2mm sumarycznie obojetnie ktora strona. Balans L/P poprzez srubki odbicia na obu stronach. Aha to oczywiscie dla osi obreczy w osi ramy bo jak masz dewiacje to zostaje freestyle B-) no i im rowniejsza felga tym precyzyjniej ustawisz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.