Skocz do zawartości

[opony] Continental Race King tubeless [2,0-2,2]


Dun

Rekomendowane odpowiedzi

opona napedowa 2,0 waga 690g, (1,7 - 1,9 PSI w zaleznosci od warunkow)

opona kierunkowa 2,2 waga 705g (1,9 - 2,4 PSI w zaleznosci od warunkow)

 

 

przebieg ~600km, 5% asfalt(tylko dojazdy i sporadyczne fragmenty na trasie), 95% teren. opona sprawia wrazenie bardzo solidnej, sadze jednak ze kilka razy juz ja przebilem - niemniej jednak opona szybko sie uszczelnila,

 

 

Wybierajac te opony, priorytetem dla mnie byly w kolejnosci:

> niezawodnosc (odpornosc na przebicia)

> doskonale warunki trakcyjne na warunki suche, szutr, piasek, kamienie, korzenie

> odpornosc na scieranie

> waga

 

do wagi nie przywiazuje zbytniej uwagi, jezdze glownie w terenie, glosna praca na asfalcie i nieco wieksze opory toczenia maja

dla mnie niewielki znaczenie.

 

suche warunki:

<<+>>

+ bedac rozpedzony spokojnie mozna wbijac w lachy piachu, rower zachowuje sie stabilnie

+ nie zauwazylem wiekszych oznak zuzycia zarowno na przedniej jak i tylniej oponie

+ doskonale amortyzuja mniejsze nierownosci

+ na bardzo suchej i twardej trasie bardzo dobrze sie wspinaja

+ bardzo dobra kontrola podczas hamowania

<<->>

- tragiczna trakcja boczna, na ostrych zakretach przy umiarkowanej predkosci na piasku i szutrze jazda przypomina speedway'a

 

wg. mojej oceny slaba trakcja na zakretach dyskwalifikuje ta opone, napewne nie zdecyduje sie ponownie na ta opone.

 

mokre warunki

<<+>>

+ dosc duze zaskoczenie, kierunkowa opona dosc dobrze daje sobie rade w blocie i na sliskich kamieniach/korzeniach oczywiscie

przy umiarkowanej predkosci

<<->>

- napedowa opona nie nadaje sie na takie warunki. boksowanie nawet na wilgotnej trawie

 

wg. bez niespodzianek ta opona jest blotnistych i mokrych warunkach jest po prostu niebezpieczna. przednia o dziwo daje rade.

 

podsumowujac:

obecna aura srednio sprzyja uzytkowaniu tej opony, jesli chodzi o typowo gorskie maratony ta opona jest jednak za slaba,

na upartego mozna wykorzystac przednia. wlasciwosci trakcyjne na luznej nawierzchni sa moim zdaniem niewystarczajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł by zakładać 2.0 na tył ? Pisałeś, że opory toczenia na asfalcie (nota bene w praktyce na 2.2 toczy się tylko mikroskopijnie trudniej tak, że bez pomiaru mocy nie zauważyłabym różnicy) nie mają dla Ciebie znaczenia,a w terenie jak pewnie się domyślasz 2.0 ma nawet większe w większości przypadków? Użytkuję parą supersonic 2.2 bezdętkowo. Co prawda inne priorytety bo liczy się dla mnie głównie trakcja na suchym i luźnym podłożu oraz powierzchniowo mokrym a niezawodność i ścieranie na szarym końcu ale w błocie to przednia poddaje się dużo szybciej i to ją bym wymieniła na naprawdę błotniste trasy w pierwszej kolejności. Trakcja na zakrętach jest w mojej ocenie fantastyczna.

 

Nie mniej ciekawy post tylko, nie wiadomo czy różnica wynika z mieszanki gumy(w tubeless jest zwykła), rozmiaru, ciśnienia czy osobistych oczekiwań.(Ciśnienie podajesz w psi czy barach?)

Edytowane przez Bikorexia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0 na tyl uwazam za optymalne rozwiazanie, raczej nie skusze sie na nic szerszego. na twardym podlozu 2,0 bedzie sie zawsze lzej prowadzilo od 2,2 tego samego typu opony.

przod 2,0 przetestowalem w ekstremalnych warunkach ulewne deszcze w Gorcach, 2 dni jazdy w potokach po lydke, wszedobylskie bloto, sliskie kamienie i korzeni, i o dziwo bylem nawet z niej zadowolony.

RK z tyl w takich warunkach nie nadawal sie do niczego zmienilem go na starego NN i w koncu dalo sie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...