kamfan Napisano 3 Sierpnia 2010 Napisano 3 Sierpnia 2010 Przyzwyczailem sie do lancuchow Wippermann Connex i nie chcialbym zmieniac ich na inne. Ostatnio uzywalem trzech Connexow 908, ale sa one drogie i zastanawiam sie czy nie przerzucic sie na Connex 900, w zwiazku z tym mam 2 pytania: 1. Czy jedyna roznica konstrukcyjna pomiedzy lancuchami Connex 900, 904 i 908 polega na tym, ze pierwszy nie ma niklowanych ogniw a pozostale maja (zewnetrze i/lub wewnetrzne ogniwa)? 2. Czy niklowanie ogniw oprocz tego ze zabezpiecza przed wilgocia/rdza oraz umozliwia latwiejsze czyszczenie wplywa w znaczacy sposob na zywotnosc lancucha, powiedzmy ze porownujemy Connex 908 i Connex 900 czy niklowanie moze wydluzyc zywotnosc lancucha o 20%, zakladajac, ze bedziemy oba lancuchy dokladnie konserwowali (czyscili oraz smarowali)?
Mod Team michuuu Napisano 3 Sierpnia 2010 Mod Team Napisano 3 Sierpnia 2010 Spróbuję coś do pkt2. Moje subiektywne odczucia: Niklowane ogniwa dają mniejsze tarcie między płytkami łańcucha co może wydłużyć jego żywotność (??) Łatwiejsze utrzymanie łańcucha w czystości, łatwiej się usuwa nagromadzony bród, syf się gorzej trzyma śliskiej powierzchni niklu może to mieć wpływ na trwałość(??). Powłoka niklu po pewnym przebiegu i tak zostanie uszkodzona więc zabezpieczenie antykorozyjne tak ale nie przez długi okres eksploatacji. Wygląd bardziej atrakcyjny (??). Miałem epizod z łańcuchem niklowanym ale trwałość nie była powalająca więc wróciłem do bardziej przystępnych cenowo. Jak dla mnie wyłącznie estetyka. Wytrzymałość to również sworznie. Są to moje odczucia/obserwacje może wpływ na mój łańcuch miały inne komponenty napędu, kaseta, korba? W moim przypadku trwałość napędu daje zmiana w odpowiednim czasie łańcucha na drugi (trzeci) aż do zajechania całego zestawu. Zamiana co ok. 500km.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.