descanting Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 witam, mam problem z BB7.Mianowicie od pewnego czasu nosiełm się z zamiarem wymiany całych kół (zresztą pierwszej klasy: OCR na SL9) z V-brake na tarcze. Ponieważ najpierw poszło sie ######..ć tylnie, trochę wbrew logice ale z dyktatu rzeczywistości sprawiłem całe nowe tylnie koło z hamulcami BB7. Wszystko zaintsalowałem, skręciłem,dokładnie, precyzyjnie, odtłuszczone itp. Dodam od razu, że jakiś lewus z dwoma rękami lewymi nie jestem i wiem co robię obsługa różnych narzędzi także zawodowo to dla mnie norma, w rowerze tez większość rzeczy porządnie robię sam i jest OK. Ustawienie, różne regulacje,pierwsze jazdy, sprawdzenia,klucze zawsze przy sobie itp. Sedno: Jak na razie jestem porzadnie wpieniony gdyż mówiąc szczerze legendarna siła,modulacja itp jak na razie nie istnieje a moje V-ki Avida SD5 biły je na głowę.Nie wiem w czym problem. Dotarcie? Już poszło jakieś 120 km w różnych warunkach,bez specjalnych przeciążeń i przegrzewań - jak zalecane po prostu normalne hamowanie. Łomot i pisk jest tak straszny że aż wstyd hamować. Pisk przede wszystkim. Owszem koło da się zblokowac całkiem łatwo ale modulacja wcześniej prawie nie istnieje. Dla przyzwoitości i swojego bezpieczeństwa hamuje przodem który jednym palcem stawia mi rower dęba i blokuj koło dowolnie na piachu, żwirze itp. Po prostu na razie porównanie do poczciwych V-ek wypada tragicznie. Tarcza jest prościutka, wszystko równolegle i cacy ustawione, nie ma mowy o jakimś daniu doopy mechanicznie z mojej strony bo nie takie rzeczy się robiło dobrze a tym bardziej że ustawienie BB7 podobno ma być tak debilnie łatwe i idiotoodporne. Nie wyobrażam sobie sensu zamiany V-ek z przodu na męczarnie tego typu bo i po co? OD siebie też dodam że absolutnie jedynym słabym punktem dobrych V-ek na dobrych klockach jest i topienie wskutek przegrzewania na długim zjeździe czyli fading. Miałemokazję jeździć na hydraulikach kumpli (Hayes Trail, Juicy 5) i prawdę mówiąc pomijając fading właśnie w normalnych warunkach nie zamieniłbym się na nie nigdy. Ot rzeczywiście - koła szybko blokują, łapią porządnie ale pic jest taki że SD5 na klamkach LX i klockach unex robią dokładnie to samo jednym palcem. Nawet nie dwoma a jednym. Oczywiście gdy się ich nie rżnie paręnaście minut na jakimś zjeździe Przy predkości miejskiej 30-35 cisnąc mocno bez odbalansowania ciałem za siodełko bez problemu można zaliczyć lot za kierownicę w oka mgnieniu. W koncu pytanie zasadnicze: te BB7 to już nie poprawią jakości i siły pracy? czy może po prostu trzeba im klocków organicznych czyli miękkich aby kleiły się z tarczą bez zbędnego pisku i porządną siłą, z jednoczesną potrzebą częstego ich zakupu.Jeśli tak to wejdę w to bo rąbanie się na oryginalnej tarczy i klockach i zastanawianie "po co zdjałem Single Digit 5" jakoś mi nie pasi zupełnie
@lek Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Jaką masz wersję BB7, bo są na szosę i do górali? Jakie klocki masz zamontowane i jaką tarczę? BB7 trzeba przepalić na jakimś ostrym zjeździe, żeby klocki się ułożyły. Ps. Czy te BB7 są nowe, czy używane? Jaką masz klamkę?
descanting Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Napisano 16 Sierpnia 2010 Jaką masz wersję BB7, bo są na szosę i do górali? Jakie klocki masz zamontowane i jaką tarczę? BB7 trzeba przepalić na jakimś ostrym zjeździe, żeby klocki się ułożyły. Ps. Czy te BB7 są nowe, czy używane? Jaką masz klamkę? BB7 nówka, MTB, tarcza oryginał 160 Roundagon (?) klocki jakie były w zestawie, metalik, półmetalik nie wiem... Zamontowane na nowej lince z pancerzem, linka moim zwyczajem w śordku solidnie przedmuchana smarem z molibden, klameczka czysta LX 571 z 3-stopniową regulacją. Wszystko mam ustawione na minimalne opory mechaniczne, łapie bardzo szybko ale czucie jest takie ciężko stalowe, po czym gdy zaczyna blokować wydobywa się niemiłosierny pisk i to taki wyjątkowo wku... Przy minimalnym ruchu klamki już zaczyna szorować ale zmuszenie do mocnego zblokowania wymaga już większego skoku No nie wiem na razie, wymagałbym od nich dowolnego blokowania koła na jeden palec "ot tak" bo V-ki robiły to jak zaczarowane dziecinnie łatwo. Aha, jakieś 30 km temu ale już po dobrej setce przetarłem delikatnie tarcze papierem lakierniczym 1200 lub 1500 potemsolidnie odtłuściłem - zero różnicy
@lek Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Zapodaj fotkę tarczy i klocków. Oryginalnie tarcza powinna być G2SC i spiekane klocki z miedzianą blachą Ja używam ich z klamkami FR5, najlepsze do tych hamulców, łapią na jeden palec. W zimówce mam SD7 i też polecam
Gothic Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Też mam BB7 i podobne wspomnienia z pierwszych kilometrów. Zmieniłem tarcze z Roundagonów, które tez miałem w oryginalnym secie, na Accent Blade i zrobiło sie przyjemniej. Na te chwilę zbliżamy się do 1 k km i przeciążenie gonady rozpłaszcza.
arroyo Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 U mnie na fabrycznym zestawieniu (roundagon i oryginalne klocki) szału pod względem siły nie ma, wcześniejsze sd7 hamowały lepiej. Jednak jest plus jeśli chodzi o modulację oraz odporność na wilgoć. Kiedy już zajadę klocki i tarcze z pewnością pokuszę się o coś bardziej polecanego bo to właśnie od klocków i tarcz zależy siła hamulców.
stefan2810 Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Też mam BB7. Tylko że tarcza 185mm Avida. Jakieś oryginalne klocki nie wiem czy metaliczne czy półmetaliczne. To prawda że piszczą dość dobrze, przynajmniej u mnie. Klamki mam FR5. Cały set działa bardzo dobrze. Jestem zadowolony i nie zamienie tego na żadne inne hamulce. Blokuje koło jednym ruchem palca. Krótko mówiąc działają po prostu świetnie i nie moge się do niczego przyczepić po za piskiem.
descanting Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Napisano 16 Sierpnia 2010 U mnie na fabrycznym zestawieniu (roundagon i oryginalne klocki) szału pod względem siły nie ma, wcześniejsze sd7 hamowały lepiej. Jednak jest plus jeśli chodzi o modulację oraz odporność na wilgoć. Kiedy już zajadę klocki i tarcze z pewnością pokuszę się o coś bardziej polecanego bo to właśnie od klocków i tarcz zależy siła hamulców. Haa no otóż to ale co to ma być? Pytanie pryncypialne: Po to tarczówki,inna piasta,koła itp /nie mówiąc już o recenzjach i legendach/ by hamowały gorzej od V-ek? Nieporozumienie qqqqq po co się dałem w to wciągnąć... PS.tak klocki Avida na miedzianej blasze więc półmetaliczne chyba, w każdym razie grafitowe, twarde jak skała
@lek Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Klocki masz spiekane, więc najlepsze do BB7, ale klamka oraz tarcza jest nieodpowiednia. Klamkę proponuję zamienić na FR5, a tarczę na G2SC
descanting Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Napisano 16 Sierpnia 2010 Klocki masz spiekane, więc najlepsze do BB7, ale klamka oraz tarcza jest nieodpowiednia. Klamkę proponuję zamienić na FR5, a tarczę na G2SC @lek poważnie mówisz? Miałem kiedyś te klamki,tanie jak barszcz, niezłe ale zmieniłem na LX bo lepsze w ogóle jedne z najlepszych klamek nie hydraulicznych. Lewa strona /przód wciąż ta sama klamka w parze z SD5 i ciągnie nieziemsko... lepiej niż FR5 właśnie Skąd ta róznica, przeciez klamka to w zasadzie sprawa prosta jak cep a LX ma dobra regulację odległości od chwytu, plus Servo wave tzn. wspomagania /regulowany dodatkowy zawias podparcia na promieniu do palców/. Jasne popędze kupić bo to chyba 50 za komplet L/R ale nie wierzę że tu jest przyczyna. Z typowego zalecanego duetu firmowego SD5 działają lepiej z klamką LX niż FR5 na 100%. Tarcza - tak też tu upatruję przyczynę. Jak dojeżdzę do ok. 300km przebiegu i nic się nie zmieni kupuję nową tarczę na pewno
Gothic Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Osobiście pozostałbym przy wymianie tarcz, a klamki pozostawił. Przynajmniej póki co...
@lek Napisano 16 Sierpnia 2010 Napisano 16 Sierpnia 2010 Wiesz, najpierw zmień tarcze, bo ona da nawięcej FR5 jest z kutego aluminium i jest cholernie sztywna
descanting Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Napisano 16 Sierpnia 2010 Wiesz, najpierw zmień tarcze, bo ona da nawięcej FR5 jest z kutego aluminium i jest cholernie sztywna masz je na zdjęciu miszczu 212 dzięki za porady, wieczorem pogrzebałem przy samej klamce, sa symptomy poprawy. znaczy sie teraz łomot poprzedzajacy zblokowanie wywołuje juz prawie 1 palcem
stefan2810 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Może troszkę nie na temat ale nurtuje mnie to pytanie. Dlaczego nie we wszystkich BB7 są takie dziury/otworki. ----> http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=2451 Czym się różnią zaciski? (z tymi otworami oz zacisków bez otworów)
descanting Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Napisano 17 Sierpnia 2010 chodzi ci o ten otwór gdzie wystaje cycek od sprężynki? Myślę że do kontroli wzrokowej ułożenia klocków, lepszego przeczyszczania, odparowania wody, brudu itd. Sam SRAM tak to sfotografował że nic nie widać >> Sram ball bear seven
stefan2810 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Tak chodzi mi o ten otworek bo ja takiego nie mam. Więc chciałbym się dowiedzieć które zaciski miały otworek a które nie. Jakiś facelifting czy coś. Może chodzi o rok produkcji.
gugool Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 W tym otworku chodzi o sprawdzenie ułożenia i pozostałości klocków. stefan2810 nie chodzi o rok produkcji, ponieważ w jednej('07) i drugiej('10) mojej bb7 jest tak samo;d
descanting Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 W tym otworku chodzi o sprawdzenie ułożenia i pozostałości klocków. stefan2810 nie chodzi o rok produkcji, ponieważ w jednej('07) i drugiej('10) mojej bb7 jest tak samo;d stefan może ty sobie szosówki BB7 kupiłeś ? Generalnie w temacie przytarcia BB7 nastąpiło pewne olśnienie. Wieczorny trening zrobiłem sobie w deszczu. Im mocniejlepiej tym bardziej jak brzytwa się robią. Pewno w kolarstwie basenoym hamowałyby od razu jak brzytwa Diametralnie poprawiła imsię skuteczność,o dziwo im bardziej wysychały tym bardziej poruszany w tym poście stan powracał. Dziwne - woda widac działa jak czynnik zwiększający tarcie ale i smar: piski ustąpiły i siła potężna -właśnie to czego V w deszczu nie potrafiły W tym otworku chodzi o sprawdzenie ułożenia i pozostałości klocków. stefan2810 nie chodzi o rok produkcji, ponieważ w jednej('07) i drugiej('10) mojej bb7 jest tak samo;d stefan może ty sobie szosówki BB7 kupiłeś ? Generalnie w temacie przytarcia BB7 nastąpiło pewne olśnienie. Wieczorny trening zrobiłem w deszczu. Im mocniej lało tym mocniejsze się robią. Pewno w kolarstwie basenoym hamowałyby od razu jak brzytwa Diametralnie poprawiła im się skuteczność,i na odwrót - im bardziej wysychały tym bardziej poruszany w tym poście stan powracał. Woda widac działa jak czynnik zwiększający tarcie ale i smar: piski ustąpiły i siła potężna -właśnie to czego V w deszczu nie potrafiły. Oby tak dalej tylko do licha nie mam zamiaru polowac specjalnie na deszcz by jeździć rowerem
stefan2810 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Podsumujmy. Szosowe nie mają tego otworka tak jak pokazuje to zdjęcie w poprzednim poście a MTB mają taki otworek? Jeżeli tak to mam wersje szosową i właśnie sie o tym dowiedziałem. Tu nasuwa się pytanie czym sie różnią wersja szosowa od wersji MTB.
descanting Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Podsumujmy. Szosowe nie mają tego otworka tak jak pokazuje to zdjęcie w poprzednim poście a MTB mają taki otworek? Jeżeli tak to mam wersje szosową i właśnie sie o tym dowiedziałem. Tu nasuwa się pytanie czym sie różnią wersja szosowa od wersji MTB. Stefan nie to nic pewnego. Pamiętam że sklep gdzie kupowałem miał też wersję BB7 "road" - były srebrne i droższe od MTB. Poza tym wątpię że na przestrzeni kilku lat avid nie kombinował z obudową wprowadzając jakies modyfikacje. przeszukaj grafiki można sporo znaleźć,ot choćby to - no i coż to za wersja?
arroyo Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 1. Kolorem 2. Wersja ROAD przeznaczona jest do dźwigni szosowych, które nie pobierają tyle linki co dźwignie od hamulców v-brake. Dlatego prawdopodobnie musiano zmienić coś wewnątrz hamulców aby za mniejszym pobraniem linki mocniej (lub inaczej) ściskały tarczę.
Olek293 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witaj. Wrócę do wypowiedzi na temat wody, jako środka wspomagającego hamowanie. Miałem kiedyś podobny problem z Magurami Julie. Okazało się, że klocki były zatłuszczone i słabo hamowały, wyły etc. Kiedy polałem tarczę i zacisk wodą chodziły, jak brzytwy. Po wymianie klocków i odtłuszczeniu tarczy i zacisku problem nie powrócił (oczywiście najpierw odtłuszczenie). Pozdrawiam. PS. Czytałem, że montaż został wykonany prawidłowo. Moich hamulców też. Niestety klocki i tak były tłuste.
stefan2810 Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Zaciekawiły mnie te wersje BB7, bo w sumie nie wiem jaką mam. Road czy MTB. Może wieczorem wyskrobie maila do harfy oni powinni wiedzieć najlepiej ;]
gugool Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Wersja zależy od koloru. Jeśli masz srebrną to na 100% jest to ROAD a jeśli grafitowy to MTB.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.